Hallå! Har lackat huv och kofångaren fram. Ville tvätta bilen eftersom den var väldigt dammig efter att ha stått inne på lackeringsfirman. Men min farbror sa att man inte fick tvätta förens efter några dagar för att det skulle få torka. Han är bra på bilar men lite gammal så det kan ju ha hänt en del sen hans tid
du kan tvätta den men inget o rekomendera, ja säjjer till våra kunder att alltid försöka vänta i 2veckor, om man inte kan vänta så ska du iaf tvätta efter ca 2-3dagar o då endast spolar du me vatten på de nylackade, ingen skum eller svamp..
det konstiga var att jag sa när jag var påväg hem att jag skulle hem och tvätta av den så den blev fin, då bara skrattade han. borde ju sagt till tycker jag
hur länge är det man ska vänta innan man polerar ? ett halvår har jag hört, men vet inte riktigt om de stämmer..
om det e fel på lacken typ damkorn så slipar dom med fint papper och sedan polerar samma timme den kommer ut ur boxen så det brukar gå ganska bra även om det inte är att rekomendera. men varför ska du polera en nylackad bil??
nej det är väl inte direkt nödvändigt att polera en nylackad bil. det var bara en sak jag hade hört, att man ska vänta 6 månader innan polering, och tog chansen och ville se om de stämde ;p
nej det är väl inte direkt nödvändigt att polera en nylackad bil. det var bara en sak jag hade hört, att man ska vänta 6 månader innan polering, och tog chansen och ville se om de stämde ;p
hehe oki, det kan va så att lacken inte helt e tömd på inlåst thinner och sådant på 6 månader men det går bra att polera ändå
hehe oki, det kan va så att lacken inte helt e tömd på inlåst thinner och sådant på 6 månader men det går bra att polera ändå