Imorse 3:e dagen tillbaka på jobbet i kina så fick jag ett trevligt paket på morgonen :
Insug, spjäll och shortshift.
största problemet jag ser just nu med grejerna är att det är ett 89mm spjäll och ett 80 mm insug.
Men eftersom jag har ett gäng här nere bestående av konstruktörer,mekaniker,tekniker och diverse bra och ha experter samt en jävla knippe med tillverkar som mer än gärna tillverkar saker åt mej så känns det inte som någon stor grej:)
förutom det här så har jag lite fler prylar liggandes som jag glömt bort jag hade som strobar och lite annat smått och gott elektriskt.
Har även skickat med kompisen pengar till elmia för lite roliga inköp. tyvärr så kan jag inte komma själv efter som jag inte är hemma / har tid men men man får hoppas på bra mässpriser:)
Igår så var det dags att skruva lite. Jag och min vapendragare rullade ut åbäket ur vintervilan och lät den gå lite samt en liten provtur innan det var dags att börja riva motorn Smile
Undrar vad farbror blå hade sagt om dom mött mej när jag va ute sådär med bilen?
* Bilen är nu hämtad från lack.Vart väldigt nöjd med resultatet. Färgen är en vit pärl kulör * Dom flesta motordelar är inhandlade för att plocka ihop den igen. * Funderingar på inredning och stereo har börjat kommit i huvet. En hel del av sakerna har redan anlänt men lite mer funderingar kvar innan klart.
Så här långt så ser allt ut som att bilen ska bli klar till nästa sommar, eller ja klar blir den ju aldrig men så att jag kan använda den iaf:)
Ska jobba mer på den här i veckan postar förmodligen lite bilder då:)
Grymt bygge. Gillar stylingen, men motorbygget ser riktigt grymt ut! Har en fundering om turbon kommer få plats i motorrummet dock Ser ut att sticka upp en bra bit, men det är väl måttat att precis få plats kan jag tänka mig. Riktigt grymt bygge i vilket fall, gillar delarna du valt att sätta på motorn, kommer bli riktigt nice
Igår så var det dags att börja ta tag i skruvandet igen. Efter som jag har grejer överallt i bilen och runt om som ni ser lite halvkassa bilder men hade bara mobilen med mej:
Så måste ju allt börjas tas tag i så att jag kanske kan åka med bilen nångång. Så igår riktade jag in mej på att installera en shortshift och sen börja förbereda insuget för ditsättning.
Gamla vs nya växelspaken:
Allt demonterat och nya distansringen isatt:
Växelspak ditsatt:
Och efter ett jävla pillande fick jag äntligen dit låsningen.
Och såhär ser den ut för tillfället bilen skitigt och jävlig på bilderna men annars ganska bra:)