hur f*n kan jag lacka kofångarna..?

Teljemo E.T phone home...
14 juli 2008 · 212 Inlägg

Dom är ju lixominte släta.. som resten av lacken på bilen ni vet.. utan i den svarta antagligen abs plasten är som sand papper.. de blir aldrig snyggt.. o vad jag försrått så kan man inte spackla på plasten och slipar man så börjar plasten utsöndra nån olja.. så hur ska man göra för att ge kofångarna samma glänsande röda uta som bilen??.. pZ:Ocool

jsupreame
14 juli 2008 · 137 Inlägg

Teljemo skrev:
Dom är ju lixominte släta.. som resten av lacken på bilen ni vet.. utan i den svarta antagligen abs plasten är som sand papper.. de blir aldrig snyggt.. o vad jag försrått så kan man inte spackla på plasten och slipar man så börjar plasten utsöndra nån olja.. så hur ska man göra för att ge kofångarna samma glänsande röda uta som bilen??.. pZ:Ocool

slipgrunda i sinne!!!

Takashi Got VTEC?
14 juli 2008 · 1 593 Inlägg

Lämna in det till en lackerare?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Bjola
14 juli 2008 · 7 Inlägg

använd plast härdare och sedan grundfiller så kanske det går att få dom släta som övriga bilen.Krille

Teljemo E.T phone home...
15 juli 2008 · 212 Inlägg

googlar på plasthärdare o grund filler.. hittar inget.. var köper man de.. o va e de för nåt..

cowboy outlaw
15 juli 2008 · 106 Inlägg

plast häftgrund och filler och glöm inte mjukmedel,finns att köpa hos en billackerare.

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
liddan Oldschool
15 juli 2008 · 299 Inlägg

Teljemo skrev:
Dom är ju lixominte släta.. som resten av lacken på bilen ni vet.. utan i den svarta antagligen abs plasten är som sand papper.. de blir aldrig snyggt.. o vad jag försrått så kan man inte spackla på plasten och slipar man så börjar plasten utsöndra nån olja.. så hur ska man göra för att ge kofångarna samma glänsande röda uta som bilen??.. pZ:Ocool

Skriv om, skriv rätt. Förstår inte vad du skriver.

Teljemo E.T phone home...
15 juli 2008 · 212 Inlägg

liddan skrev:
Skriv om, skriv rätt. Förstår inte vad du skriver.

kolla på min astra.. den har svarta kofångare.. och ytan är sträv..
Jag vill lacka dom i rött men få utan lika glänsande och slät som resten av bilen.. hänger du med.. wink

Jag har fått höra att man inte kan spackla abs plast.. det släpper eller spricker...
Jag har även fått höra att om man slipar på abs plast så ger den ifrån sig nån olja som finns i plasten, och den blir omöjlig att lacka...

hänger du med.. hehe..cool

jag vill inte lägga några stora pengar på en gammal bil.. så lämna till lackerare is out of the question..
den är plast härdare o filler grejjenvet jag inte vad de är eller va de koster.. hittar inget på nätet..

rätt fucket up att de ska vara så knöligt att få ett par kofångare snygga!!?...

good_year
15 juli 2008 · 755 Inlägg

matta ner den riktigt tvätta av dom noga lägg plastgrund (grund färg) sedan slippa den försiktigt sedan lägger du på slipgrund sedan slipar du den med fint papper sedan lägger du på din färg som är samma som bilen sedan klarlack. finns att köpa på meca och autoexperten.. eller hos lackerare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang