1698
Sök

passande spridare till B230F vid höjt bränsle tryck?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 juli 2008
Sharky skrev:
LMM skall inte bottna alls med rätt chip. När väl LMM har bottnat på en LH2.4 så har sprutet bara varvtalssignal att gå på och det suger att reglera på. Det man i stort sett kan göra i mappen efter att LMM har bottnat är att smälla upp spridarna fullt vilket inte blir så där värst snyggt.

/Göran

turboforssen skrev:
fast det stämmer ju inte riktig då lmm ska bottna vid 1000 varv innan varvstopp men det är ju bra början:)
vet du om man mäter mellan stift  1å3 på lmm  med lh2,2 åsså?

hmm det där sög ju sad nu finns det två personer som säger olika  än  här å en på tpc  sad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fattig student
1 282 Inlägg
15 juli 2008
Det brukar vara så.. Men Göran verkar rätt insatt.. har sett en del andra inlägg och mig övertygar han iallafall;)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

127 Inlägg
15 juli 2008
Lånar tråden jag me när den ändå är igång. smile
Min bil har 3" lmm,  "bruna spridare" 390 cc om ja inte har fel. 
Men den rycker som attans på jämn gas, men när turbon börjar ladda så går den fint. vet att bränsletrycket är uppskruvat.
Har de o göra me att den rycker?
Hur mycke vågar man skruva ner bränsletrycket i så fall? vill ju inte att den spikar.
Bilen i fråga är en 745 turbo med fk block större turbo mm.mm.

Mvh kenta.

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
tefuse skrev:
Lånar tråden jag me när den ändå är igång. smile
Min bil har 3" lmm,  "bruna spridare" 390 cc om ja inte har fel. 
Men den rycker som attans på jämn gas, men när turbon börjar ladda så går den fint. vet att bränsletrycket är uppskruvat.
Har de o göra me att den rycker?
Hur mycke vågar man skruva ner bränsletrycket i så fall? vill ju inte att den spikar.
Bilen i fråga är en 745 turbo med fk block större turbo mm.mm.

Mvh kenta.

Det brukar funka så att när turbotrycket kommer så ökas bränsletrycket samtidigt, laddar man mer än spridarna klarar så får man byta till större,  nu lirar motorn på höglast, men när du släpper av och bilen går på låglast så tror bilen att spridarna fortfarande är original och öppnar dem 5ms på tomgång vilket med stora spridare blir för mycket.

Kan ju jämföra det med en vattenslang. Om du skall fylla ett ölglas med trädgårdsslangen så tar det 3sekunder.  byter du till brandslang och fortfarande fyller på glaset i 3sekunder så har det svämmat över för länge sedan.  Du måste alltså ändra din fyllnignstid till säg 0.5sek.

Att tomgången blir lustig på hårt trimamde bilar beror på att med för stora spridare så blir det som att försöka fylla snappsglas med en brandbil.
Senast redigerat av torpis (15 juli 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
volvo_1987 skrev:
okej, men fixar 4 st spridare från en 740 16v. så får vi se hur den går då. Vad är orginal bränsle trycket på en B230F?

Mängden bränsle du stoppar in i motorn har inget med effekten att göra!  bilen kommer gå sämmre.

Om du dricker Coca cola ur ett glas med sugrör så går det ju inte fortare för att du byter glaset mot en hink, fortfarande samma sugrör.

Du är alltså på fel parameter och skruvar när du byter till större spridare.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
turboforssen skrev:
Sharky skrev:
LMM skall inte bottna alls med rätt chip. När väl LMM har bottnat på en LH2.4 så har sprutet bara varvtalssignal att gå på och det suger att reglera på. Det man i stort sett kan göra i mappen efter att LMM har bottnat är att smälla upp spridarna fullt vilket inte blir så där värst snyggt.

/Göran

turboforssen skrev:
fast det stämmer ju inte riktig då lmm ska bottna vid 1000 varv innan varvstopp men det är ju bra början:)
vet du om man mäter mellan stift  1å3 på lmm  med lh2,2 åsså?

hmm det där sög ju sad nu finns det två personer som säger olika  än  här å en på tpc  sad

han på TPC har åt helsicke fel (om nu inte påståendet är lösryckt ur ett annat sammanhang)

Sök