tefuse skrev:
Lånar tråden jag me när den ändå är igång.

Min bil har 3" lmm, "bruna spridare" 390 cc om ja inte har fel.
Men den rycker som attans på jämn gas, men när turbon börjar ladda så går den fint. vet att bränsletrycket är uppskruvat.
Har de o göra me att den rycker?
Hur mycke vågar man skruva ner bränsletrycket i så fall? vill ju inte att den spikar.
Bilen i fråga är en 745 turbo med fk block större turbo mm.mm.
Mvh kenta.
Det brukar funka så att när turbotrycket kommer så ökas bränsletrycket samtidigt, laddar man mer än spridarna klarar så får man byta till större, nu lirar motorn på höglast, men när du släpper av och bilen går på låglast så tror bilen att spridarna fortfarande är original och öppnar dem 5ms på tomgång vilket med stora spridare blir för mycket.
Kan ju jämföra det med en vattenslang. Om du skall fylla ett ölglas med trädgårdsslangen så tar det 3sekunder. byter du till brandslang och fortfarande fyller på glaset i 3sekunder så har det svämmat över för länge sedan. Du måste alltså ändra din fyllnignstid till säg 0.5sek.
Att tomgången blir lustig på hårt trimamde bilar beror på att med för stora spridare så blir det som att försöka fylla snappsglas med en brandbil.
Senast redigerat av torpis (15 juli 2008)