5074
Sök

Valsa fälgar...

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Nån som vet va det brukar kosta att valsa om fälgar? Ska köpa ett par et45 och ska ha et15

Proffa
282 Inlägg
17 juli 2008
Går INTE..spacers däremot fungerar i ditt fall..
Senast redigerat av thePaavo (17 juli 2008)

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
HEHE nu tänker du väl ändå uppochner...Fälgarna måste ju komma in mot hjulhuset inte ut...

En spacer fyller alltid ut glappet som annrs skulle bli den kan inte miska nåt...

Just nu sticker dom ut 3cm för mycket, hur fixar du det med en spacer?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 juli 2008
la_palma skrev:
HEHE nu tänker du väl ändå uppochner...Fälgarna måste ju komma in mot hjulhuset inte ut...

En spacer fyller alltid ut glappet som annrs skulle bli den kan inte miska nåt...

Nej det är du som tänker fel, ET45 breddar mer inåt hjulhuset än ET15 som är rätt lågt och breddar utåt.

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
la_palma skrev:

Nej det är du som tänker fel, ET45 breddar mer inåt hjulhuset än ET15 som är rätt lågt och breddar utåt.

Du menar alltså att om det ska vara et15 på bilen och jag köper ett par et45 fälgar kommer det funka om jag läggar i spacers?

307 Inlägg
17 juli 2008
30mm spacers så har du åtgärdat det kort sagt. dock är det väl inte så noga på millimetern.

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Okej för han som ska sälja dom till mig sa precis tvärt om, att han hade liknande senario och fått valsa om dom...

Får hoppas ni har rätt låter som spacers är billigast...

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
ÅÅHHH va ju jag som missuppfattat de såklart...Fälgarna va et15 och jag ska ha et45...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 juli 2008
la_palma skrev:
Okej för han som ska sälja dom till mig sa precis tvärt om, att han hade liknande senario och fått valsa om dom...

Får hoppas ni har rätt låter som spacers är billigast...

Jag är helt hundra på att det är så smile Så bara och köpa spacers.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 juli 2008
la_palma skrev:
ÅÅHHH va ju jag som missuppfattat de såklart...Fälgarna va et15 och jag ska ha et45...

Haha, ja det gör det ju mer logiskt. Men beroende på fälg så kan man svarva av på navet på fälgen. Det förutsätter dock att det finns tillräckligt med gods, vilket iofs är lite tveksamt med tanke på att det ska bort 3 cm drygt. Men som sagt, finns det tillräckligt med gods, finns det företag som svarvar.

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
la_palma skrev:

Haha, ja det gör det ju mer logiskt. Men beroende på fälg så kan man svarva av på navet på fälgen. Det förutsätter dock att det finns tillräckligt med gods, vilket iofs är lite tveksamt med tanke på att det ska bort 3 cm drygt. Men som sagt, finns det tillräckligt med gods, finns det företag som svarvar.

Okej, vad kan sånt kosta då?

Sök