L.E.D på bilprovningen

_Ozzy_
19 juli 2008 · 186 Inlägg

Jag vet att man inte får ha L.E.D/neon påslaget under bilen när man är i trafiken, men kan dom bli griniga på bilprovningen om man har ett kit under bilen när man rullar in?? nån som har erfarenhet av detta?

Gizmojohan
19 juli 2008 · 3 295 Inlägg

dom säger ingen om det..

ftaube
19 juli 2008 · 75 Inlägg

Jag brukar säga att det är "arbetsbelysning" funkar alltid....

Senast redigerat av ftaube (19 juli 2008)

Volvo XC90 "Familje SÄPO" (2010)
m1ck3h
19 juli 2008 · 280 Inlägg

dom säger inget ! du kan ju ha det på utställningar när du ställer ut din bil

skjortan Down n`out
19 juli 2008 · 514 Inlägg

_Ozzy_ skrev:
Jag vet att man inte får ha L.E.D/neon påslaget under bilen när man är i trafiken, men kan dom bli griniga på bilprovningen om man har ett kit under bilen när man rullar in?? nån som har erfarenhet av detta?

dom säger itne ett dret big_smile aldrig gjort när ja besiktat iallfall

Down n`out
allex_melin
14 augusti 2008 · 64 Inlägg

vad står det på böteslappen om man får en av farbror blå då???

lim pistol och tejp. *YIPPIE*
professor_nord
14 augusti 2008 · 178 Inlägg

kan tänka mig att de räknas som om man bländar någon eller stör andra tafikanter men att man verkligen ska få böter kanske om man kör upprepade gånger omkring med dom på för på en parkering går de ha tänt

men jag kan ju försöka fråga nästa polis som jag ser eller rent av gå in hos polisen
och fråga

Senast redigerat av professor_nord (14 augusti 2008)

four rings to rule them all
MilleN
15 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

"Vad är det här för jävla lysrör, jaja det är väl bra att ha när man mekar antar jag" sa gubben till mig när jag besiktade förrförra Omegan.  wink

Joqe
15 augusti 2008 · 123 Inlägg

MilleN skrev:
"Vad är det här för jävla lysrör, jaja det är väl bra att ha när man mekar antar jag" sa gubben till mig när jag besiktade förrförra Omegan.  wink

Hahaha.. smile

allex_melin
21 augusti 2008 · 64 Inlägg

vadå har betydelse av färg vilka får man då ha och inte ha????? :S

Senast redigerat av allex_melin (21 augusti 2008)

lim pistol och tejp. *YIPPIE*
Zahak Prisjägare
21 augusti 2008 · 238 Inlägg

I praktiken blir det olagligt så fort du placerar neon under bilen, oavsett färg (om du har tänt då alltså).

MilleN
21 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

Zahak skrev:
I praktiken blir det olagligt så fort du placerar neon under bilen, oavsett färg (om du har tänt då alltså).

Ja jag har fattat det som att det är en myt att man får ha vitt neon framtill och rött baktill etc. Möjligtvis att man kan snacka omkull någon polis med det men man ska inte förlita sig på det. Det är något om antalet ljuskällor eller spridning osv.

Men jag är inte 100% på det såklart, det är man sällan med såna regler, vettiga svar får man aldrig heller.

allex_melin
24 augusti 2008 · 64 Inlägg

men i bilen då. får man ha det tänt i så fall???????? jag har nämligen bästellt 4 rör o undrar nu om jag då får andvända dom????



ps ingen svara på min första fråga angående kostnad i böter isf????? big_smile


*snyft*  utstött tongue

Senast redigerat av allex_melin (24 augusti 2008)

lim pistol och tejp. *YIPPIE*
Digital_Kicker
24 augusti 2008 · 3 721 Inlägg

allex_melin skrev:
men i bilen då. får man ha det tänt i så fall???????? jag har nämligen bästellt 4 rör o undrar nu om jag då får andvända dom????



ps ingen svara på min första fråga angående kostnad i böter isf????? big_smile


*snyft*  utstött tongue

I bilen får du ha L.E.D sålänge inte själva lampan syns utifrån.

Senast redigerat av Digital_Kicker (24 augusti 2008)

Lindberg88
24 augusti 2008 · 1 418 Inlägg

och så länge de inte lyser blått fulla kupen, då kan dom också bli griniga..

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
allex_melin
24 augusti 2008 · 64 Inlägg

okej men om jag sätter in 2 orangea neon under instrument panelen och två i bakluckan så tror ni alltså att dom inte säger någonting???  big_smile

Senast redigerat av allex_melin (2 september 2008)

lim pistol och tejp. *YIPPIE*
_Ozzy_
24 augusti 2008 · 186 Inlägg

Lindberg88 skrev:
och så länge de inte lyser blått fulla kupen, då kan dom också bli griniga..

Jaså? dom har aldrig stannat mig för de iallafal tongue

JaggaChafen Tesla Senior Technician
24 september 2008 · 2 307 Inlägg

Om man skall långdra detta så kan man alltså skära hål i golvet å montera det inne i bilen å låta det lysa under bilen och plötsligt så e det lagligt  eller

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Smajly
24 september 2008 · 3 059 Inlägg

allex_melin skrev:
okej men om jag sätter in 2 orangea neon under instrument panelen och två i bakluckan så tror ni alltså att dom inte säger någonting???  big_smile

Nä då säger dom inget..
Innerbelysning får man ju ha smile o sätter du den under panelen så stör det ju inte andra trafikanter, oavsett färg.
Du får ju köra med innerbelysning/kartlampa på om du vill..

neckwomen_88
24 september 2008 ·

du får inte ha neon inne heller om det syns utifrån  (kan inte svara på hur det är om det INTE syns utifrån)  så tex om du har under instrumentpanelen kommer det att synas och har dom inget bättre för sig så stannar dom dig (lite beroende på stad och polis). Det kan misstas för utryckningsfordon etc etc etc....

men som sagt, vissa åker ju runt som julgranar och blir aldrig stoppade ändå big_smile


för övrigt, bara jag som tänker på dragontattoos roliga trådar ang. neon?? hah!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang