5859
Sök

Kromlack i strålkastarinsatser

1 785 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet hur man på egenhand kan reparera en dålig strålkastarinsats? Kromlacken i strålkastaren var matt och gick att torka bort med papper.

Finns det färger man kan använda själv som fungerar? Eller måste man lämna in det för kromlackering, insatsen är i något konstigt plastmaterial någon som vet vad det är?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juli 2008
#2
Finns en firma i Broakulla utanför Emmaboda som kromar plast.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 785 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#3
Sokrates skrev:
Finns en firma i Broakulla utanför Emmaboda som kromar plast.

/Tommy.

Vet du vad firman heter?

Finns det möjligtvis någon firma i norra eller nordöstra delen av skåne som gör liknande jobb?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 688 Inlägg
19 juli 2008
#4
Vilken bil gäller det? Du har ju inga direkta antika bilar, så du borde väl kunna åka till t.ex Mekonomen och köpa dig en ny insats.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!


Sök