4612
Sök

Mitsubishi Evo X - När, var och hur mycket?

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Evo X är verkligen drömbilen och med lite tur kanske man har möjlighet att köra en snart.

Jag undrar om någon vet vilket datum de kommer till sverige och om man måste beställa/boka?
Det kanske bara blir X antal tilldelade till svenska marknaden, det står inte ett skit på mitsubishis hemsida och har ännu inte pratat med återförsäljaren.

I vintras när jag kollade på en Evo 9 så fanns det då bara 9st kvar i sverige och sen var det Evo X som gällde och han gissade på allt mellan 400-500 papp på prislappen.

Vore tacksam för all info man kan få.

Det vettigaste jag fått fram är att de kanske kommer i september till sverige men vågar inte lita på det alls.

mvh / M

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Vet inte när det kommer men prislappen skall landa på strax över 400.000 och jag tror inte det finns nån speciell "tilldelning" då mitsubishi aldrig kört med det förut... de tillverkar så många bilar som köps! Men om du tänker på hur många som hinner komma i år så lär det väl inte vara sådär jättemånga iom. att suget efter den är som störst nu när den nyligen lanserats...

Men om du skall få en så snart som möjligt vill det nog till att du beställer! Dessutom har du ju inte möjlighet att påverka utrustningen alls annars.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
Vet inte när det kommer men prislappen skall landa på strax över 400.000 och jag tror inte det finns nån speciell "tilldelning" då mitsubishi aldrig kört med det förut... de tillverkar så många bilar som köps! Men om du tänker på hur många som hinner komma i år så lär det väl inte vara sådär jättemånga iom. att suget efter den är som störst nu när den nyligen lanserats...

Men om du skall få en så snart som möjligt vill det nog till att du beställer! Dessutom har du ju inte möjlighet att påverka utrustningen alls annars.

Ok. Tack för svaret.

Jag får ta och ringa återförsäljaren å höra om/när det kommer gå att beställa och välja utrustning och se rätta prislistan.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök