Frågor om slutsteg (sinus live)

ImprezaGT
24 juli 2008 · 343 Inlägg

Tja jag tre frågor om mina slutsteg
Det är 2st sinus live sla1500

Fråga 1: Det står att stegen går att linka med varandra men att dom då klarar att lämna 3000wrms i 2Ohm
             men betyder detta varge steg går att lasta till 1Ohm och lämnar då 1500Wrms ?
             Så om jag vill driva 3 st basar 2st med 2x4Ohm och en med 2x2Ohm kan jag då koppla dom
             två basarna i 1Ohm och in i steget sen den andra i 1Ohm och in i steg två ?

Fråga 2: jag undrar, På utsidan från steget ( den förstärkta signalen ) hur många Volt samt Ampere är
             den förstärkta signalen på?

Fråga 3: Stegen lämnar 1500Wrms , vad behövs för kablar mellan steg och bas ?

Tack för hjälpen smile

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
MrCalle Team Autohifi!
24 juli 2008 · 865 Inlägg

ImprezaGT skrev:
Tja jag tre frågor om mina slutsteg
Det är 2st sinus live sla1500

Fråga 1: Det står att stegen går att linka med varandra men att dom då klarar att lämna 3000wrms i 2Ohm
             men betyder detta varge steg går att lasta till 1Ohm och lämnar då 1500Wrms ?
             Så om jag vill driva 3 st basar 2st med 2x4Ohm och en med 2x2Ohm kan jag då koppla dom
             två basarna i 1Ohm och in i steget sen den andra i 1Ohm och in i steg två ?

Fråga 2: jag undrar, På utsidan från steget ( den förstärkta signalen ) hur många Volt samt Ampere är
             den förstärkta signalen på?

Fråga 3: Stegen lämnar 1500Wrms , vad behövs för kablar mellan steg och bas ?

Tack för hjälpen smile

1. Om du ska docka ihopp stegen så är de ihopp dockade 2ohm stabila.
Hur man dockar dem står i manualen som medföljer slutsteget.

Tycker inte att du ska blanda ihopp fler olika impedanzer och basar! om du tar de 3st basar som är 2x4ohm/st så lägger du varje bas i serie så att varje bas har ett motstånd på 8ohm.
Dessa 3st parallell kopplar du sen till slutstegen och får då 2,66ohms last.

2. Har inte en aning om vad du menar, vidar utvecka detta tack!

3. Om du har 2st Sinus slutsteg bör du ha minst 50mm2 till slutstegens säkrings hållare, där ifrån in i slutsteget är det 35mm2.
Till högtalarna bör du minst ha 4mm2 men dte beror ju på hur långa de är.
Många kör med 10mm2 som är fullt möjligt.

ImprezaGT
24 juli 2008 · 343 Inlägg

Jo jag vet att dom är 2Ohm stabila men om man kopplar 1 ohm per styck = 2ohm eller tänker jag fel ?
Jag vill inte koppla basarna som du sa då ena vill ha mycket mer power

Det jag menar är vad kommer ut från steget ? In går det 12V och max 150A men vad kommer ut ? hur många volt och amper går det i högtalarkabeln ?

jo jag kommer att köra så som du sa med strömen, kommer troligen att köra med 4mm2 kabel till basarna om det funkar... vill inte köra 10mm2 då det är svårt att dra snyggt

tack för svaren smile

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
MrCalle Team Autohifi!
24 juli 2008 · 865 Inlägg

ImprezaGT skrev:
Jo jag vet att dom är 2Ohm stabila men om man kopplar 1 ohm per styck = 2ohm eller tänker jag fel ?
Jag vill inte koppla basarna som du sa då ena vill ha mycket mer power

Det jag menar är vad kommer ut från steget ? In går det 12V och max 150A men vad kommer ut ? hur många volt och amper går det i högtalarkabeln ?

jo jag kommer att köra så som du sa med strömen, kommer troligen att köra med 4mm2 kabel till basarna om det funkar... vill inte köra 10mm2 då det är svårt att dra snyggt

tack för svaren smile

Är det helt olika basar du har?
Om du ska koppla ihopp stegen så är det en dockning som gäller.
Du kan inte dock ingången och sen inte utgången.
Om du kör steget separat så kan du lasta ner dem i 1ohm /st
Sen vad som kommer ut är ju gandska varierande... det är ju själva grejen.
Ett slutsteg ger ju ut en signal iform av "strömpulsar" och det är det som gör att en högtalare rör på sig.
Mäter du så kommer mätaren alldrig stå still.
Det funkar nog med 4mm2.

ImprezaGT
24 juli 2008 · 343 Inlägg

MrCalle skrev:

ImprezaGT skrev:
Jo jag vet att dom är 2Ohm stabila men om man kopplar 1 ohm per styck = 2ohm eller tänker jag fel ?
Jag vill inte koppla basarna som du sa då ena vill ha mycket mer power

Det jag menar är vad kommer ut från steget ? In går det 12V och max 150A men vad kommer ut ? hur många volt och amper går det i högtalarkabeln ?

jo jag kommer att köra så som du sa med strömen, kommer troligen att köra med 4mm2 kabel till basarna om det funkar... vill inte köra 10mm2 då det är svårt att dra snyggt

tack för svaren smile

Är det helt olika basar du har?
Om du ska koppla ihopp stegen så är det en dockning som gäller.
Du kan inte dock ingången och sen inte utgången.
Om du kör steget separat så kan du lasta ner dem i 1ohm /st
Sen vad som kommer ut är ju gandska varierande... det är ju själva grejen.
Ett slutsteg ger ju ut en signal iform av "strömpulsar" och det är det som gör att en högtalare rör på sig.
Mäter du så kommer mätaren alldrig stå still.
Det funkar nog med 4mm2.

Jo det är helt olika basar, samma märke men det är 2st 10" 500Wrms och 1x15" 2500Wrms
jag tänkte mest använda linken för att slippa köra en Y-split på lågnivåkabeln men det är nog enklast att göra så ändå smile

jo jag vet att det är ström impulser men fortfarande,  ändras både volt och amper styrkan hela tiden ? om man teoretiskt spelar en ton på 50Hz och samma volym då borde man ha en växelspänning med konstant volt / amper ?
aja det är inte så viktigt bara roligt att veta big_smile

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
MrCalle Team Autohifi!
24 juli 2008 · 865 Inlägg

ImprezaGT skrev:
jag tänkte mest använda linken för att slippa köra en Y-split på lågnivåkabeln

Kan man inte göra... det är en funktion för att du ska kunna linka i hopp 2steg.
Inte för att ha som "extra" utgång.
Använd en y-split!

Tycker inte du ska köra olika basar på samma steg.

Lonefox Bad music kills good sound
25 juli 2008 · 7 241 Inlägg

ImprezaGT skrev:
jo jag vet att det är ström impulser men fortfarande,  ändras både volt och amper styrkan hela tiden ? om man teoretiskt spelar en ton på 50Hz och samma volym då borde man ha en växelspänning med konstant volt / amper ?
aja det är inte så viktigt bara roligt att veta big_smile

Så länge man har en fast last (impendans) och en fast ton så ligger spänningen och amparen konstant.
Vilket ger ett fast wattuttag.
DOCK så är aldrig impendansen konstant vilket gör att allt ständigt skiftar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
25 juli 2008 · 2 353 Inlägg

Lonefox skrev:

ImprezaGT skrev:
jo jag vet att det är ström impulser men fortfarande,  ändras både volt och amper styrkan hela tiden ? om man teoretiskt spelar en ton på 50Hz och samma volym då borde man ha en växelspänning med konstant volt / amper ?
aja det är inte så viktigt bara roligt att veta big_smile

Så länge man har en fast last (impendans) och en fast ton så ligger spänningen och amparen konstant.
Vilket ger ett fast wattuttag.
DOCK så är aldrig impendansen konstant vilket gör att allt ständigt skiftar.

Det är lite konstigt att inte MrCalle svarar på denna enormt BASIC fråga om el. Men, jag utgår från att han missat det - för skulle han inte kunna så är det skapligt patetiskt...

Skall ge honom chansen att svara själv. Kan man inte sånt här som leverantör skall man inte hålla på med bilstereo utan då kan man istället räkna kassar på Ica.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
MrCalle Team Autohifi!
26 juli 2008 · 865 Inlägg

jonash skrev:

Lonefox skrev:

ImprezaGT skrev:
jo jag vet att det är ström impulser men fortfarande,  ändras både volt och amper styrkan hela tiden ? om man teoretiskt spelar en ton på 50Hz och samma volym då borde man ha en växelspänning med konstant volt / amper ?
aja det är inte så viktigt bara roligt att veta big_smile

Så länge man har en fast last (impendans) och en fast ton så ligger spänningen och amparen konstant.
Vilket ger ett fast wattuttag.
DOCK så är aldrig impendansen konstant vilket gör att allt ständigt skiftar.

Det är lite konstigt att inte MrCalle svarar på denna enormt BASIC fråga om el. Men, jag utgår från att han missat det - för skulle han inte kunna så är det skapligt patetiskt...

Skall ge honom chansen att svara själv. Kan man inte sånt här som leverantör skall man inte hålla på med bilstereo utan då kan man istället räkna kassar på Ica.

/Jonas

Ärligt talat Jonas förstår jag mig inte på dina inlägg.
Att jag inte svarade på hans fråga om just detta kan bero på många saker.... okunskap inom området är dock inte fallet.
Jag hade för stunden inte tid men ett utlägg inom området så jag konsentrerade mig på det primära. Sen tycker jag att Lonefox inlägg beskriver frågan kort och konsist utan övriga utlägg.

Om det är någon av oss som sitter och räknar kassar på ICA så är det väll tyvärr du, du har ett företag som inte går runt trotts att du inte livnär dig på det?
Att hela tiden försöka misskreditera andra i branchen rimmar inte så gott, vissar bara att du har ett vist avund.
Lägg ner detta och visa att du inte är 16år längre så slipper du skriva "förlåt mig trådar" varje halv år.

Senast redigerat av MrCalle (26 juli 2008)

Nisse-h
26 juli 2008 · 202 Inlägg

MrCalle skrev:

jonash skrev:

Lonefox skrev:
Så länge man har en fast last (impendans) och en fast ton så ligger spänningen och amparen konstant.
Vilket ger ett fast wattuttag.
DOCK så är aldrig impendansen konstant vilket gör att allt ständigt skiftar.

Det är lite konstigt att inte MrCalle svarar på denna enormt BASIC fråga om el. Men, jag utgår från att han missat det - för skulle han inte kunna så är det skapligt patetiskt...

Skall ge honom chansen att svara själv. Kan man inte sånt här som leverantör skall man inte hålla på med bilstereo utan då kan man istället räkna kassar på Ica.

/Jonas

Ärligt talat Jonas förstår jag mig inte på dina inlägg.
Att jag inte svarade på hans fråga om just detta kan bero på många saker.... okunskap inom området är dock inte fallet.
Jag hade för stunden inte tid men ett utlägg inom området så jag konsentrerade mig på det primära. Sen tycker jag att Lonefox inlägg beskriver frågan kort och konsist utan övriga utlägg.

Om det är någon av oss som sitter och räknar kassar på ICA så är det väll tyvärr du, du har ett företag som inte går runt trotts att du inte livnär dig på det?
Att hela tiden försöka misskreditera andra i branchen rimmar inte så gott, vissar bara att du har ett vist avund.
Lägg ner detta och visa att du inte är 16år längre så slipper du skriva "förlåt mig trådar" varje halv år.

Om nu MrCalle får sitt företag att gå runt så är ju det inte så konstigt.
Generalagent för en massa märken, säljer till ÅF samt har egen butik.
Hur skulle det funka om Pionner, DLS, m.m m.m skulle börja med näthandel dom oxå samtidigt som dom säljer till ÅF???

Tinnituz
26 juli 2008 · 20 Inlägg

mad

Det var ett jävla kacklande. Har ni inget bättre för er än att försöka snacka ner varandras företag. "jonash" / N-Core och "MrCalle" / Carbonize borde tänka om, ser inte speciellt seriöst ut att bete sig som ett par dagisungar på ett forum när man driver företag. Vi kunder klarar oss utan era företag, klarar ni er utan oss?

Finns PM om man vill leka da-da...

Är detta ett jävla dagis eller ett seriöst bilforum?! Man kan ju undra?!

ImprezaGT
26 juli 2008 · 343 Inlägg

Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
MrCalle Team Autohifi!
26 juli 2008 · 865 Inlägg

Tinnituz skrev:
mad

Det var ett jävla kacklande. Har ni inget bättre för er än att försöka snacka ner varandras företag. "jonash" / N-Core och "MrCalle" / Carbonize borde tänka om, ser inte speciellt seriöst ut att bete sig som ett par dagisungar på ett forum när man driver företag. Vi kunder klarar oss utan era företag, klarar ni er utan oss?

Finns PM om man vill leka da-da...

Är detta ett jävla dagis eller ett seriöst bilforum?! Man kan ju undra?!

Jag håller med dig fullt ut att det får vara slut på pajkastningar.
Jag svarar på jonasH för att jag kännde mig påhoppad utan någon som helst anledning.
Det är inte min mening att andra ska känna sig träffade av detta utan det är riktat tillbaka till JonasH direkt.

MrCalle Team Autohifi!
26 juli 2008 · 865 Inlägg

ImprezaGT skrev:
Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

ImprezaGT
26 juli 2008 · 343 Inlägg

MrCalle skrev:

ImprezaGT skrev:
Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

Ah då förstår jag smile vet du ungefär hur mycket den ändras ?
Så om man kopplad den i 1Ohm vad är max och min den kan pendla mellan ? är det väldigt mycket

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
Nisse-h
28 juli 2008 · 202 Inlägg

ImprezaGT skrev:

MrCalle skrev:

ImprezaGT skrev:
Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

Ah då förstår jag smile vet du ungefär hur mycket den ändras ?
Så om man kopplad den i 1Ohm vad är max och min den kan pendla mellan ? är det väldigt mycket

Dom tog semester.

Morre_W Mr Kock =)
28 juli 2008 · 199 Inlägg

Även lådans utformning ändrar det faktiska motståndet för slutsteget...
Så det är mkt svårt att räkna ut, bara mäta.. wink

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
28 juli 2008 · 2 353 Inlägg

MrCalle skrev:

ImprezaGT skrev:
Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

Du har fortfarande inte svarat på ursprungsfrågan.

Dessutom så är talspolens variation pga temperatur av en EXTREMT underodnad betydelse om man jämför med andra saker.

Du får en chans till. BTW, jag har aldrig sagt att du inte kan, men du kan ju undanröja alla tvivel med och inte bara snacka kring ämnet. Det är ju bara att skriva hur mycket ström och spänning det blir i kretsen! Nominellt.

Och ja, jag står för att om du eller annan så kallad seriös person i branschen inte kan räkna ut detta så är det ICA som gäller! Ju längre du undviker att svara, ju mer lutar det ju åt att vi faktiskt måste säga att du inte kan. Sen kan du ju ta hjälp av nån annan - men då sover du förmodligen inte nåt bättre...

/Jonas

Senast redigerat av jonash (28 juli 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
BAE BilstereoNörd
29 juli 2008 · 576 Inlägg

jonash skrev:

MrCalle skrev:

ImprezaGT skrev:
Wooh vad har hänt här då tongue

Jag har fått svar på nästan allt som jag ville ha svar på... dock förstår jag inte en sak.
Lasten (impendans) = Motståndet i Ohm ? hur varierar det ? är det beroende på i vilket läge som högtalaren står i ?

Det fins en hel del jag inte förstår om högtalaren/strömens detaljer märker jag, men det är bra då lär man sig något nytt varge dag cool

Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

Du har fortfarande inte svarat på ursprungsfrågan.

Dessutom så är talspolens variation pga temperatur av en EXTREMT underodnad betydelse om man jämför med andra saker.

Du får en chans till. BTW, jag har aldrig sagt att du inte kan, men du kan ju undanröja alla tvivel med och inte bara snacka kring ämnet. Det är ju bara att skriva hur mycket ström och spänning det blir i kretsen! Nominellt.

Och ja, jag står för att om du eller annan så kallad seriös person i branschen inte kan räkna ut detta så är det ICA som gäller! Ju längre du undviker att svara, ju mer lutar det ju åt att vi faktiskt måste säga att du inte kan. Sen kan du ju ta hjälp av nån annan - men då sover du förmodligen inte nåt bättre...

/Jonas

Nu tycker jag att du ställer lite höga krav!
Ärligt talat så är det ytterst få försäljare som vet vad slutstegen de säljer ger ut för spänning o ström över en viss last!

När det kommer till den tekniska biten så är det mycket sällan man sett svar/inlägg från någon bilstereohandlare som verkar veta hur ett slutsteg och högtalare verkligen fungerar..
Finns många patetiska exempel, så ska vi sålla ut efter teknisk kompetens så blir det lång kö till ICA med f.d bilstereohandlare big_smile


För att svara på trådskaparens frågor så är de nominella rms värdena följande.
Baserat på den angivna effekten vid 14,4volt.

4ohm =  46,9v -  11,7amp
2ohm =  42,4v -  21,2amp
1ohm =  38,7v -  38,7amp
Dividera med 0,707 för att få fram peakvärdet på ovanstående siffror...
------------------------------------------------------
Ang högtalarimpedans så kan den aldrig bli lägre än högtalarens DC-resistans (Re)
En 4ohms högtalare kan variera från typ 3.6ohm(Re) till 10ohm eller mer beroende på typ av låda m.m..

Störst anledning till impedansvariationen är högtalarens resonansfrekvens i eller utanför en låda..
När högtalaren ligger inom resonansfrekvens så hamnar den i "lite" självsvängning och blir därför lättare att hålla i rörelse, det medför att högtalaren drar mindre ampere i förhållande till inmatad spänning..
Räknar man då på spänning kontra ström enligt ohms lag så visar det en högre impedans..
Över och under resonansfrekvens så kan impedansen sjunka ner mot Re..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
29 juli 2008 · 2 353 Inlägg

BAE skrev:

jonash skrev:

MrCalle skrev:
Impedancen varierar i en högtalares talspole pga. att tepraturen i den varierar under användadet.

Du har fortfarande inte svarat på ursprungsfrågan.

Dessutom så är talspolens variation pga temperatur av en EXTREMT underodnad betydelse om man jämför med andra saker.

Du får en chans till. BTW, jag har aldrig sagt att du inte kan, men du kan ju undanröja alla tvivel med och inte bara snacka kring ämnet. Det är ju bara att skriva hur mycket ström och spänning det blir i kretsen! Nominellt.

Och ja, jag står för att om du eller annan så kallad seriös person i branschen inte kan räkna ut detta så är det ICA som gäller! Ju längre du undviker att svara, ju mer lutar det ju åt att vi faktiskt måste säga att du inte kan. Sen kan du ju ta hjälp av nån annan - men då sover du förmodligen inte nåt bättre...

/Jonas

Nu tycker jag att du ställer lite höga krav!
Ärligt talat så är det ytterst få försäljare som vet vad slutstegen de säljer ger ut för spänning o ström över en viss last!

När det kommer till den tekniska biten så är det mycket sällan man sett svar/inlägg från någon bilstereohandlare som verkar veta hur ett slutsteg och högtalare verkligen fungerar..
Finns många patetiska exempel, så ska vi sålla ut efter teknisk kompetens så blir det lång kö till ICA med f.d bilstereohandlare big_smile


För att svara på trådskaparens frågor så är de nominella rms värdena följande.
Baserat på den angivna effekten vid 14,4volt.

4ohm =  46,9v -  11,7amp
2ohm =  42,4v -  21,2amp
1ohm =  38,7v -  38,7amp
Dividera med 0,707 för att få fram peakvärdet på ovanstående siffror...
------------------------------------------------------
Ang högtalarimpedans så kan den aldrig bli lägre än högtalarens DC-resistans (Re)
En 4ohms högtalare kan variera från typ 3.6ohm(Re) till 10ohm eller mer beroende på typ av låda m.m..

Störst anledning till impedansvariationen är högtalarens resonansfrekvens i eller utanför en låda..
När högtalaren ligger inom resonansfrekvens så hamnar den i "lite" självsvängning och blir därför lättare att hålla i rörelse, det medför att högtalaren drar mindre ampere i förhållande till inmatad spänning..
Räknar man då på spänning kontra ström enligt ohms lag så visar det en högre impedans..
Över och under resonansfrekvens så kan impedansen sjunka ner mot Re..
// Tommy

Äntligen. Det är skönt med såna som har koll. Och jag står fast vid mitt uttalande att är man DISTRIBUTÖR utav bilstereo så måste man ju för fasen kunna ohms lagar, annar kan man dra till ICA.

Men, det är väl därför vi inte säljer så mycket på Ncore, för vi kan mycket mer än 95 av 100, men vi är dåliga på att "sälja"...och det är ju säljtrixen som man skall ha om man vill skapa affärer har jag förstått. Kunskap behövs ingen enligt dig, och det är väl kanske sant tyvärr. Om man skall sälja.

Men, vi får väl nöja oss med att vi dominerar ganska kraftitg på tävlingarna istället då.

mvh Jonas

Senast redigerat av jonash (29 juli 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang