2890
Sök

Undrar om denna kabel räcker som jord och störm till Sinus Live Sla1500 30 mm². Längd 6 m. Röd. 35-726 449,00 kr

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder, är det något fel på biltemas kabel eller fungerar den lika bra som vilken dyrare som helst?

(30 mm². Längd 6 m. Röd.  35-726 449,00 kr )'

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
OJsan var snäll och flytta denna tråd till bilstereo/elektronik delen, ber om ursäkt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

276 Inlägg
25 juli 2008
det borde absolut inte vara någon skillnad på den och en dyrare det enda skillnaden kan vara att den kan vara känsliagere mot slitage mot isoleringen och bränns kanske lite lättare men då ska du upp på riktigt feta grejjer och då är det ändå värt att köpa den dyrare . men ljudet ska vara samma

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Mido__ skrev:
det borde absolut inte vara någon skillnad på den och en dyrare det enda skillnaden kan vara att den kan vara känsliagere mot slitage mot isoleringen och bränns kanske lite lättare men då ska du upp på riktigt feta grejjer och då är det ändå värt att köpa den dyrare . men ljudet ska vara samma

tack så mycket, slitage mot isoleringen kommer det inte vara något problem med smile

144 Inlägg
25 juli 2008
Jag har hört lite om syrehalten i kopparen, att billigare kablar har en högre syrehalt som drar ner ledningskraften. Vet ej om det stämmer helt och hållet.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
SpikeForsberg skrev:
Jag har hört lite om syrehalten i kopparen, att billigare kablar har en högre syrehalt som drar ner ledningskraften. Vet ej om det stämmer helt och hållet.

hmm, okey men jag tänker testa den iallafall men tack för upplysningen smile

Sök