Tränings Tråden

falloutboy
16 september 2008 · 1 723 Inlägg

roxe skrev:
Ingen som hänger på kollo? Eller de kankse inte finns några riktiga grabbar här? wink

riktiga grabbar? Kollo är mest fullt av personer som uttalar sig om träning men som hellre sitter och hänger på forumet istället för att faktiskt gå till gymmet och lyfta en hantel. Men det är klart, det bidrar ju till en hel del underhållande läsning. big_smile

PushedRay Sir Real
16 september 2008 · 390 Inlägg

falloutboy skrev:

PushedRay skrev:
Creatin ger ju dokumenterat resultat precis som koffein, så lite effekt måste den ju ha. Om man vill ha prestations höjare så rekommenderar jag rage eller fierce. Men man ska ju inte förvänta sig underverk det behövs det tyngre grejer för tongue

ja kreatin är nåt som kan utgöra en grund för ens kosttillskott, det och koffein om man vill ha en extra kick. Det är inte speciellt dyrt och man får nåt för pengarna.

Kan vara att jag inte behöver den extra kicken som rage är tänkt att ge. är jag taggad så är jag det, om inte viljan finns där att träna så kan inte nån prestationshöjare hjälpa mig.

De tillskotten jag för tillfället använder nu är creatyl samt en blandning av Esapro och Loadex innan passet.

är det creatyl fx du änvänder eller??

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
16 september 2008 · 560 Inlägg

JoeMoeKoe skrev:
*Tränings Tråd*

bla bla


Hörs i tråden grabbar! lol

Vaddå grabbar?? tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
16 september 2008 · 963 Inlägg

Svenning skrev:

TCG skrev:
Försöker köra gym 4ggr/v mån,tis,tors,fre. Har bara hållt på sen mars efter 3år uppehåll men det är gött att vara tillbaka! (lite trist att börja om på de små hantlarna igen men ska man slippa skador så är det enda vägen)

Tycker klart bästa tiden att träna är på lunchen(om man har möjlighet). Då har man ätit 1-2 mål(tidig frukost och mellanmål eller endast sen frukost) mat och hunnit smälta den. Man är ju som mest taggad att träna också! Efter gymmet är förbränningen som högst och man kan äta en stadig lunch.

Tips för att komma igång är väl bara som med allt, att bestämma sig för att göra det. Ha ett mål, gärna med delmål, och inte hoppa över träningen för att man är lite trött en dag. Gå till gymmet ändå! Det känns bättre efteråt! Så slipper man dåligt samvete mot sig själv dagen efter också...

Tips för att inte sluta när man väl kommit igång är samma som ovan. Om man råkar missa en veckas träning för att man är utomlands eller liknande så känns det tungt de första dagarna tillbaka på gymmet men efter 3-4pass så är man mer taggad än tidigare efter veckan av vila!

Bottom line: Kör på så kommer resultaten. Om du är nybörjare så kan jag glädja dig med att du kommer öka ca.40-60% i styrka på mindre än 6mån! Sen planar utvecklingskurvan ut dock, men det kan du oroa dig för när du tränat de 6mån... tongue

PS. Försök inte vara cool och ta maxvikter direkt. Kör strikta övningar med låga vikter så undviker du skador. De som tränat länge respekterar dig mer om du kör låga vikter och visar att du vet vad du håller på med än står och svingar en alldeles för tung hantel okontrollerat!

Men när du tränar 4 ggr i veckan så hinner inte musklerna återhämta sig, fast du kankse tränar samma muskler mån-tors och sen en annan grupp tis-fre..

Körde såhär i ca. 10 veckor med 10-12reps/3set
Mån: Bröst, Triceps och Underarmar
Tis: Ben och Vader
Ons: Vila eller Cardio
Tors: Axlar och mage
Fre: Rygg och Biceps

Nu kör jag 8reps/3set kommer köra detta ca. 10-12 veckor innan jag byter schema igen:
Mån: Rygg och Triceps
Tis: Ben, vader och mage
Ons: Vila eller Cardio
Tors: Bröst, biceps och underarmar
Fre: Axlar och mage

Byter ut de flesta övningar när jag byter schema. Exempelvis bröst i första steget var:
Bänkpress, Sned hantelpress, höga flyes i CC
Denna omgång är det:
Hantelpress, sned bänkpress i smith, flyes på bänk, undersidan bröst i CC(drag uppifrån).

Meanstreaker skrev:
Jag fattar inte vad som hänt med alla gym, men allt har blivit så jävla mesigt nuförtiden! Varenda gym här i Kristianstad spelar bara RIX FM eller lugna favoriter på så låg ljudnivå att man hör när någon i andra änden av lokalen släpper en smygfis.... För några år sedan var det bara techno- och dancelåtar på hög volym som gällde, men nu när alla pensionärer och alla andra oldies ska träna blir allt bara dåligt. Tycker inte om att träna med hörlurar, det blir liksom inte samma sak! Önskar att gymmen kunde ha lite olika tider med olika musikstilar och ljudvolym. T.ex. kunde man ju ha en "discotimme" mellan åtta och nio på kvällen tre dagar i veckan eller något sånt.

Bort med alla nyårslöften och syföreningar från våra gym! big_smile

Håller med! Fast vet inte om ens gamlingarna vill lyssna på ballader när de tränar? De kanske inte vill ha Death Metal, men ändå något med lite ös?

falloutboy
16 september 2008 · 1 723 Inlägg

PushedRay skrev:
är det creatyl fx du änvänder eller??

ja, fick det gratis med en beställning. räcker hur länge som helst iom de små doserna men smakar skit smile

PushedRay Sir Real
17 september 2008 · 390 Inlägg

falloutboy skrev:

PushedRay skrev:
är det creatyl fx du änvänder eller??

ja, fick det gratis med en beställning. räcker hur länge som helst iom de små doserna men smakar skit smile

ja jag har hört att det ska smaka vidrigt smile nått som är värt att prova ??

falloutboy
17 september 2008 · 1 723 Inlägg

PushedRay skrev:

falloutboy skrev:

PushedRay skrev:
är det creatyl fx du änvänder eller??

ja, fick det gratis med en beställning. räcker hur länge som helst iom de små doserna men smakar skit smile

ja jag har hört att det ska smaka vidrigt smile nått som är värt att prova ??

som vanligt tycker jag det är svårt med tillskott att säga om nåt är bättre än nåt annat. Men just creatyl ska visst tas upp bättre därav den mindre dosen. smaken vänjer du dig vid, men blanda för guds skull inte med smaksatt Loka. wink

Martin 9-3 Fisketokig
17 september 2008 · 2 997 Inlägg

Här är det en som tränar lite till och från.

Motivationen är det faktiskt inget fel på, men jag måste ha en konstig kropp vad gäller träning.

Har en bakgrund som 138-140kg vilket var några år sedan, den sommaren gick jag ner 48-50kg varav 45kg på 3 månader bra precis. Detta efter daglig cykling (endast 30 min intensivt) och bra matvanor.

Nu kan jag ganska lätt gå upp några kilon och sedan blir det ett "ryck" som jag brukar säga. Strikt mat och lite motionscykling 20-30 min om dagen vilket jag lätt vandrar en storlek och lite till under 3-4 dagar.
Helt klart märkbart resultat på endast 3-4 dagar.

Just nu är jag i ett sånt "ryck" och detta är dag 4. från helgen har jag fått byta arbetsbyxor för att inte tappa dem och synbar skillnad. T.o.m sambon kan se skillnad efter ett par dagar.

Är detta verkligen normalt med så direkt resultat?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
18 september 2008 · 963 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Här är det en som tränar lite till och från.

Motivationen är det faktiskt inget fel på, men jag måste ha en konstig kropp vad gäller träning.

Har en bakgrund som 138-140kg vilket var några år sedan, den sommaren gick jag ner 48-50kg varav 45kg på 3 månader bra precis. Detta efter daglig cykling (endast 30 min intensivt) och bra matvanor.

Nu kan jag ganska lätt gå upp några kilon och sedan blir det ett "ryck" som jag brukar säga. Strikt mat och lite motionscykling 20-30 min om dagen vilket jag lätt vandrar en storlek och lite till under 3-4 dagar.
Helt klart märkbart resultat på endast 3-4 dagar.

Just nu är jag i ett sånt "ryck" och detta är dag 4. från helgen har jag fått byta arbetsbyxor för att inte tappa dem och synbar skillnad. T.o.m sambon kan se skillnad efter ett par dagar.

Är detta verkligen normalt med så direkt resultat?

Jag är ingen expert, men det låter som du samlar på dig mycket vätska i kroppen? Jag tror det är omöjligt att tappa så mycket underhudsfett som 1Kg per dag. Men jag kan ha fel...
Om du har så lätt att gå upp i vikt så borde du även ha lätt att öka i muskelmassa. Om du börjar köra muskelträning(lyfta skrot) och bygga muskler så kommer du öka din förbränning även under den tid på dygnet du inte tränar.

JoeMoeKoe Avstängd
19 september 2008 · 116 Inlägg

Reeplayed skrev:

JoeMoeKoe skrev:
*Tränings Tråd*

bla bla


Hörs i tråden grabbar! lol

Vaddå grabbar?? tongue

ops ^^

får ta och ändra :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang