4663
Sök

Lackskada på bagageluckan, vad säger försäkringsbolaget?

Whitetrash
589 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#1
Ja, idag lokaliserade jag att det ristats friskt, med en sten, i lacken på bagageluckan.

Detta vill vi ju så klart ha åtgärdat, Men..

Den skyldige är min systerson, 8 år.

Tar försäkringsbolag på sig sådana skador, utan att jag behöver polisanmäla barnet.
Något jag givetvis inte tänker göra.

Bilen är helförsäkrad hos Länsförsäkringar, Dalarna.
Senast redigerat av __Marcus (28 juli 2008)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Truck förare
273 Inlägg
29 juli 2008
#2
jodå det går nog bolaget med på..
vi hade en kund på jobbet hennes son skulle hjälpa ta bort snön som hade kommit med en spade över hela bilen..
men hade ja vart du så hade ja kollat me en lackverkstad va dom skall ha för att lack den..för du kommer väl ha en självrisk på en 3000:- om du tar det genom försäkringen..

Whitetrash
589 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#3
Larzzon nr1 skrev:
jodå det går nog bolaget med på..
vi hade en kund på jobbet hennes son skulle hjälpa ta bort snön som hade kommit med en spade över hela bilen..
men hade ja vart du så hade ja kollat me en lackverkstad va dom skall ha för att lack den..för du kommer väl ha en självrisk på en 3000:- om du tar det genom försäkringen..

Ska ta och åka runt och höra lite imorgon. Tackar för ett bra svar.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.


Sök