Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

Roundcube
7 augusti 2008 · 801 Inlägg

vart sjuk typ 5 dagar på ett år.

Mobeerg carzy
7 augusti 2008 · 461 Inlägg

Varit sjukskriven månad nu,fick lite smäll och bröt käken på två ställen.
Så såg ut som jag hade 2 huvuden efter operationen o sen starka tabletter.. Men kommer snart igång igen :]

Team BSG
sand3rs
7 augusti 2008 · 182 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Sjukskriven lär väl aldrig hända.

Har totalt vart borta från jobbet 2 minuter under nästan 4 års tid vad gäller ordinarie arbetstid och det var när klockan inte ringde för 2 veckor sedan efter strömavbrott, men redde ut det ganska bra med 9 minuter från vaknande till komma in på jobbet, dock 2 minuter för sent wink

Folk känner efter för mycket. Mår man dåligt är det bara knapra i sig några alvedon forte och ta sig upp.

Var dock tvungen att kolla mig för ett år sedan efter att haft vilopuls på 120+ efter jobbat och gått på smärtstillande i 2-3 dagar. Kunde inte sova var yr och blodådrorna var stora som vattenslangar hmm

Visade sig dock vara en släng av hjärtmuskelinflammation och blev rekommenderad att ta det j''ligt lugnt i 2 veckor. Hade ju jobb att sköta så timmen senare gick man på nattskiftet och jobbade vidare men var försiktig. Pinsamt att komma till jobbet med 2 sugkoppar kvar på fötterna. De glömdes bort efter EKG:t.

Hade jag då vetat att jag inte har någon karensdag utan har full ersättning från första dagen av staten så hade jag övervägt att vila en dag. Detta om 0 karensdagar fick jag nyss veta.

Belasta en arbetsgivare med att ringa in sig som sjuk och krångla skulle aldrig komma på tanke om han dessutom får betala om man är sjuk några dagar...

Folk som sjukanmäler sig ofta är ju arbetsgivarens värsta mardröm.

Edit: Det kan vara ok att vara sjuk men då ska man fan ta komp eller semesterdagar.

Håller med dig. Hade gärna bytt ut några av mina kollegor mot nåra med din inställning. Folk på mitt jobb är konstant sjuka flera dagar i månaden och det betyder att vi andra får täcka upp och jobba dubbelt i istället.
Dessutom ett jäkligt känsligt ämne att ta upp med sina kollegor!

MKIII
20 augusti 2008 · 3 Inlägg

Har varit hemma från jobbet tre gånger pga sjukdom på 10 år! Slå det. smile

Casy vinnarskalle!
20 augusti 2008 · 907 Inlägg

5 dagar per år har det nog blivit för mig. 1 av dom dagarna var det sjuukt fint väder ute, så där fuskade jag lite. Jag kommer aldrig försent heller.. och brukar jobba även fast jag har huvudvärk. Då frågar man bara chefen efter en ipren eller nåt smile
Men om jag skulle vara sjuk 1 dag, så stannar jag även hemma den 2dra dagen. Mest för att utnyttja systemet (busig som man är).

BMW M3 "Crisis" (2002)
bazooka_
20 augusti 2008 · 406 Inlägg

Hade inte kunnat föreställa mig att denna tråd skulle hålla så länge. Mest bara av ren nyfikenhet hur olika det är från person till person. Och har inte varit sjukskriven nått mer.

:DPlattan i mattan:D
Matuniz Galning =)
20 augusti 2008 · 96 Inlägg

1 gång på 3 år big_smile

baca Os Difuntos
20 augusti 2008 · 1 822 Inlägg

2ggr på 12 år, första gången bröt jag nyckelbenet å var hemma i några dagar, andra gången var ett par år senare när samma jävla nyckelben fick sig en spricka (fyyyy fan vad ont det gjorde)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
zleepy Trucker
20 augusti 2008 · 1 391 Inlägg

Varit sjuk 1dag (40grader feber) på 2½ år, annars jobbat nonstop, ofta alltid tidigare på jobbet med.. smile

trivs man så har man arbetsmoral..

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
dabby född blåvit
20 augusti 2008 · 624 Inlägg

Alla ni som vill slacka ni vet väl att karensdagen är lagstiftat 2 timmar lång.

Så om man känner sig så pass dålig att man kommer vara hemma nästa dag, gå två timmar tidigare och få avdrag för det, så blir hela nästa dag sjukpenning.

tongue

Tengu1969
20 augusti 2008 · 1 396 Inlägg

dabby skrev:
Alla ni som vill slacka ni vet väl att karensdagen är lagstiftat 2 timmar lång.

Så om man känner sig så pass dålig att man kommer vara hemma nästa dag, gå två timmar tidigare och få avdrag för det, så blir hela nästa dag sjukpenning.

tongue

Vart möte på jobbet om det med karens, tydligen är det nu 8 timmar, så går du 2 timmar tidigare dagen innan får du ändå en karensdag dagen efter.

Men detta kanske inte har börjat gälla än?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
dabby född blåvit
20 augusti 2008 · 624 Inlägg

NiclasT skrev:

dabby skrev:
Alla ni som vill slacka ni vet väl att karensdagen är lagstiftat 2 timmar lång.

Så om man känner sig så pass dålig att man kommer vara hemma nästa dag, gå två timmar tidigare och få avdrag för det, så blir hela nästa dag sjukpenning.

tongue

Vart möte på jobbet om det med karens, tydligen är det nu 8 timmar, så går du 2 timmar tidigare dagen innan får du ändå en karensdag dagen efter.

Men detta kanske inte har börjat gälla än?

Det där har jag aldrig hört talas om :?

inte för att jag brukar nyttja det men när man var yngre och lat(are) så kunde jag alla såna paragrafer.
Värt att kolla upp iaf.

Jongen
20 augusti 2008 · 341 Inlägg

dabby skrev:

NiclasT skrev:

dabby skrev:
Alla ni som vill slacka ni vet väl att karensdagen är lagstiftat 2 timmar lång.

Så om man känner sig så pass dålig att man kommer vara hemma nästa dag, gå två timmar tidigare och få avdrag för det, så blir hela nästa dag sjukpenning.

tongue

Vart möte på jobbet om det med karens, tydligen är det nu 8 timmar, så går du 2 timmar tidigare dagen innan får du ändå en karensdag dagen efter.

Men detta kanske inte har börjat gälla än?

Det där har jag aldrig hört talas om :?

inte för att jag brukar nyttja det men när man var yngre och lat(are) så kunde jag alla såna paragrafer.
Värt att kolla upp iaf.

Förr så fanns det ingen gräns alls, du kunde sjuka dig en kvart innan du slutade..... Någon hade gjort det på mitt jobb, gått ut o satt sig i bilen o väntat en kvart på den han samåkte med smile

E det verkligen 8 timmar? E det inte 20% av arbetsveckan? Blir 8 timmar om man jobbar 40, men men....

Senast redigerat av Jongen (20 augusti 2008)

dabby född blåvit
20 augusti 2008 · 624 Inlägg

Det kanske inte är lagstadgat kom jag på, utan styrt genom kollektivavtal om arbetsgivaren/tagaren är anslutna till organisationen/facket..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang