Angående: Torsdagsträffar Lödde!

koka
4 september 2008 · 629 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Här fick jag 1000kr böter för att jag körde förbi en polisbil i xxxkm/h på en 50 väg..
Inga uppmätningar lr något liknande, de enda vi fick böter på, var "högbuller nivå"..
Rs4an på andra sidan gatan fick också för "högbuller nivå". Fråga mig inte vad han gjorde, men han blev stoppad 5minuter innan mig.

http://www.geting.se/image.php/120673-esssse.JPG

Har du överklagat?

Vi ringde en tjejkompis precis efter du hade blivit tagen som håller på eller ja är precis ny utbildad polis och hon har även själv hållt till på löddeträffarna innan.. Hon sa att de måste ha decibel mätare för att kunna ge böter för hög bullernivå...

Tillägga att min bil låter ungefär 200ggr mer...

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
koka
4 september 2008 · 629 Inlägg

Och ja polisen var där direkt idag när man kom dit vid 20tiden.... De har fan hårdbevakning på torsdagarna nu!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
ATCO Air Traffic Control Officer
4 september 2008 · 65 Inlägg

Först kom bilarna
sen kom polisen
sen kom mörkret
sen kom regnet
då stack alla bilar
Men polisen står där fortfarande

DeFlo
5 september 2008 · 514 Inlägg

ATCO skrev:
Först kom bilarna
sen kom polisen
sen kom mörkret
sen kom regnet
då stack alla bilar
Men polisen står där fortfarande

Lät ju otrevligt tongue

BMW = Bil Med Wasakredit
ATCO Air Traffic Control Officer
5 september 2008 · 65 Inlägg

hahaha

volvopowe-r
6 september 2008 · 9 Inlägg

koka skrev:
Och ja polisen var där direkt idag när man kom dit vid 20tiden.... De har fan hårdbevakning på torsdagarna nu!

Dooohhhh
vad hade ni väntat er,självklart så hårdbevakar dom i lödde för folk är ju väldigt trötta på att ni håller till där ju.
finns liksom en bana i malmö så nu har man ju inga ursäkter för att köra illegalt.
Ska ju vara glada att dom inte har som i vissa stater i usa där tar dom o förverkar bilen o skickar den i krossen,tom bötfäller åskådarna.
har på prov på meca att så länge man inte kör fortare än 8sek så slipper du hjälm och handskar.
kolla annars här http://srif.se/images/karta_street_2008.jpg

kör säkert mvh volvopowe-r
coolcool

Bettan_Nostdal
8 september 2008 · 204 Inlägg

Men som så många har skrivit innan. Utan att någon har verkat få in det innanför pannbenet.
Så fort det blir lagligt är det inte roligt längre. Tyvärr är det så hmm
Jag tycker sj så. Sen tycker ju inte ALLA så. Har jag aldrig påstått.
Vem orkar dra till MECA i Malmö en onsdagkväll efter jobb? Hade varit bättre om de haft öppet (fredagar) och lördagar!
Visst får man en adrenalinkick av att köra ett race på MECA. Men det blir en helt annan form av adrenalinkick när man kör ett race i vetskapen om att bli haffad.

Men som sagt! Bara min åsikt wink

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
8 september 2008 · 168 Inlägg

Vem som orkar? Ja, många orkar köra till lödde på torsdskvällarna så ork finns det.
Men som du nämner, lagligt tycker många är tråkigt tyvärr. Men en märkbar ökning av
deltagare efter vi tagit bort kravet på hjälm ohar vi sett och det är positivt.

Memme I'am AWESOME..
9 september 2008 · 2 783 Inlägg

Bettan_Nostdal skrev:
Men som så många har skrivit innan. Utan att någon har verkat få in det innanför pannbenet.
Så fort det blir lagligt är det inte roligt längre. Tyvärr är det så hmm
Jag tycker sj så. Sen tycker ju inte ALLA så. Har jag aldrig påstått.
Vem orkar dra till MECA i Malmö en onsdagkväll efter jobb? Hade varit bättre om de haft öppet (fredagar) och lördagar!
Visst får man en adrenalinkick av att köra ett race på MECA. Men det blir en helt annan form av adrenalinkick när man kör ett race i vetskapen om att bli haffad.

Men som sagt! Bara min åsikt wink

Bettan hänger med här ja wink... Skönare kick att köra olagligt fast det e ju inte bra egentligen >.<

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
markholm
9 september 2008 ·

Jag tillhör en av dem som åker till Lödde på torsdagar, inte för rejsen... utan för träffa kompisar och titta på bilar. Meca är sjukt bra tycker jag, dock inte tagit mig dit i år. Men ska väl försöka ta mig dit innan de stänger för säsongen.

Jag är väldigt förundrad över att det faktiskt inte händer något på rakan och parkeringen för den delen.
Folk står på tok för nära vägen OCH folk gör okontrollerade burnar mm.
Tänk på att ni ser mer om ni alla ställer er längre bak. Påminner väldigt mycket om rallyna som går genom de fattiga u-länderna där de försöker ta på bilarna som kör förbi.

Burnar och rejs får ni gärna bjuda på, det är jättekul att se sånt. Men tänk på säkerheten!

Men snälla ni som ska göra ringar, gör det långt ifrån bilarna. Jag och säkert flera andra vill inte ha bilarna pepprade av småstenar och grus.

Hälsningar Björne

Memme I'am AWESOME..
9 september 2008 · 2 783 Inlägg

markholm skrev:
Jag tillhör en av dem som åker till Lödde på torsdagar, inte för rejsen... utan för träffa kompisar och titta på bilar. Meca är sjukt bra tycker jag, dock inte tagit mig dit i år. Men ska väl försöka ta mig dit innan de stänger för säsongen.

Jag är väldigt förundrad över att det faktiskt inte händer något på rakan och parkeringen för den delen.
Folk står på tok för nära vägen OCH folk gör okontrollerade burnar mm.
Tänk på att ni ser mer om ni alla ställer er längre bak. Påminner väldigt mycket om rallyna som går genom de fattiga u-länderna där de försöker ta på bilarna som kör förbi.

Burnar och rejs får ni gärna bjuda på, det är jättekul att se sånt. Men tänk på säkerheten!

Men snälla ni som ska göra ringar, gör det långt ifrån bilarna. Jag och säkert flera andra vill inte ha bilarna pepprade av småstenar och grus.

Hälsningar Björne

Måste hålla med dig där faktiskt... Lödde e nog mycket för underhållning, något man ser framemot.. Som att se på dom stolpskotten som kallar sig för poliser som stoppar " Esse " och den andra i RS4  för att dom hade gjort ngt utan bevis? tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Fenne
11 september 2008 · 160 Inlägg

volvopowe-r skrev:

koka skrev:
Och ja polisen var där direkt idag när man kom dit vid 20tiden.... De har fan hårdbevakning på torsdagarna nu!

Dooohhhh
vad hade ni väntat er,självklart så hårdbevakar dom i lödde för folk är ju väldigt trötta på att ni håller till där ju.
finns liksom en bana i malmö så nu har man ju inga ursäkter för att köra illegalt.
Ska ju vara glada att dom inte har som i vissa stater i usa där tar dom o förverkar bilen o skickar den i krossen,tom bötfäller åskådarna.
har på prov på meca att så länge man inte kör fortare än 8sek så slipper du hjälm och handskar.
kolla annars här http://srif.se/images/karta_street_2008.jpg

kör säkert mvh volvopowe-r
coolcool

vill inte vara besserwisser men det krävs ALLTID hjälm och handskar... smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
oka-visely
11 september 2008 · 47 Inlägg

lödde ikväll då??

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
11 september 2008 · 695 Inlägg

hur många ska dit? jag lär säkert dyka upp! big_smile
1: Volvo740mannen (Volvo 744GL(E) )

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
11 september 2008 · 168 Inlägg

Nej, man behöver inte använda handskar & hjälm på meca för mindre "snabba bilar". Nya regler.

Senast redigerat av MRVECTRA_T (11 september 2008)

Fenne
12 september 2008 · 160 Inlägg

MRVECTRA_T skrev:
Nej, man behöver inte använda handskar & hjälm på meca för mindre "snabba bilar". Nya regler.

jasså... jag var där och körde förra onsdagen och jag linade upp och hade inte hjälm o då kom nån funktionär fram och pekade på huvudet. och min bil går inte snabbare än 8sec. smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
koka
12 september 2008 · 629 Inlägg

Där var någon som var och fotade min bil igår? Någon skyldig? big_smile

Tar gärna imot bilden som togs!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Fenne
12 september 2008 · 160 Inlägg

koka skrev:
Där var någon som var och fotade min bil igår? Någon skyldig? big_smile

Tar gärna imot bilden som togs!

samma här! vill oxå gärna ha bild på min.. .smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
FireTraXX DFFL
12 september 2008 · 9 020 Inlägg

Fenne skrev:

MRVECTRA_T skrev:
Nej, man behöver inte använda handskar & hjälm på meca för mindre "snabba bilar". Nya regler.

jasså... jag var där och körde förra onsdagen och jag linade upp och hade inte hjälm o då kom nån funktionär fram och pekade på huvudet. och min bil går inte snabbare än 8sec. smile

Detta var det enda jag hittade.
http://www.mecaraceway.se/images/karta_street_2008.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
15 september 2008 · 168 Inlägg

Citerar  från texten ovan: Klädsel valfri.

Du bestämmer själv om du vill ha heltäkande klädsel, hjälm och handskar.
Varför funktionären sa så kan jag inte svara på. 

Välkommen på onsdag!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang