3041
Sök

Bästa xenon look-alike

97 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Har ju läst x-antal olika trådar om detta men det framkommer alltid olika "vinnare"...

Om man är ute efter ett klart vitt sken med viss blå ton, vilken är den bästa lampan att köpa? Ska helst gå att köpa i "vanlig" affär typ mekonomen, bauhaus mm mm.

Tacksam för alla svar och erfarenheter samt bilder.
Senast redigerat av Andrpers (1 augusti 2008)

fälg fantast
1 086 Inlägg
1 augusti 2008
ge några hundringar till och du har äkta xenon

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

1 653 Inlägg
1 augusti 2008
precis...

lägg 450 spän å få riktigt xenon istället för lookalike-skit som lyser lika bra som en påse dynga...

www.vvme.com is the shit!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

97 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Ok, om det är så billigt så varför inte.... är det lätt att konvertera? Får man xenon på både hel/halv-ljus?

Är det E-märkt?

Ni som har fake-xenon får gärna komma med förslag och bilder..
Senast redigerat av Andrpers (1 augusti 2008)

BTLulle
1 augusti 2008
Det fins igen xenon kovertering som är godkänd i H4 än. Jag kör med Philips blåa lampor i min Caddy, tycker dom lyser helt ok man får ett skarpare ljus med det blåa en vit lampa upplever man ljuset som gult

MVH Peter

212 Inlägg
1 augusti 2008
Andrpers skrev:
Ok, om det är så billigt så varför inte.... är det lätt att konvertera? Får man xenon på både hel/halv-ljus?

Är det E-märkt?

Jag har fake-xenon från xenonkungen, men det ska bort snart. Det satt på bilen när jag köpte den, men vänstra halvljuset brukar få spel rätt ofta och ger en typ "strobbeffekt". Bilister jag möter när det är mörkt blir väldigt roade utav det, inte. Sen så går det ju inte igenom besiktningen heller för att bilen är ju inte utrustad med automatiskt nivåreglering eller vad det heter. Typ att det sitter fyra sensorer i hjulhusen som känner utav när bilen blir nerlastad o så eller om det sitter i bakvagnen.Ah, jag vet inte riktigt, men jag är inte nöjd med det. Så jag gör mig av med det och skaffar klarglas och några schyssta halogen lampor istället. smile

1 997 Inlägg
1 augusti 2008
Här är en bild på skillnaden med vanlig positionsljus och fake-xenon.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/328190_goa426.jpg

Köpte biltemas blåa 100W lampor. Är vitt/ljus-blått och fint smile

Kostar dessutom bara 99kr/par.

97 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Spethz_ skrev:
Andrpers skrev:

Är det E-märkt?

Jag har fake-xenon från xenonkungen, men det ska bort snart. Det satt på bilen när jag köpte den, men vänstra halvljuset brukar få spel rätt ofta och ger en typ "strobbeffekt". Bilister jag möter när det är mörkt blir väldigt roade utav det, inte. Sen så går det ju inte igenom besiktningen heller för att bilen är ju inte utrustad med automatiskt nivåreglering eller vad det heter. Typ att det sitter fyra sensorer i hjulhusen som känner utav när bilen blir nerlastad o så eller om det sitter i bakvagnen.Ah, jag vet inte riktigt, men jag är inte nöjd med det. Så jag gör mig av med det och skaffar klarglas och några schyssta halogen lampor istället. smile

Ah, låter ju lite irriterande ..... vad blir det för halogen då?

BTLulle
1 augusti 2008
Isak90 om du moterat 100 w lampor i H4 så rekomenderar jag dej att motera ettt relä eller köpa en extra ljusomkopplare, för den håller inte för 100/90 watts lampor.

MVH Peter

377 Inlägg
1 augusti 2008
jag har en bild på min bil med xenon look-a-like köpte på creatix

1 653 Inlägg
1 augusti 2008
Spethz_ skrev:
Andrpers skrev:

Är det E-märkt?

fake-xenon (look-alike) behöver ingen höjdreglering, vanlig halogenlampa med ett färgfilter på bara, + att det går genom besiktningen om man inte har 100W-lampa då.
att din lampa "strobbar" beror nog mer på glappkontakt än fel på lampan i sig.
Senast redigerat av Thullen (1 augusti 2008)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 237 Inlägg
1 augusti 2008
tänkte först köpa fakexenon till min mondeo, köpte sedan philips visionplus som gav mycket vitare samt fram ljus, köpte dock en månad senare xenon och nu kommer jag aldrig använda något annat i mina bilar än det smile

97 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Jokk3 skrev:
jag har en bild på min bil med xenon look-a-like köpte på creatix

Ser bra ut, och skulle säkert se ännu bättre ut med klarglas smile

97 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Fler med erfarenheter av vita/blå ljus?

Musikproducent
79 Inlägg
3 augusti 2008
Jag köpte mina fake-xenon på eBay, direkt från USA. De ser riktigt bra ut, lyser verkligen vitt (lite blått på natten).
När man kör i mörker ser de ut som äkta xenon i ca 5000-6000k men lyser något svagare (vilket nästan alla fake gör). Har dessa lampor i både dim- och halvljus.

"Bad sound kills good music"

110 Inlägg
3 augusti 2008
Kör på xenon konvertering och det är värt dessa pengar. Blir sjuk skillnad mot dessa look a like som jag hade innan. Lägg lite mer pengar så blir du inte missnöjd. Kör med 8000 K och ser riktigt fint ut. Kolla om du vill har en bild på det bland mina bilder.
Mvh

waj waj

97 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Hmm.... men är det mycket pill med o byta inför besiktning o så... sen har jag hört att det bländar om man inte har stabiliseringskontroll.

Sök