undrar ifall någon känner till European Sports Cars

seamountin
1 augusti 2008 · 2 Inlägg

kolla på en av deras annonser på blocket www.blocket.se/vi/17327262.htm?ca=13_s
kolla upp reggnr på vv.se å såg att den stog på en MERCEDES-BENZ C 200:| blev bara lite fundersam på vad dom håller på me:P

Audi A3 (1997)
A-Johansson
1 augusti 2008 · 127 Inlägg

de reggar inte bilarna!! fixa själv eller får man pröjsa de!

mitt proekt
MVH Andreé
Muttley
2 augusti 2008 ·

smile handla inte där ett tips bar.

Darkie dARKiE
8 augusti 2008 · 5 031 Inlägg

tkd_rille skrev:
smile handla inte där ett tips bar.

och vad är det för fel på ESC ?
Känner en del som fixat bil där ifrån och dem är supernöjda

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Skyline_GTR
8 augusti 2008 · 306 Inlägg

tkd_rille skrev:
smile handla inte där ett tips bar.

Ok? varför? Har bara hört bra saker om ESC

Encored
8 augusti 2008 · 36 Inlägg

Har själv handlat där, inga som helst problem.
Bilen levereras nyckelklar till kund, reggad och klar.

Mekanikern på ESC Älmhult är klockren, monterar allt du vill ha.

Muttley
8 augusti 2008 ·

Darkie skrev:

tkd_rille skrev:
smile handla inte där ett tips bar.

och vad är det för fel på ESC ?
Känner en del som fixat bil där ifrån och dem är supernöjda

Skyline_GTR skrev:
Ok? varför? har bara hört bra saker om ESC

Nej jag tror jag håller tyst om saken, då de inte varit mina bilar de handlat om, utan de får de som haft bilarna ta själva.


men en sak jag kan berätta smile vi var ett gäng som skulle chippa våra bilar, kommer inte ihåg hur många vi var, men de var liksom inte så att de brydde sig om att fixa de till oss, tror vi väntade 2 månader på svar men sen tröttnade vi faktiskt. lite dålig service.
de andra var lite allvarligare sak.

Senast redigerat av tkd_rille (8 augusti 2008)

CrilleD
3 december 2008 · 831 Inlägg

Har man sagt A får man väl säga B? Jag är väldigt intresserad av att veta vad detta gällde. Har du lust att slänga iväg ett PM till mig Rille?

tkd_rille skrev:

Darkie skrev:

tkd_rille skrev:
smile handla inte där ett tips bar.

och vad är det för fel på ESC ?
Känner en del som fixat bil där ifrån och dem är supernöjda

Skyline_GTR skrev:
Ok? varför? har bara hört bra saker om ESC

Nej jag tror jag håller tyst om saken, då de inte varit mina bilar de handlat om, utan de får de som haft bilarna ta själva.


men en sak jag kan berätta smile vi var ett gäng som skulle chippa våra bilar, kommer inte ihåg hur många vi var, men de var liksom inte så att de brydde sig om att fixa de till oss, tror vi väntade 2 månader på svar men sen tröttnade vi faktiskt. lite dålig service.
de andra var lite allvarligare sak.

FireTraXX DFFL
3 december 2008 · 9 020 Inlägg

jeszica skrev:
Hejsan!

Det är ganska roligt att se folk snacka som inte vet vad dom pratar om.

Bilarna är inte reggade, men när dom skrivs in på bytbil.se så måste det finnas ett registreringsnummer för att lägga ut den, och då hittas ett nummer på, t.ex. ESC888
Och därifrån läggs bilarna ut automatiskt på blocket, och reg.nummret överförs.

Och självklart INGÅR regningen i priset, vi kan inte regga bilarna eftersom dom måste reggas på KUND direkt!

Ta reda på fakta innan du gör dig dum och skriver en tråd.

Med Vänliga Hälsningar

Jeszica, European Sports Cars
a.k.a hon som är ansvarig för annonserna!

Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Senast redigerat av FireTraXX (3 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rinnegan Malleus Malificarum
3 december 2008 · 2 401 Inlägg

FireTraXX skrev:
Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Håller med den cyniska biskopen här.

Fan fire, du borde starta en egen religion, jag skulle då klart följa den.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
EvoJenza
5 december 2008 · 151 Inlägg

Men kan någon säga ett företag som har 100% nöjda kunder??
A-tech, BSR SQR, Nordic osv osv. Alla dom och alla andra företag har någon eller några missnöjda kunder.
Lägg ner!!

Volvo 940 "Drifting-släde" (1991)
FireTraXX DFFL
5 december 2008 · 9 020 Inlägg

EvoJenza skrev:
Men kan någon säga ett företag som har 100% nöjda kunder??
A-tech, BSR SQR, Nordic osv osv. Alla dom och alla andra företag har någon eller några missnöjda kunder.
Lägg ner!!

Ingen som har sagt något om missnöjda kunder.
Det jag skrev handlade om otrevlig personal.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
j0nas Lastbilschaffis
7 december 2008 · 811 Inlägg

Har inte haft så mycket att göra med dem men de är trevliga det lilla jag pratat men de tar ut bra överpris på bilar...  hittade en r33 GTR i england för 110k sen dök den upp på ESC sida för 169k. de har eller hade en gts för 159k som ja kika på sen dök den upp igen med ny bild & prissänkt text, de va ju bara det att det nya priset va 159k fortfarande :S


bara min erfarenhet av dem

HampZZ Proffs
7 december 2008 · 222 Inlägg

tyvärr ingen nöjd kund och vet många flera.
vet du vad du vill ha, och gör en snabb affär så vist.

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
Lindahl-
7 december 2008 · 151 Inlägg

kaxxen skrev:
Har inte haft så mycket att göra med dem men de är trevliga det lilla jag pratat men de tar ut bra överpris på bilar...  hittade en r33 GTR i england för 110k sen dök den upp på ESC sida för 169k. de har eller hade en gts för 159k som ja kika på sen dök den upp igen med ny bild & prissänkt text, de va ju bara det att det nya priset va 159k fortfarande :S


bara min erfarenhet av dem

Hur tror du annars en bilfirma skulle tjäna pengar? Tror du dom importerar bilar för skojs skull?
Själv köpte jag min supra av en leverantör till ESC och det kan alla andra som tycker att dom tar överpris också göra, men då får man ju fixa allt själv.

SupraJonas
7 december 2008 · 181 Inlägg

jag har handlat 4 av mina bilar på European Sports Cars
alldrig haft några som hellst problem, Har alltid ställt upp om något har krabbat eller inte funkat som det ska. alltid mycket trevliga också.

och kaxxen,
Räknar du med Moms/frakt/tull avgifter där ?
och kanske timmarna som mekanikerna får jobba med bilen för att kunna regga den ?
och självklart ska man väll tjäna en slant också ?

Mvh Jonas

j0nas Lastbilschaffis
7 december 2008 · 811 Inlägg

va jag minns så bilar från england har ingen tull/moms då det ligger i eu smile & deras pris för att regga den tycker jag inte är prisvärt. & är de moms så dras den bort sen ju.... så nja

då kan man köpa bilen själv & spara en jäkla massa slantar...

och dagens marknad är så är det köparens marknad.

Senast redigerat av kaxxen (7 december 2008)

Go_sideways
7 december 2008 · 428 Inlägg

kaxxen skrev:
va jag minns så bilar från england har ingen tull/moms då det ligger i eu smile & deras pris för att regga den tycker jag inte är prisvärt. & är de moms så dras den bort sen ju.... så nja

då kan man köpa bilen själv & spara en jäkla massa slantar...

och dagens marknad är så är det köparens marknad.

Håller med till 100 % . Dom har tex en svart supra till salu för 169 tusen har jag för mig. Den står i England och den har du hemma för MAX 110 tusen. Sen reggningen på det kostar inte många tusenlappar. Så man kan ju räkna ut själv. Är det sen tex en bil med "omöjlig" motor för reggningen så är det en annan sak att ta hjälp av dom med det. Dock helt klart billigare att ta hem bilen själv och sedan få hjälp med reggning.

Dockan
8 december 2008 · 733 Inlägg

Jag vet ingenting om ESC! Bortsett från det att dom på sensommaren i år tog kort på min bil på E6an. Där dom tog kort genom att öppna bakdörrarna på sin lilla kangoo eller Caddy eller vad det var.

Någon som jobbade på ESC som vet om bilderna finns?

Pz out

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
lanred
8 december 2008 · 555 Inlägg

Ingen tvingar er att köpa bilar hos dem. De erbjuder bara sin service genom att ta hem den och registrera den och sälja den till er för ett pris som de begär. Om du inte vill betala priset så köp inte, sluta gnäll på att de gör business.

Det hade varit annorlunda om de säljer bilar som innehåller dolda fel och sedan inte vill åtgärda. Om det är så, så kan väl någon berätta det istället för att gnälla på deras sätt att tjäna pengar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang