Blev påbackad av idiot, i min honda.

Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Denna eftermiddag/kväll började perfekt, hämtade min NSX o körde en runda till Ängelholm. Körde en runda ner till stranden o bara njöt av sommarvädret. Körde sedan tillbaka till Helsingborg, körde genom centrum o vände sedan för att köra motsatta riktningen tillbaka. Kommer fram till rödljuset o ser en volvo s70 stå längst fram. Jag kommer typ två meter bakom bilen sen ser jag att han börjar backa. Jag står ju stilla o slänger mig på tutan. Han hör inte utan fortsätter att backa. Han kör upp över min front o upp på huven, dett pga att min bil e jäkligt låg. Uppe på huven stannar idioten o bilen åker ner igen.

Han tar ett par sekunder på sig innan han går ut ur bilen, mobilen fortfarande i örat o snackandes. Han kollar min bil o ber om ursäkt o säger förlåt osv o jag bara typ, vi ringer polisen så fixar dom en anmälan. Gubben bara, jaja, ring dom. Inga problem. Ringer o hamnar i kö... Går ut till gatan efter typ fem minuters väntande i telefonkö o ser en polisvan. Vinkar i denna. Han tar mina uppgifter o min version o sen ska han bara prata med gubben. han kommer tillbaka o säger att gubben ger mig hela skulden och att jag körde in i honom!!

Han har tvär ändrat sig o blånekar till polisen! Jävla as!! Jag blir asförbannado börjar skrika till idioten. polisen säger åt mig att vänta vid bilen..

Polisen tar våra uppgifter o sen kör den satans idioten! polisen pratar med oss o säger att vår version e helt klart mest trovärdig men det är ord mot ord..

Vad gör man? Bilens front o ena skärmen skadades o det blev mycket lack skador... Fan vad arg jag är..

Senast redigerat av Goffen (2 augusti 2008)

Holiace
2 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

Wow, att bli bokstavligen överkörd kan inte vara kul! Det är inte heller kul att bli anklagad för något man inte gjort... Vad kan jag säga... Stackare!

Jag kan inget om allt.
airflow Avstängd
2 augusti 2008 · 653 Inlägg

Fyfan yikes tänkte precis säga att jag hade gått o sparkat ner snubben men då hade det ju blivit 100 gånger värre, hoppas dem tror på dej mest, för det är ju otänkbart att du kör in i hans röv och hans bil glider upp på din... nejnej haha. vilken idiot.

Senast redigerat av airflow (2 augusti 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.
decib3L Körv
2 augusti 2008 · 3 535 Inlägg

Fyfan vilket jävla oflyt :S

Truckdriving Man
Portal Filkörning?
2 augusti 2008 · 852 Inlägg

ae men va fan!!! nu blev jag sur också....! jävla tattarjävel GAH... har man gjort nått fel så får man för i hellvete stå för det också! jävla rövhål jag hatar när folk gör så... mad

hoppas det löser sig för dig ...

Rille0
2 augusti 2008 · 2 021 Inlägg

fyfan va surt!!

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
stellan_dahl svetsare
2 augusti 2008 · 329 Inlägg

som airflow säger så ser de väll inte så troligt ut att du har kört in i dig om han har kört upp på huven din...

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Har alla hans uppgifter, namn adress osv.. Men som sagt, ord mot ord. Men jag hoppas att försäkringsbolaget utreder detta, finns som sagt mer än ett fel i hans utsago. Kom ju inte på att konfrontera honom med detta där, var så jävla arg.. funderade faktiskt allvarligt på att sparka honom i ansiktet.. Serlöst.. men det hade bara gjort saken värre.. Men det konstiga är, tycker jag, att när jag får höra hans version blir jag fly förbannad medans han inte ens reagerar när polisen berättar min.. Jävla as..

Germax
2 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Skadorna som sker vid påkörning resp bli överkörd går garanterat att skilja åt. Fota alla skador på din bil, polisanmäl och anmäl till ditt försäkringsbolag som troligen i samråd med snuten kommer gå på hans försäkringsbolag.

Takashi Got VTEC?
2 augusti 2008 · 1 593 Inlägg

Fan va tråkigt hmm

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Jag kommer inte att ge mig.. Alltså, detta är ju ingen dyr sak för enskilde personen, försäkringen täcker ju allt. Bara självrisken. Men att betala honom att backa på mig, det tror jag inte.. Det är en väldigt stor princip sak detta. Jag hatar att såna svin ska komma undan. För drygt en månad sen hade jag inbrott i mitt garage, då slog dom sönder rutan på NSX o stal dvd spelaren. Sen stal dom alla mina verktyg oxå... Man blir ju rädd att försäkringsbolaget ska börja tvivla på sanningshalten i vad jag säger o anmäler...
Bara att få en ny sidoruta tar nästan tre månader, dom e slut överallt. Europa, Japan, USA... Kul detta..
Jag var bara trevlig när killen gick ur bilen o han bad om ursäkt osv, för en olycka kan hända vem som helst.. fan vad jag ångrar det..

Rushman Evolution Garage
2 augusti 2008 · 1 299 Inlägg

största andelen småkrockar är just påkörning bakifrån då idioterna i skitbilar inte håller avstånden som är något jag blir förbannad över varje dag. Just därför är dom stenhårda på att påkörning bakifrån är enbart den bakomvarnades fel, även om idioten framför tvärnitar utan anledning.

Detta visste förmodligen svinet som backa på dig, och i dina kläder hade jag skitit i polisen helt. Hoppas verkligen att du tog hans regnr/adress å åker hem till honom å skjuter ihjäl hans unge!

Sky´s the limit...
LocKtar Herr
2 augusti 2008 · 1 722 Inlägg

Morrgan skrev:
Denna eftermiddag/kväll började perfekt, hämtade min NSX o körde en runda till Ängelholm. Körde en runda ner till stranden o bara njöt av sommarvädret. Körde sedan tillbaka till Helsingborg, körde genom centrum o vände sedan för att köra motsatta riktningen tillbaka. Kommer fram till rödljuset o ser en volvo s70 stå längst fram. Jag kommer typ två meter bakom bilen sen ser jag att han börjar backa. Jag står ju stilla o slänger mig på tutan. Han hör inte utan fortsätter att backa. Han kör upp över min front o upp på huven, dett pga att min bil e jäkligt låg. Uppe på huven stannar idioten o bilen åker ner igen.

Han tar ett par sekunder på sig innan han går ut ur bilen, mobilen fortfarande i örat o snackandes. Han kollar min bil o ber om ursäkt o säger förlåt osv o jag bara typ, vi ringer polisen så fixar dom en anmälan. Gubben bara, jaja, ring dom. Inga problem. Ringer o hamnar i kö... Går ut till gatan efter typ fem minuters väntande i telefonkö o ser en polisvan. Vinkar i denna. Han tar mina uppgifter o min version o sen ska han bara prata med gubben. han kommer tillbaka o säger att gubben ger mig hela skulden och att jag körde in i honom!!

Han har tvär ändrat sig o blånekar till polisen! Jävla as!! Jag blir asförbannado börjar skrika till idioten. polisen säger åt mig att vänta vid bilen..

Polisen tar våra uppgifter o sen kör den satans idioten! polisen pratar med oss o säger att vår version e helt klart mest trovärdig men det är ord mot ord..

Vad gör man? Bilens front o ena skärmen skadades o det blev mycket lack skador... Fan vad arg jag är..

vafan skulle han backa vid rödljuset? ser ingen logik att backa vid ett rödljud. hmm trist de där

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

LocKtar skrev:

Morrgan skrev:
Denna eftermiddag/kväll började perfekt, hämtade min NSX o körde en runda till Ängelholm. Körde en runda ner till stranden o bara njöt av sommarvädret. Körde sedan tillbaka till Helsingborg, körde genom centrum o vände sedan för att köra motsatta riktningen tillbaka. Kommer fram till rödljuset o ser en volvo s70 stå längst fram. Jag kommer typ två meter bakom bilen sen ser jag att han börjar backa. Jag står ju stilla o slänger mig på tutan. Han hör inte utan fortsätter att backa. Han kör upp över min front o upp på huven, dett pga att min bil e jäkligt låg. Uppe på huven stannar idioten o bilen åker ner igen.

Han tar ett par sekunder på sig innan han går ut ur bilen, mobilen fortfarande i örat o snackandes. Han kollar min bil o ber om ursäkt o säger förlåt osv o jag bara typ, vi ringer polisen så fixar dom en anmälan. Gubben bara, jaja, ring dom. Inga problem. Ringer o hamnar i kö... Går ut till gatan efter typ fem minuters väntande i telefonkö o ser en polisvan. Vinkar i denna. Han tar mina uppgifter o min version o sen ska han bara prata med gubben. han kommer tillbaka o säger att gubben ger mig hela skulden och att jag körde in i honom!!

Han har tvär ändrat sig o blånekar till polisen! Jävla as!! Jag blir asförbannado börjar skrika till idioten. polisen säger åt mig att vänta vid bilen..

Polisen tar våra uppgifter o sen kör den satans idioten! polisen pratar med oss o säger att vår version e helt klart mest trovärdig men det är ord mot ord..

Vad gör man? Bilens front o ena skärmen skadades o det blev mycket lack skador... Fan vad arg jag är..

vafan skulle han backa vid rödljuset? ser ingen logik att backa vid ett rödljud. hmm trist de där

Finns två filer, en går åt vänster, den vi stod i, o en går rakt fram.. Men som nån skrev, det borde synas på mina skador att jag blivit påbackad. Jag hade ju inte fortsatt o kört min bil in under hans.. hade jag kommit fort så hade mer saker gått sönder, blev mest sprickor o lack skador. På hans bil blev det lite rött o skrapat. kanske en femhundring hos lackeraren.. fan, blir mer och mer förbannad..

Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Här kommer en bild jag tog direkt efter påbackningen, med mobil men det var det enda som fanns med..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62415/418602_gbomuw.jpg
Visar min front, på passagerar sidan.... Fan, jag gråter alltså...

n0jas OEM <3
2 augusti 2008 · 194 Inlägg

Usch jag vet inte vad jag hade gjort med gubben om han hade blånekat så! Silket svin rent ut sagt! Lider med ägaren!!!

These days ♪♫
_Bobban_
2 augusti 2008 · 39 Inlägg

Inget kul. Jag skulle nog väntat och se vad försäkringsbolaget säger. Men blir det du som får betala, då skulle jag nog ha kostat på mej ett hembesök

TurbOla Reservdansk
2 augusti 2008 · 6 271 Inlägg

"Everyone stays low, except Volvo goes for the top" tongue

Nej, skämt åsido, men din bil måste vara rätt låg?
Klart han försöker komma undan, det är ju ord mot ord.
Var du själv i bilen, inga vittnen?
Och jag har inga bra erfarenheter av försäkringsbolag, deras tjänstemän som har hand om utbetalningar reagerar precis som om alla utbetalningar dras av deras lön, höll nästan på i ett halvår och käbbla om förlorad arbetsinkomst, sveda och värk, skador och åverkan på kläder och materiel efter en olycka...

Å andra sidan, när dom har processat det fram och tillbaka ett tiotal gånger, diskuterat vem som gjorde vad, och fått polisrapport, och bilagt ärendet, och tagit upp det på nytt, så har du i värsta fall en omlackad front.

Men akta dig så att dom inte försöker begära självrisk av dig ett par tre fyra gånger. Dom försökte blåsa mig på det...

Gubben är hyfsat enkel att hantera, att gnata med försäkringsbolaget är mycket värre, enligt min åsikt.

Senast redigerat av TurbOla (2 augusti 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Jag har ju min flickvän som satt bredvid. Men han hade en yngre och en äldre tjej med sig. Dom pratade inte svenska men dom pratade med varandra under tiden polisen stod där. typ för att korrigera berättelsen. Det hände precis utanför Knutpunkten, en station som har både tåg, buss taxi osv. Det var fullt med folk men alla försvann innan snuten kom. Men ska kolla på Helsingborgsstreetrace forum om nån hört eller sett nåt. Hade varit riktigt skönt att få rätt...

TurbOla Reservdansk
2 augusti 2008 · 6 271 Inlägg

Märkligt att ingen som såg det stannade kvar när polisen kom.

Typ precis som om alla vore skyldiga till något...

Men pratar de där kvinnorna i hans bil inte svenska, så är det inte lätt för dom att korrigera berättelsen, om dom nu inte pratar ganska bra engelska.
Han var ju helt klart ouppmärksam på trafiken, då han pratade i telefon.

Men jag tror att han åker på det, bara du är envis och begär utredning om han fortsätter krångla.
Det kommer ju bara bli svettigare för honom ju längre han nekar, eller säger emot, för då ljuger han och förvränger vad som verkligen hände, och sånt brukar ju inte polisen se med blida ögon på.

Risken du har, är väl att dom ser på din bil, och antar att du gasade på strax innan rödljuset, och inte hann stanna i tid och studsade in i gubbens bil.

Men som föregående talare påpekade, det kan dom kolla, bara dom utreder det.
Vi håller tummarna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang