Vad tycker ni om dumpljudet?

Skuggan_84
1 oktober 2008 · 209 Inlägg

dumpljud är härligt smile

http://www.youtube.com/watch?v=0FrXWSIwNW8

den där gillar jag en Fiat 131 med wankel motor och dump!

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
1 oktober 2008 · 547 Inlägg

Krink skrev:

ZonaX skrev:
Har själv org.dumpen (återcirkulerande) men den hörs ganska skapligt nu genom det öppna filtret, och jag byter fan inte filter bara för att bli av med pys-ljudet!  Har man turbo så fucking show it!

WORD! big_smilebig_smile

Håller med!! big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
Pikey
1 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Jag skäms över att gilla det.
Dock kan jag inte säga att jag alltid älskar det, man blir nästintill illamående
när Volvo gänget kommer med stora TPC dekaler på sin originala 940 LTT
Och den största jävla dumpen (Helst med 2 trattar så det tillverkar tinitus).
Då gillar jag det inte.

Annars på en Japansk bil eller bilen som har hela stuket inne (Svårt att förklara) kan vara fräckt.
Men chippade 9000 och 940/740/240 njae tack.

EDIT: Jämförelse, retar mig inte på 740 som har det men det är inget vidare passande enligt mig.

[video]http://www.garaget.org/video/shqc6rsfrf4c[/video]
Singel matad supra

[video]http://www.garaget.org/video/q5qbfm2vao4o[/video]
Volvo 740 turbo

Senast redigerat av Pikey (1 oktober 2008)

R.I.P. Michael Jackson!
Hellquist
1 oktober 2008 · 499 Inlägg

Jag gillar ljudet. Om orginaldumpen går sönder så får man väl passa på att byta, det ser ju dessutom bra ut under huven smile Har öppen dump på min 850 även fast det inte är något effektmonster. Med ca 300hk så kanske det är godkänt ändå? Inte för att jag bryr mig om någon tycker jag är töntig. Känns som om jag inte kan bry mig mindre om någon retar sig på det. Den som retar sig på det borde ju nästan låsas in. Har man inget annat att reta sig på är man knäpp...

Felax
1 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Hellquist skrev:
blablabla Har man inget annat att reta sig på är man knäpp...

Så jävla sant egentligen haha så sjukt va mycke man ska behöva reta upp sig för ibland.

Men are not born - Men are made
supratjejen Toyaddict
1 oktober 2008 · 241 Inlägg

Helt sjukt vad folk retar sig! Låt folk göra som dom vill.. Inte olagligt med dumpar ju tongue

Tycker om ljudet och ska snart sätta på hybriddump på 7an big_smile Hade den på supran och den låter lagom mycket! Tvekade ett tag då jag tycker 7ans wankelljud räcker men tror nog ett pys efter gassläpp funkar ändå roll Ska ju köra uppgraderad turbo nästa år och då behövs nog bättre dump..

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 oktober 2008 · 5 753 Inlägg

tycker det är gött med dumpljud oavsett bil och effekt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
MrJAM
1 oktober 2008 · 1 464 Inlägg

Tycker det låter så sjukt skönt med 'kvittret' (säger han och fnissar lite för sig själv). Man behöver ju inte köra runt och kåtköra bara för att det pyser lite. Det kan vara skönt och sådär lagom tillfredställande att höra ändå.

Har provat diverse filter förr och jag tycker det stör med det konstant väsandet ljudet jag fick vid normalgas. Kanske bara sport sedanen och dess konstruktion i motorrum och så, men skönt låter det inte. Ingen som har/hade samma problem med övriga märken?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Casy vinnarskalle!
1 oktober 2008 · 907 Inlägg

själv gillar jag ett mera distinkt "pysh" istället för ett fladdrigt kvitter.. dock ska det inte pysa allt för högt.

BMW M3 "Crisis" (2002)
expect1991
1 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Positivt, speciellt på import tuners dvs japanska driftstuks bilar big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang