Skoda Octavia RS II - Sengstr

Nafets86
4 augusti 2008 · 821 Inlägg

*_Slider_* skrev:
ser bra ut.... för att vara skoda. big_smile hehe skämt å sido big_smile Ser skitbra ut big_smile

hehe.. Tackar smile
Är riktigt nöjd med köpet. Kunde inte bli nöjdare över en bil smile
Går som en klocka.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
4 augusti 2008 · 766 Inlägg

Ser bra ut smile , men vill bara varna dig för att göra motortvätten. Då tändspolarna på dessa motorer är väldigt känslig för fukt så finns stor risk att dom går sönder.
Bästa är att plocka lös dom eller täcka över dom riktigt ordentligt .

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
st220hgv Chaufför
4 augusti 2008 · 418 Inlägg

Mycket fin bil du har!

Senast redigerat av st220hgv (4 augusti 2008)

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Nafets86
4 augusti 2008 · 821 Inlägg

_Norrland_ skrev:
Ser bra ut smile , men vill bara varna dig för att göra motortvätten. Då tändspolarna på dessa motorer är väldigt känslig för fukt så finns stor risk att dom går sönder.
Bästa är att plocka lös dom eller täcka över dom riktigt ordentligt .

MVH Chrille

Härligt smile Då har man lärt sig något nytt även idag big_smile tack för informationen
och tack för kommentaren!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
4 augusti 2008 · 821 Inlägg

st220hgv skrev:
Mycket fin bil du har!

Tack så mycket smile
Går en st 220 bra annars?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
philleHBG
4 augusti 2008 · 69 Inlägg

sengstr skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/421756_9r9l8w.jpg
funderar på att montera detta kitt i bilen.. Vad skulle ni tro om det? borde ju låta helt okej..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/421757_fcyn81.jpg
Sen kan jag inte låta bli att lägga upp en liten nostalgi bild.. wink (inte från min bil)

måste vara en väldigt klipsk kille som har det emblemet på sin bil med tanke på att Skoda ägs utav VAG sen många år tillbaka och därmed delar väldigt mycket med sina syskon. men men...

ser ut som en trevlig bil du har iaf! händer det nånting med motorn också, eller det är bara skönhets-detaljer du ska lägga din tid på?

Nafets86
4 augusti 2008 · 821 Inlägg

philleHBG skrev:
måste vara en väldigt klipsk kille som har det emblemet på sin bil med tanke på att Skoda ägs utav VAG sen många år tillbaka och därmed delar väldigt mycket med sina syskon. men men...

ser ut som en trevlig bil du har iaf! händer det nånting med motorn också, eller det är bara skönhets-detaljer du ska lägga din tid på?

hehe.. Det är en jätteklipsk kille.. Tur att det inte är jag..
Ägs verkligen skoda av vag? de köper väl bara delar har jag för mig. Men men. man får lära sig mycket idag.
Ja. Golf V och Octavian har mycket gemensamt.. smile

Det är tänkt att det ska bli nytt avgassystem.. sen har jag en PPC box ifrån BSR..
Men jag tror jag ska ge mig på ett Vtech istället.. sen blir det FMIC och lite annat smått och gott.
Så det är inte bara skönhets detaljer på G.. Utan motorn kommer få lite tid den också. Även om det har väldigt låg prioritet just nu.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Superdtm i övrigt värdelös.
5 augusti 2008 · 613 Inlägg

otrokigt cleant ljudbygge du gjorde mycket snyggt!

Matt3_
5 augusti 2008 · 449 Inlägg

Finfint smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
5 augusti 2008 · 1 874 Inlägg

Efter att ha kollat lite på nätet, efter att en polare köpt en Skoda, och efter att ha
kollat denna tråd, så känns det ju som att Skoda klättrar på listan över heta bilar...
Minns ju för bara något år sedan att ingen ville ha Skoda, och att de även utnyttjade
det i sina reklamer... "Ja men... det är ju en Skoda?".

Fin som fasen. Den här blir det att prenumerera på!

Nafets86
7 augusti 2008 · 821 Inlägg

Superdtm skrev:
otrokigt cleant ljudbygge du gjorde mycket snyggt!

Tack så mycket smile Tar ingen plats alls. Så när det är dags för barnvagn så får den mer än väl plats wink

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
7 augusti 2008 · 821 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet, efter att en polare köpt en Skoda, och efter att ha
kollat denna tråd, så känns det ju som att Skoda klättrar på listan över heta bilar...
Minns ju för bara något år sedan att ingen ville ha Skoda, och att de även utnyttjade
det i sina reklamer... "Ja men... det är ju en Skoda?".

Fin som fasen. Den här blir det att prenumerera på!

Jag tycker att skoda som bil blir bara bättre och bättre. Hade en Octavia RS I.. Den kändes gedigen men inte helt okej. När det regnade så tappade man bromsförmågan pga att de dragit in på bromsklossarna mm. Nu dock nya Octavia karossen.. Vilken fullträff.. Tror de har lärt sig något av första Octavian absolut..

Så de som vill köpa en skoda. Köp nya karossen. Den är mer värd pengarna och känns mycket mer genomgången!

Tack för kommentaren annars smile

Ska lägga upp nya bilder när nya stereon installerats big_smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
7 augusti 2008 · 821 Inlägg

Molle_S60 skrev:
Snygg bil!

Tack för kommentaren smile More to come"!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
7 augusti 2008 · 821 Inlägg

Dags för lite uppdatering..
Nya kabeln som ska göra att Nya stereon kan få kontakt med slutsteget som sitter orginal i en skoda med stora ljudpaketet har kommit till mds i västerås. Ska snart sticka iväg dit och testa om det fungerar.!

Förhoppnings vis kommer det upp nya bilder på nya stereon ikväll.. Då monterad smile

Hämtade även bilen igår från Ditec Behandling och Glastech.. Oj vilken lyster i lacken det blev.
Och när det regnar är Glastech kung!

Senast redigerat av sengstr (7 augusti 2008)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
7 augusti 2008 · 821 Inlägg

Dags för stereo montering smile
(och denna bild visar när detta är klart)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/424540_vmea24.jpg
Såhär ser nya stereon ut i fram smile Satt och tittade på dvd film när jag gjort klart allt.. Det var lite pill. USB sladden drog jag genom hålet där lampan sitter. Så ska såga till och fila till den lite smile sen så ska även ipod kabeln dras genom samma hål. Passformen på allt var kanon..

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
8 augusti 2008 · 821 Inlägg

Uppdatering för idag..

Funderar på att beställa H&R 50 mm sänkning..
vad skulle ni tro om det?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
ThorskeN
8 augusti 2008 · 287 Inlägg

Tror det kan bli förjävla bra:)

Nafets86
8 augusti 2008 · 821 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/424869_cptxn8.jpg
Funderar även på en Carbonio Intake 2.0T FSI.. The Carbonio system is designed to maximize the torque produced by your engine. The natural extension of increased torque is an increase in horsepower (hp). While the hp gain is nice, this system's tuned shape will give you that increased hp for a longer period of time, thereby allowing you to make better use of each and every gear.

Det ger lite mer HK och bättre luft flöde smile Och ger motorutrymmet lite snyggare finish smile

Senast redigerat av sengstr (8 augusti 2008)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Mäki Långsam Perfektionist
8 augusti 2008 · 4 800 Inlägg

Schysst projekt, clean bil är det i alla fall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang