Skoda Octavia RS II - Sengstr

J-P-R DO IT LOW STYLE
19 augusti 2008 · 1 342 Inlägg

Lite grejer från milotec såsom emblemlös grill och spoilernät skulle ju inte sitta fel.

www.milotec.de

Mvh

_Fredrik
19 augusti 2008 · 2 788 Inlägg

Riktigt fin bil du har smile Jag gillar lacken på den tongue Lycka till !

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Nafets86
19 augusti 2008 · 821 Inlägg

J-P-R skrev:
Lite grejer från milotec såsom emblemlös grill och spoilernät skulle ju inte sitta fel.

www.milotec.de

Mvh

Jag har faktiskt kollat på det smile iaf emblemlös grill. Fast kommer nog sätta dit ett RS märke iaf.
Spoilernät har jag haft på tanke också. Men det blir ett senare projekt.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
19 augusti 2008 · 821 Inlägg

_Fredrik skrev:
Riktigt fin bil du har smile Jag gillar lacken på den tongue Lycka till !

Tackar så mycket smile Alltid kul med positiva kommentarer smile tackar jag högaktligen för..
Och ett lycka till behövs alltid smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Tega Yrkesförare
19 augusti 2008 · 1 073 Inlägg

Ser bra ut, keep it up smile

Nafets86
19 augusti 2008 · 821 Inlägg

Tega skrev:
Ser bra ut, keep it up smile

Tack så mycket.. Snygg skoda du har med smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
19 augusti 2008 · 821 Inlägg

Uppdatering för Idag:
hmm.. ne. det blir nog inget gjort för idag..

Däremot tänkte jag fråga vart ni tycker att man ska sätta Blåa Lysdioder på bilen..
Dvs vart i bilen tror ni det skulle passa in? Hade bla tänkte köpa W8 Innerbelysning nästa vecka kanske. 
Annars kunde ett tips vara där man vrider till takluckan kasnke?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
19 augusti 2008 · 821 Inlägg

Här kommer lite bilder på hur det ser ut monterat med Blåa Lysdioder bakom dörrhandtagena!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/436495_1a1hot.jpg
en bild på hur det lyser på kvällarna smile Riktig mysbelysning!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/436499_w2vd1v.jpg
Ännu en bild på hur det ser ut!

Senast redigerat av sengstr (19 augusti 2008)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
31 augusti 2008 · 821 Inlägg

Uppdatering för bilen.
Har precis kommit hem ifrån köpenhamn efter en helg där.
Har inga direkta nya ideer för vad jag ska göra med bilen just nu.
Dock har jag börjat rita på vart slutsteget ska sitta.
Har en liten ide på att flytta det och sätta det i reservhjulsbaljan istället..
Och flytta baskaggen lite mer till mitten.. Får se hur det utstakar sig.. Men det blir till vintern isåfall.

Men fick lite extra pengar efter ifrån resan. Så kanske hittar på något till bilen nu.
Någon som har någon ide?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
2 september 2008 · 821 Inlägg

På torsdag är det dags för att lämna in lite delar för lackering..
har inte haft tid eller ork riktigt att få det gjort.

Men på torsdag ska det lämnas in iaf smile
sen på lördag är det utställning i enköping. Ska stå på torget.
Inte mycket att visa upp för tillfället. Men kanske till nästa sommar att man kan satsa lite hårdare då förhoppningsvis med lite ändringar tills dess! Ska bl a bygga om Ljudbygget i bak.
Samt skramla ihop lite pengar så man kan få ihop lite annat smått och gott

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Gaslasse Indrivare/torped
3 september 2008 · 149 Inlägg

Angående att byta bakgrund på din AVH-P4000DVD: OM det går (inte säker) så tar du i sådana fall en jpeg-bild från en skiva och letar upp korrekt undermeny, antigen när du tittar på bilden eller när du är i filmenyn, och så väljer man rätt inställning där... typ! tongue

Blir clean bil iaf big_smile Go for it! Tycker också om nya RS:en och även den där färgen smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Lifeabuser
3 september 2008 · 427 Inlägg

Jäkligt clean! Schyst bygge! Beställer en prenumeration jag med!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Nafets86
3 september 2008 · 821 Inlägg

Lagasse skrev:
Angående att byta bakgrund på din AVH-P4000DVD: OM det går (inte säker) så tar du i sådana fall en jpeg-bild från en skiva och letar upp korrekt undermeny, antigen när du tittar på bilden eller när du är i filmenyn, och så väljer man rätt inställning där... typ! tongue

Blir clean bil iaf big_smile Go for it! Tycker också om nya RS:en och även den där färgen smile

Jag ringde faktiskt pioneer. Första killen jag pratade med fick jag inget vettigt svar.
Andra killen sa att det inte gick alls.. Men lyssnar mycket på musik ifrån Ipoden.
Så det kanske inte behövs iaf. Men hade varit schysst med annan bakgrund..

Tack så mycket smile Jag satsar helt klart på clean bil. Tycker det är snyggast så faktiskt.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
3 september 2008 · 821 Inlägg

Lifeabuser skrev:
Jäkligt clean! Schyst bygge! Beställer en prenumeration jag med!

Tack smile Dock har hjärnan börjat arbeta på ett nytt bygge wink
blir till i vinter faktiskt hoppas jag. i mån av garage dock. Annars kommer det till nästa sommar istället.

Tack för kommentaren annars smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Gaslasse Indrivare/torped
3 september 2008 · 149 Inlägg

sengstr skrev:

Lagasse skrev:
Angående att byta bakgrund på din AVH-P4000DVD: OM det går (inte säker) så tar du i sådana fall en jpeg-bild från en skiva och letar upp korrekt undermeny, antigen när du tittar på bilden eller när du är i filmenyn, och så väljer man rätt inställning där... typ! tongue

Blir clean bil iaf big_smile Go for it! Tycker också om nya RS:en och även den där färgen smile

Jag ringde faktiskt pioneer. Första killen jag pratade med fick jag inget vettigt svar.
Andra killen sa att det inte gick alls.. Men lyssnar mycket på musik ifrån Ipoden.
Så det kanske inte behövs iaf. Men hade varit schysst med annan bakgrund..

Tack så mycket smile Jag satsar helt klart på clean bil. Tycker det är snyggast så faktiskt.

lol pratade du kanske med Fredrik, Jarkko, Alex, Jon eller nån som svarar på engelska? tongue Ursäkta lite OT men jag måste fråga ^^

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Nafets86
4 september 2008 · 821 Inlägg

Lagasse skrev:

sengstr skrev:

Lagasse skrev:
Angående att byta bakgrund på din AVH-P4000DVD: OM det går (inte säker) så tar du i sådana fall en jpeg-bild från en skiva och letar upp korrekt undermeny, antigen när du tittar på bilden eller när du är i filmenyn, och så väljer man rätt inställning där... typ! tongue

Blir clean bil iaf big_smile Go for it! Tycker också om nya RS:en och även den där färgen smile

Jag ringde faktiskt pioneer. Första killen jag pratade med fick jag inget vettigt svar.
Andra killen sa att det inte gick alls.. Men lyssnar mycket på musik ifrån Ipoden.
Så det kanske inte behövs iaf. Men hade varit schysst med annan bakgrund..

Tack så mycket smile Jag satsar helt klart på clean bil. Tycker det är snyggast så faktiskt.

lol pratade du kanske med Fredrik, Jarkko, Alex, Jon eller nån som svarar på engelska? tongue Ursäkta lite OT men jag måste fråga ^^

Kommer inte ihåg. Dock känns jarkko igen.!
för det var en som kunde knackig svenska bröt på finska första gången.
Andra gången kommer jag inte ihåg. Han sa bara att det inte gick. sen var det klart med det.
Första killen var totalt värdelös iaf. Fick säga vad dvd-spelaren heter tror jag 3 ggr innan han hittade.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
4 september 2008 · 821 Inlägg

Lite uppdatering för dagen.
Lämnade in Ögonlocken för lackering idag samt även batteri kåpan till lackering av samma färg som bilen.
Har börjat med lite uppfräschning av motorutrymmet där det ska lackeras lite även på kåpan i mitten som nu är silvrig. Den ska bli samma färg som bilen också.

Sen så blir det nog till att beställa ett Carbon intake till nästa månad. Så har man nästan ett helt nytt motorutrymme smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
6 september 2008 · 821 Inlägg

Lite bilder ifrån uställningen på bilen min idag.
Syns att jag där fått på ögonlocken samt en liten lackad batterikåpa.
Kommer bättre bilder på detta framöver!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/452647_3w3hdk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/452648_b7kzg1.jpg

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
8 september 2008 · 821 Inlägg

inga kommentarar nu på länge.
Vad tycker ni såhär långt? ska jag lacka mitten kåpan som nu är silvrig?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
8 september 2008 · 766 Inlägg

sengstr skrev:
inga kommentarar nu på länge.
Vad tycker ni såhär långt? ska jag lacka mitten kåpan som nu är silvrig?

Snyggt måste man ju säga smile
Gillar dessa bilar.
Tycker absolut att du ska lacka blått  i mitten på kåpan smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang