4764
Sök

slutsteg

494 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
jag har ett mds ac 4 , och då står det att det är simulantkopplingsbart upp till 6 kanaler vad menas med det?

tack på för hand, jl

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
3 februari 2006
Om man tex har ett tvåkanals slutsteg och ansluter en högtalare till varje kanal, då är det en vanlig tvåkanalskoppling. Om man dessutom ansluter en tredje högtalare med plus till ena kanalen och minus till andra kanalen, då kallas det för en simultankoppling.

På ditt steg kan man alltså koppla fyra högtalare eftersom det är ett fyrkanals steg men det går dessutom att sätta en högtalare som ansluts på kanal 1 o 2, och en högtalare som ansluts på kanal 3 o 4.

Totalt 6 högtalare.

494 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om man tex har ett tvåkanals slutsteg och ansluter en högtalare till varje kanal, då är det en vanlig tvåkanalskoppling. Om man dessutom ansluter en tredje högtalare med plus till ena kanalen och minus till andra kanalen, då kallas det för en simultankoppling.

På ditt steg kan man alltså koppla fyra högtalare eftersom det är ett fyrkanals steg men det går dessutom att sätta en högtalare som ansluts på kanal 1 o 2, och en högtalare som ansluts på kanal 3 o 4.

Totalt 6 högtalare.

altså plus på kanal 1 och minus på kanal 2   och samma på 3 och 4 an?

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
3 februari 2006
Jag är inte helt säker på det men ganska säker. Det ska annars stå i manualen.

494 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag är inte helt säker på det men ganska säker. Det ska annars stå i manualen.

okej ska kika men tack för hjälpa

jag är hård som sten

Sök