2151
Sök

Polisanmälan

berneke
5 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Har fått lite anmälningar och sånt där på mig pga av buskörning på parkerinar osv och min fråga är vad kan polisen göra åt detta ?yikes Kan jag verkligen åka dit för att någon stackars surkärring har sett mig leka lite och ringt in och anmält detta ?

83 Inlägg
5 augusti 2008
Ta det lugnt grabben,
har hon foton på dig ?

Nej inte det ?

Då var det ju inte du som körde heller!

Har hon foton på dig ?
JA ?

Då har någon snott din regg skylt eller har en jäkligt lik bil/mv/moppe ;-)

förstår du hur jag menar?

Körv
3 535 Inlägg
5 augusti 2008
Det är isåfall ord mot ord. Du behöver nog inte oroa dig.

Truckdriving Man

457 Inlägg
5 augusti 2008
Det måste ju vara någon annan med lika bil som du har! Det måste det vara, för du busar inte parkeringsplatser;)

berneke
5 augusti 2008
Trådstartare
Behöver bortförklaringar snart så tack för tipsen. Nu ska vi se om någon av er har varit med om detta. Helt sjukt. Sladde lite på en parkering idag och då såg vi en gubbe som stod och tittade på så vi körde därifrån. En halvtimma senare så fick jag ett samtal från mor min som var vansinnig för att polisens sambandscentral hade ringt henne och sagt att hennes son var ute och bus körde. Och om inte hon kunde göra någonting åt min körning så skulle dom göra det. Ska bara specifera att jag står på bilen. Varför i helvete ringde dom henne ? :S

1 639 Inlägg
5 augusti 2008
snuten lär vara som hökar efter en sådan händelse....  Dom kan bli riktigt jävliga och göra 10 flygande per dag och hitta massa fel och ge böter m.m bara för att jävlas. Ska man leka är det bäst att ingen ser hehe...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

194 Inlägg
5 augusti 2008
Det låter som någon skämtar med dig.. smile Speciellt eftersom polisens sambandscentral säger sig ringa din mor för att rapportera om din buskörning...
Senast redigerat av trocade (5 augusti 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
5 augusti 2008
Tänkte precis samma tanke som föregående talare...

Låter väldigt skumt att just sambandscentralen ringer din mor. För ledningscentralen/sambandscentralen skall inte vara inblandade i sånt här, haha. Deras uppgift är ju just att hålla ordning på vart alla poliser gör och skall vara osv.

Möjligtvis om det hade ringt en polisman hem, men annars. Nej. Och står du på bilen, så är det självklart dej dom ringer..

Så låter som du är utsatt för ett väldigt dåligt skämt tongue
Senast redigerat av Edil_ (5 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Hobby sabotör
178 Inlägg
5 augusti 2008
Eller så kan man ju helt enkelt låta bli att busa på platser där det kan störa folk... slipper man riskera något överhuvud taget...!
hmm

"Påbörja inget du kan avsluta"

berneke
5 augusti 2008
Trådstartare
Tror inte att det är någon som skämtar för det var bara jag och min kompis där, känner ingen annan i det området. Och det gubben såg oss och då drog vi. Mor och far trodde att det var våran granne som rädde mitt skinn, eller någon snäll polis om gjorde det iaf. Som styrde om det och ringde mina föräldrar istället för att varna en gång. Dom sa även att dom hade koll på mig. Tur att det inte finns så mkt poliser på öland iaf smile

1 639 Inlägg
5 augusti 2008
Fatstuff skrev:
Eller så kan man ju helt enkelt låta bli att busa på platser där det kan störa folk... slipper man riskera något överhuvud taget...!
hmm

Precis... Då kanske inte premierna för de under 24 gått loss på en månadslön för att trafikförsäkra en Fiesta 1.0....lol

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

berneke
5 augusti 2008
Trådstartare
Och dom visste precis vad vi hade gjort:O Lekt runt på industriområdet i mörbylånga och sladdat så det såg ut som att vi skulle välta yikes Verkar inte som om någon har varit med om något sådant innan eller yikes ?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 augusti 2008
Tänk på att det finns poliser som e medlemmer på Garaget också wink  så nämn inte allt för mycket

C H E V R O L E T <3

4 001 Inlägg
5 augusti 2008
Polisen ringer knappast hem till någon och upplyser dom om en sådan sak, dom åker dit tar ett snack med personen i frågan eller stoppar dig så fort du visar dig ute med bilen om dom nu orkar göra nåt åt det...

kolla upp VEM det var som ringde, det är ett ganska allvarligt brott att utge sig för att vara polis...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

berneke
5 augusti 2008
Trådstartare
Ska inte gå in på mer detaljer då tongue

Det måste ha varit en polis som ringde, dom ringde inte hem utan dom ringde hennes mobil. Och som sagt, mor och far är mkt god vän med våran granne som är polis. Kan hon ha haft ett finger med i detta ?

1 122 Inlägg
5 augusti 2008
kan tyvärr inte låta bli att skratta för d hände en grej igår. Var ute å svinade med våldvon och ca 00-01 på kvällen så såg jag några stå på höger sidan efter nån sandväg jag och polaren stannade å frågade ifall dom ville ha hjälp men inte det. Så drog vi runt å sladdade lite runt området sen kom det en ny Hyndai Santa fee som skulle dra upp dom.. vi stod en bit bort å glodde och det sa bara PANG så for kopplingen på den tongue Så nu var det 2 bilar efter sandvägen. Kan bara anta snuten kom å tog dom för Securitas var å kikade förbi då och då! Tagen på bar gärning isf! Men som ditt fall ord mot ord absolut inget att oroa sig för har klarat mig ur värre :*>
Senast redigerat av ValP2k (5 augusti 2008)

gasa nu foer faen!

Refined
1 770 Inlägg
5 augusti 2008
Vad har det med denna saken att göra?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 augusti 2008
ValP2k skrev:
kan tyvärr inte låta bli att skratta för d hände en grej igår. Var ute å svinade med våldvon och ca 00-01 på kvällen så såg jag några stå på höger sidan efter nån sandväg jag och polaren stannade å frågade ifall dom ville ha hjälp men inte det. Så drog vi runt å sladdade lite runt området sen kom det en ny Hyndai Santa fee som skulle dra upp dom.. vi stod en bit bort å glodde och det sa bara PANG så for kopplingen på den tongue Så nu var det 2 bilar efter sandvägen. Kan bara anta snuten kom å tog dom för Securitas var å kikade förbi då och då! Tagen på bar gärning isf! Men som ditt fall ord mot ord absolut inget att oroa sig för har klarat mig ur värre :*>

Jag fattar inte?

95 Inlägg
5 augusti 2008
samma sak hände mig i helgen tongue en kärring som gick och tog mitt reg nummer å jag frågade vad hon gjorde, då blev det en massa stri. Då sa jag att hon kunde dra åt ......... tongue jag satte mej i bilen å åkte därifrån. Sen ringde polisen till mig och frågade mig lite saker då sa jag att jag inte hade buskört ( kan inte göra det med min bil tongue Tyskstuk tongue ) då rev dom anmälningen tongue

berneke
6 augusti 2008
Trådstartare
Ska bara förtydliga att jag pratade med mor och far precis och dom sa att det var polisens sambandscentral som ringde och dom berättade vad jag hade gjort och hade sagt att dom skulle få hem mig på en gång. Annars skulle polisen komma och hämta upp mig, för det låg ett par anmälningar på mig redan. OCH när dom ringde så sa dom : Vi vet att ni inte är hemma just nu. Domvar i göteborg,kom hem idag. Hur i helvete kunde dom veta att dom inte var hemma ?yikes Någon polis jag känner måste ha gjort så dom inte plockade mig. Eller ? Hur kan det annars gå ihop sigliksom :S

Sök