3034
Sök

Börjat lira gitarr

Down n`out
514 Inlägg
10 augusti 2008
maximal_boost skrev:
cebT skrev:
Guitar Pro är ju riktigt hett faktiskt. dock har jag aldrig använt det, skulle dock vilja börja.

Det är väl bara att börja big_smile Kul att göra egna låtar oxå för den delen tongue

g pro ä ju bäst som n isäger! det körde ja på

Down n`out

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 augusti 2008
tips på låtar tablikaturer.
www.azchords.com
www.911tabs.com

C H E V R O L E T <3

67 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Hur är det med barré-ackord? Är det värt att lära sig sådana också?

-Volvo 244 De Luxe-

C(^^,)
453 Inlägg
5 september 2008
BigCityGuy skrev:
Hur är det med barré-ackord? Är det värt att lära sig sådana också?

Självklart smile
Kul att spela med barre!
Sen om du skaffa en klämma till halsen med så man får ljusare toner!

3 714 Inlägg
5 september 2008
jag har spelat sen jul ungefär och kan enklare ackord och lite komp

vill lära mig mer men spelar jag med ackord så vet jag inte hur man spelar dom (låtarna)

en låt med bara 3 ackord går ju inte ens spela

tips på hur man ska lära sig enklare låtar med ackord?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 723 Inlägg
5 september 2008
när jag började spela så fanns inte internet och då var det notböcker med tabulatur som gällde. Samma som finns på t ex www.ultimate-guitar.com men med skillnaden att de tabsen stämde. Det gör inte alltid det på nätet. Ibland undrar man om folk är tondöva...

hur som helst... försökte förstå vad tabsen sa samtidigt som man körde samma stycke om och om igen på cdn för att lära sig det.

Tog lektioner på kommunal musikskola samt privat. men mest lärde jag mig själv genom tabulaturböcker, tidningarna Guitar World och Guitarist samt plockade ut från låtar.

3 714 Inlägg
7 september 2008
falloutboy skrev:
när jag började spela så fanns inte internet och då var det notböcker med tabulatur som gällde. Samma som finns på t ex www.ultimate-guitar.com men med skillnaden att de tabsen stämde. Det gör inte alltid det på nätet. Ibland undrar man om folk är tondöva...

hur som helst... försökte förstå vad tabsen sa samtidigt som man körde samma stycke om och om igen på cdn för att lära sig det.

Tog lektioner på kommunal musikskola samt privat. men mest lärde jag mig själv genom tabulaturböcker, tidningarna Guitar World och Guitarist samt plockade ut från låtar.

ultimate-guitar var ju grymt bra fanns massor på sidan
lärde mig introt till crazy train med ozzy nyss (som att nån bryr sig) big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Mästare
2 947 Inlägg
7 september 2008
bollen1986 skrev:
falloutboy skrev:

ultimate-guitar var ju grymt bra fanns massor på sidan
lärde mig introt till crazy train med ozzy nyss (som att nån bryr sig) big_smile

Du får hålla oss uppdaterade!big_smile Lycka till!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök