1375
Sök

bensinförbrukning på en V8 Van?

167 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Funderar på att köpa en billig skåpbil kanske typ en Cheva Van för att göra spritresor till Tyskland.
Men vad kan en Cheva Van ligga på i förbrukning på långkörning?
Vad kan den kosta i skatt att äga?

Bmw 325iT 2006

164 Inlägg
9 augusti 2008
#2
Finns nog många som vet dom exakta sifforna..men jag vet att dom är väldigt beroende på hur du kör, Kör man vääldigt försiktigt och lugnt kan man ligga på 1 liter milen..men det är lätt att ligga på 2,5 liter tydligen. En kompis pappa har en 03 cheva van nämligen. Dock så kanske dom äldre drar en del mer. Men som sagt, det finns nog dom som vet exakt smile.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
9 augusti 2008
#3
Våran ligger på ca 1,5 l milen smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

406 Inlägg
9 augusti 2008
#4
Lär nog knappast komma ner på Litern med en bensinare, hur lugnt du än kör!

Varför inte köpa en 6,2Liters diesel då om du skall köra långt med massa lass? Passar mkt bättre och drar runt litern.
Kört en hel del van, både diesel och bensin, och bensinarn brukar gå att få ner till 1,6-1,7 landsväg, och 2liter blandat. Det med 350 och 700låda med lockup.
Så satsa på en diesel ifall du skall komma rimligt undan!


167 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#5
är dieseln dyr i skatt?

Bmw 325iT 2006

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 augusti 2008
#6
De beror på hur den e reggad..å diseln i sig e ju dyrare än bensin att tanka...å bilen med en diselmotor i e också dyrare...

4 506 Inlägg
9 augusti 2008
#7
mrbuggy skrev:
De beror på hur den e reggad..å diseln i sig e ju dyrare än bensin att tanka...å bilen med en diselmotor i e också dyrare...

+ Köp ingen 5,7L diesel dom är inte lika pålitliga.
Ta en 6,2L isf dom är pålitliga!

Kan du andas kan du dö.

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 augusti 2008
#8
_Wallis_ skrev:
mrbuggy skrev:
De beror på hur den e reggad..å diseln i sig e ju dyrare än bensin att tanka...å bilen med en diselmotor i e också dyrare...

+ Köp ingen 5,7L diesel dom är inte lika pålitliga.
Ta en 6,2L isf dom är pålitliga!

japp instämmer där me 6,2 :an..men fortfarande ingen ekonomi att tala om att köra disel..

167 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#9
Är VW transporter en bättre bil kanske??

Bmw 325iT 2006

362 Inlägg
9 augusti 2008
#10
the_eagle skrev:
Är VW transporter en bättre bil kanske??

Word


19 Inlägg
9 augusti 2008
#11
Skippa spritsmugglingen,det blir bara dyrt.Fick 6månader fotbojja och en jävla massa böter.
Kan ju tillägga att då hade jag smugglat i 2år oxå
Man ska inte LURA staten på pengar
Senast redigerat av usa_power (9 augusti 2008)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 augusti 2008
#12
Det negativa med en transporter är att det syns väldigt väl när man har 1.5 ton i skåpet...


Offroad Racing
3 122 Inlägg
9 augusti 2008
#13
våran chevavan -89 drar ca 1,3 liter vid långkörning. 500 kg i lastutrymmet känns inte. varken effektmässigt eller på tankmätaren. Det är även väldigt lätt att lägga i extra blad i bakfjädringen om man ska lasta tungt. en lb-reggad bensinare kostar minst 3000 i skatt. har ingen koll på dieseln men den är iaf betydligt dyrare i inköp än en bensinare och ligger troligen på ungefär samma skattesats. (minst)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 augusti 2008
#14
henke_99 skrev:
våran chevavan -89 drar ca 1,3 liter vid långkörning. 500 kg i lastutrymmet känns inte. varken effektmässigt eller på tankmätaren. Det är även väldigt lätt att lägga i extra blad i bakfjädringen om man ska lasta tungt. en lb-reggad bensinare kostar minst 3000 i skatt. har ingen koll på dieseln men den är iaf betydligt dyrare i inköp än en bensinare och ligger troligen på ungefär samma skattesats. (minst)

Instämmer där...min låg också på 1,3 ungefär..å skatten va 3050:- tror jag. så rent tekniskt så blir de billigare me en bensinare.
Senast redigerat av mrbuggy (9 augusti 2008)

Labborant
307 Inlägg
9 augusti 2008
#15
Vi hade en som "sprinter" till närliggande motocross träningar/tävlingar den gick under litern (bensinare) smallblockaren med 500låda, fast då snålkörde farsan rätt mycket, gasade man gick den upp på 1,5

Hemmasittare
241 Inlägg
2 oktober 2008
#16
Känner en som kört långkörningar till tyskland med van + släp många gånger. Han körde då inte fortare än 80-90 km/h och då drog bilen 1.36 L / mil! Tyvärr vet jag inte om han hade 305a eller 350 spis.
Senast redigerat av C-Douglas (2 oktober 2008)

956 Inlägg
2 oktober 2008
#17
Känner en som precis renoverat sin vans drivlina. Nyrenoverad 305" insputare och ny v-låda. Den ligger på litern och drar knappt något mer fullastad.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 oktober 2008
#18
_Wallis_ skrev:
mrbuggy skrev:
De beror på hur den e reggad..å diseln i sig e ju dyrare än bensin att tanka...å bilen med en diselmotor i e också dyrare...

+ Köp ingen 5,7L diesel dom är inte lika pålitliga.
Ta en 6,2L isf dom är pålitliga!

5,7DX funkar väll helt ok, den ska vad jag har hört vara en ren diesel? Men 6.2orna är väll både vanligare och än bättre.

Rock'n Roll

Smålänning
7 887 Inlägg
2 oktober 2008
#19
Vår Pilsnerbil (G20 med 350TBI/TH700) ligger på runt 1,2 - 1,5 och skatten är 4400 per år (LB reg 3,2 ton) Försäkring på 1900 per år på person som är 20 år.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hemmasittare
241 Inlägg
3 oktober 2008
#20
twin_cam skrev:
Vår Pilsnerbil (G20 med 350TBI/TH700) ligger på runt 1,2 - 1,5 och skatten är 4400 per år (LB reg 3,2 ton) Försäkring på 1900 per år på person som är 20 år.

Är skatten så dyr verkligen? Där sprack mina van planer sad
Senast redigerat av C-Douglas (3 oktober 2008)


Sök