11 augusti 2008
Trådstartare
Hej!
Börjar med o säga att jag redan kollat forumet efter denna fråga, så jag startar en liten tråd om det...
Är totalt grön på detta med lackning o så, och har nu efter mycket om o men bestämt mig för att istället för o köpa nya dyra fälgar, lacka om mina orginal BBS (Volvo) fälgar. Frågan är nu, hur gör jag? Såg priser på 4-500kr/fälg hos lakerare, men om man gör det själv (tycker om o pula) Hur går jag då till väga ifrån grund o botten? Slipa, visst det är lugnt, hur mycket? Verktyg? Sandpapper? Är som sagt 100% grön o måste lära mig nu efter att min mekaniker har flyttat ifrån mig!

Sen har jag ju råkat få en liten parkerings skada på kofångaren i bak, som lämnat svarta fula märken. Inte alls djupa revor eller så, utan bara små små tunna repor. Hur åtgärdar jag dom enklast? Hela kofångaren är ju i plast verkar det som, går det o spackla eller kör man bara någon förbättringsfärg?

Hoppas någon vill hjälpa mig med detta...

Mvh. Mankan1978
Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!