4202
Sök

Tips&Råd ang. montering av sidokjolar (Bilder inom kort)

243 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjenare gott folk, tänkte kolla med er, har köpt hem ett par sidokjolar till min Svarta Celica som ska monteras, passformen var inge vidare,men efter mkt slipande och sågande så fick jag till det, men nu så ska de limmas fast innan jag kan spackla alla kanter osv, så nu till frågan, vad för lim använder man?
I och med att dom är lägre än original så kommer det att vara mellanrum mellan chassiet och kjolen, och eftersom jag inte är så förtjust i smuts och ljud, samt att jag vill att de ska vara stabila så tänkte jag att jag kan fylla dem med typ fogskum?
Är tacksam för alla svar, och snälla gnällande om likadana trådar osv kan ni hålla för er själva, eller skapa en gnäll tråd o häng där:)


Bilder kommer inom kort!!
Senast redigerat av Blue_celicA (11 augusti 2008)

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Rocketdog
270 Inlägg
11 augusti 2008
#2
när du fäster kjolen så limma inte med silikonbaserade limtyper som t.ex. pl400, Sikaflex utan karosserilim. har hört det fäster bättre på färg om bilen ska stanna svart smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

403 Inlägg
12 augusti 2008
#3
pl 600 funkade bra för mig!

240 Inlägg
12 augusti 2008
#4
Sikaflex funkar kanon... bara tvätta ytan först och limma dit mina sitter som berget...

243 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#5
Tackar grabbar, men hur blir det med fogskummet?, är det något att lita på?

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 augusti 2008
#6
skippa det då det kommer bli fukt däremellan och då blir det genomrostat på nolltid.... speciellt eftersom det är en japs som har tunn plåt....



Sök