Ska sätta fast bakjolen i kväll, har kikat lite på det... de är en förlängning såattsäga till orginal spiolern.
Hadde tänk att först limma och sedan popnita fast den, därefter spackla skarven som blir. Bör man slipa bort färgen från orginal skärmen innan man spacklar och limmar eller går det ändå?
Är det nått annat man ska tänka på och är de nån som har nån bättre idé eller nått?
Vore skysst o svara, lägger upp bilde rpå resultatet sen.
Ska du limma så gör det INTE med silikonbaserade limmer, som t.ex. Sikaflex, pl400 o.s.v. utan RIKTIGT karosserilim. Så slipper du få problem med fästförmåga på färg etc.
Har poppat fast och limmat den. har nu en skarv på ca 3mm vad är nästa steg? spackla eller lägga över plast? slipa? ge mig lite tips och ideér. finns fler bilder på min sida
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen. Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.
kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.
Om man tittar pris över den svarta kjolen så finns det en svacka. om man ska lägga igen den vad ska man göra? funderade på spackel men finns det inte risk för att det börjar sjunka efter ett tag?eller ska man bara lägga över plast? behöver lite tips. hjälp mig nu
Om man tittar pris över den svarta kjolen så finns det en svacka. om man ska lägga igen den vad ska man göra? funderade på spackel men finns det inte risk för att det börjar sjunka efter ett tag?eller ska man bara lägga över plast? behöver lite tips. hjälp mig nu
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen. Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.
kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen. Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.
kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.
Plasta först spackla sen. Fin garagehora du har, bra skit Men din såg oförskämt ren ut?
Haha fick ju garaget efter många månaders väntan, och har itne haft nått tidigare. så hadde köpt verktygsskåp horan o jävla massa verktyg. på bilden var de första gången jag la mig på horan. så ren är den man ska inte fylla skåran alls då? bara lägga glasfiber väv o polyester?
Började med att såga sönder gamla spoilern. var tvungen att ta bort 1dm för att kunna passa in den nya delen. Tejpade fast den och gjorde lite skjusteringar ooch limmade sen fast den. borrade och försänkte hålen skickade därefter i en massa popnitar. med brickor på insidan så det ska sitta ordentligt.
kommer bli tvungen att fixa lite vid skärmkanten eftersom det inte stämde med den nya spoilern.
Plasta först spackla sen. Fin garagehora du har, bra skit Men din såg oförskämt ren ut?
Haha fick ju garaget efter många månaders väntan, och har itne haft nått tidigare. så hadde köpt verktygsskåp horan o jävla massa verktyg. på bilden var de första gången jag la mig på horan. så ren är den man ska inte fylla skåran alls då? bara lägga glasfiber väv o polyester?
Det du kan göra är att plasta i vått spackel, dvs fyll med spackel och plasta direkt. Var noga med att få bort all luft bara.