Vanliga problem hos Mazda 3 (MPS)?

Siqqe Besserwisser
12 augusti 2008 · 263 Inlägg

Tjena,

Ska sälja Volvokombin nu och är lite sugen på en mindre "GTI"-modell och är nyfiken på Mazda 3 MPS.

Någon som har erfarenheter av den eller Mazda överlag? Vanliga problem? Det brukar ju alltid finnas standardfel hos alla bilmodeller, men har försökt surfa runt och hitta information men tyvärr skrivs det väldigt lite om just denna modell.

Ja, erfarenheter stora som små, för just denna modell eller Mazda överhuvudtaget.

Tack på förhand!

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
Padock
12 augusti 2008 · 19 Inlägg

Har haft min sedan april inte haft några problem alls! hur nöjd som helst!
inget att tveka på!! slå till:)!

Drift säker till max!

Siqqe Besserwisser
12 augusti 2008 · 263 Inlägg

Padock skrev:
Har haft min sedan april inte haft några problem alls! hur nöjd som helst!
inget att tveka på!! slå till:)!

Drift säker till max!

Okej. Jag är lite orolig över bränsleförbrukningen, ligger den över 0,97 l/mil som Mazda lovar?

Senast redigerat av Siqqe (12 augusti 2008)

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
Padock
12 augusti 2008 · 19 Inlägg

den ligger runt litern, kör du snällt så kan du köra den under litern, men det e grymt svårt att köra snällt med den!

mvh

n0jas OEM <3
12 augusti 2008 · 194 Inlägg

Kanon bil helt enkelt inget fel på min heller! kolla in mazda3mps.forum24.se och ställ din fråga där! bränsleförbrukningen ska man inte titta på när man köper en sådan här bil, men kör man snällt så kan man ligga på runt 0.9L milen ungefär blandad körning!

These days ♪♫
Siqqe Besserwisser
12 augusti 2008 · 263 Inlägg

n0jas skrev:
Kanon bil helt enkelt inget fel på min heller! kolla in mazda3mps.forum24.se och ställ din fråga där! bränsleförbrukningen ska man inte titta på när man köper en sådan här bil, men kör man snällt så kan man ligga på runt 0.9L milen ungefär blandad körning!

Okej, skönt att höra. Nejdå, jag är ju van vid min Volvo som dricker en hel del. Tack för tipset om forumet! Ni har intre hört om några vanliga fel annars?

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
n0jas OEM <3
12 augusti 2008 · 194 Inlägg

nej faktiskt inte!

These days ♪♫
Padock
12 augusti 2008 · 19 Inlägg

Enda jag har hört att några st haft e knarr i stolen annars har jag inte hört nått mer som flera st har haft:)

n0jas OEM <3
12 augusti 2008 · 194 Inlägg

har hört de med, men inget vanligt fel så ju smile

These days ♪♫
Padock
12 augusti 2008 · 19 Inlägg

hehe ne! men bevisar ju att det inte finns några större fel när det enda man kommer på e att man hört att d knarrar lite:)

Mvh

n0jas OEM <3
12 augusti 2008 · 194 Inlägg

Precis smile som sagt i stortsett bara handla de är ju japanskt= Väl beprövat i regel få undantag wink

These days ♪♫
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang