3931
Sök

Våga ta betalt för jobbet?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 augusti 2008
Hmm.. Alltid svårt detdär.
Antar att det är "svart" du ger alltså inte kvitton på det.

Men jag tycker du ska ta de du tycker är lämpligt. 2500 kr är kanske i minsta laget, men ifall du känner kunden och vill fortsätta ha denne som kund, så är det bättre att ta för lite, än för mkt.
Då kanske han återkommer, och allt eftersom kan du höja ditt "tim pris"  , eller KR/H som jag kallar det wink

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (13 augusti 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 augusti 2008
enpatte skrev:
Jag hoppas att TS ursäktar för att jag går offtopic men jag måste fråga för detta fenomen finns bara på garaget.

Orden: bytat och bytade ??
På vanlig svenska blir det bytt och bytte i min värld.
Säger man så söderöver i landet eller är det något mysko som bara finns på gorg?

I skåne säger man så, inte i blekinge där jag bor...

1 311 Inlägg
13 augusti 2008
turbotompa skrev:
enpatte skrev:
Jag hoppas att TS ursäktar för att jag går offtopic men jag måste fråga för detta fenomen finns bara på garaget.

Orden: bytat och bytade ??
På vanlig svenska blir det bytt och bytte i min värld.
Säger man så söderöver i landet eller är det något mysko som bara finns på gorg?

I skåne säger man så, inte i blekinge där jag bor...

Tycker också att det låter helt vansinnigt... roll

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

341 Inlägg
13 augusti 2008
För jobbet är det väl rimligt att ta 300kr/h..... Sen är det väl rimligt att ta halva arbetskostnaden mot en verkstad i o med att det är svart. Materialkostnaden blir ju alltid den samma oavsett var man lämnar bilen....

2 230 Inlägg
13 augusti 2008
Jongen skrev:
Materialkostnaden blir ju alltid den samma oavsett var man lämnar bilen....

Det dära stämmer ju inte direkt då.. skulle köpa koppling(komlpett sats) och skilde ca 500kr mellan dom jag var till, å det var exakt samma märke på dom fast från olika leverantörer..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2008
En släkting tog motsvarande 60kr betalt för flera timmars svetsarbete av mig förut.
Hade tänkt mig runt tusenlappen, men det dög väl inte wink 'För' släkt helt enkelt.

1 813 Inlägg
13 augusti 2008
ta 5000kr lr nått för allt du gjort.. tycker han det då e för dyrt så kan han ju gå te någon som e billigare som han kommer att ha svårt att hitta annars säger du bara lämna du in den på verkstad nästa gång så får du se vad det kostar...! inte ditt problem om han väljer att inte komma till dig mer fast du varit billig och snäll..!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök