4677
Sök

Volvo S70, svårt att byta lampa i instrumentpanelen?

1 997 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Det är så att en lampa har gått i min mätarbelysning. Är det svårt att byta den? Måste jag riva ner hela brädan?

Kör en S70-98.

Tack för svar smile
// Fredrik


299 Inlägg
14 augusti 2008
#2
du måste plocka av överdelen av instrumentbräda inte så spec krångligt..........sitter en skruv under varje luftutblås å en på varje sida ut mot dörren sen sitter det två vid mätarna å ett par under diskanterna i brädan sen är den bara å lyfta ur........om du googlar lite finns det jättebra beskrivningar me bilder å allt.......har gjort de själv å de är inte krånligt alls


1 997 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#3
johan-s70-t5 skrev:
du måste plocka av överdelen av instrumentbräda inte så spec krångligt..........sitter en skruv under varje luftutblås å en på varje sida ut mot dörren sen sitter det två vid mätarna å ett par under diskanterna i brädan sen är den bara å lyfta ur........om du googlar lite finns det jättebra beskrivningar me bilder å allt.......har gjort de själv å de är inte krånligt alls

Okej, då blir det till att göra så då. Vet du vad för lampor som sitter där? Den som har gått sönder för mig är den mellan hastighetsmätaren och varvräknaren. Hade vart bra att veta innan vad för någon det är så jag kan köpa den innan smile

// Fredrik


4 824 Inlägg
15 augusti 2008
#4
samma som till parkljuset i strålkastarna, nummerskyltsbelysningen mm.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 997 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
#5
Christian S skrev:
samma som till parkljuset i strålkastarna, nummerskyltsbelysningen mm.

Okej, vad bra smile



Sök