Nissan 200sx! motorfel? Hjälp!

JapEmil
17 augusti 2008 · 48 Inlägg

Hej jag köpte precis min 200sx -91 o den höll i ca 15 minuters körning på motorvägen.. sen sprängdes en kylarslang av på mitten och då tänkte jag att jag kanske hinner till nästa avfart innan den blir för varm, För jag var när en avfart. men istället började det rassla ifrån motorn och den blev slöare o slöare? o nu startar den inte alls längre, men motor går runt iaf. Någon här som har något tips om vad som kan ha hänt? man blir lite deprimerad när man köpt en bil för så mycket pengar o sen håller den bara 15 minuter tongue.

MVH Emil

bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
17 augusti 2008 · 228 Inlägg

är nog bara å skruva isär å titta, men seriöst ja hade ju ringt t gamla ägaren å sagt åt han å ta tbaks bilen!

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
BMWKimmo Mekaniker
17 augusti 2008 · 472 Inlägg

Sprucken topp? Luktar kylarvattnet avgaser? Öppna oljelocket och klolla efter om oljan är vitaktig. Kolla även på oljestickan..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
JapEmil
17 augusti 2008 · 48 Inlägg

jag har börjat plocka ner motorn idag lite smått.. nu är det bara kammen som ska av. sen e det bara toppen. ni tror inte det bara kan vara toppackningen som har gått då? det kommer avgaser ur ena kylarvattenröret som kommer från blocket!

Murdock_1980
17 augusti 2008 · 26 Inlägg

med tanke på att allt gick så fort så skulle jag inte tro att det är topplockspackningen utan snarare att du har någon spricka i toppen men det lustiga är att inget av detta hör till att en vatten slang brister så vidare det inte är stopp någonstans!? funkar vattenpumpen som den ska? om du ända tar ner toppen så skicka iväg den på provtryckning det kostar inte mycket byt ut kammremen och fixa vattenpumpen när du ändå håller på. Dom som du lämnar in toppen till kan se ganska fort om det är bekymmer med toppen eller inte.

JapEmil
18 augusti 2008 · 48 Inlägg

ne låter rätt skumt. men slangen sprack först sen började det rassla som fan i motorn.. sen stängde jag av bilen! vet inte vad det kan vara som rasslat till? tack för tipsen ni som skickar!

Fyb
18 augusti 2008 · 100 Inlägg

Är du säker på att motorn går runt? Drog du många varv på veven?

JapEmil
18 augusti 2008 · 48 Inlägg

den går runt hur mjukt o fint som helst. o det låter inget rasslande när man kör på startmotorn iaf!

Pikey
18 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Skumt fel

R.I.P. Michael Jackson!
JapEmil
18 augusti 2008 · 48 Inlägg

man börjar jue bli lite orolig om det e nåt vevlager eller nåt sånt tråkigt!

kenny_crx
18 augusti 2008 · 836 Inlägg

vev och ram lager e vanligt fel på 200sx

Honda CRX "Sparkles" (1988)
JapEmil
18 augusti 2008 · 48 Inlägg

men iof hade det varit ett ramlager eller vevlager borde den väl startat?

kenny_crx
18 augusti 2008 · 836 Inlägg

ja du tongue...gör så gå in på 200sx forumet där fick jag massvis me svar när jag hade problem me min 200a

Honda CRX "Sparkles" (1988)
JapEmil
20 augusti 2008 · 48 Inlägg

fick av toppen igår o packningen såg inte vacker ut. så får hoppas det bara är den då!

Marcus_89 Biltokig elektriker
20 augusti 2008 · 3 352 Inlägg

Kolla toppen ordentligt! Så du inte behöver skruva isär den mer än en gång wink

JapEmil
20 augusti 2008 · 48 Inlägg

e det någon som vet hur långt ner man kan plana? vet inte om toppen e planad innan! måste man mäta mellan ventilerna o kolvarna eller hur gör man? tack!

Wanegardh Asgammal medlem.
20 augusti 2008 · 2 246 Inlägg

har din packning gått sönder så ska du lämna in toppen för planing..vet inte firman hur mycket dom ska plana den så byt firma

Streckkoden
20 augusti 2008 · 2 655 Inlägg

Låter som du har skjutit toppackningen. Rekommenderar starkt att du lämnar in toppen till en motorrenoverare för en besiktning, blir billigast att låta honom göra en koll på toppen, speciellt så kan han provtrycka toppen.

Att den inte startar har att göra med att motorn skjuter ut kompet rakt ut i kylsystemet, därför sprack kylarslangen. Gör en koll på kylaren med, brukar kunna spricka i övergången mellan plast och aluminium.

JapEmil
20 augusti 2008 · 48 Inlägg

jag ska lämna in toppen till en kille i området som tar typ 300 spänn för att plana. så ska höra lite med han. är dock fortfarande lite orolig för va det kan vara som har rasslat? tack för tipsen grabbar smile

Fphinic
20 augusti 2008 · 24 Inlägg

tycker synd om dig jag har samma problem på min saab fast min sköt ingen slang.... jag håller på med ventilerna nu sad men men får nya på fredag får vi se ifal jag får ihop min big_smile cya big_smile

Mitsubishi Evo 8 RS "blackpearl" (2004)
Volvo V70-D5 "Diseldoris" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang