6808
Sök

kondingar till kondings bank

1 661 Inlägg
18 augusti 2008
ziderbeat skrev:
Hardjim skrev:
Köp ett snabbt (låg impedans) batteri istället. Typ optima, kondingar är bara för show.

ok       så du tror inte att mitt exide mixxima 900 dc duger då lr ?    om du tror att kondingar bara är för show  så har du ju helt fel .   hör du inte hur dumt det låter.  då kan väll alla bygga sina kondingar med samma styrka eftersom det inte spelar någon roll när dem bara är för show .   hummmm

Nej , inte om du själv inte tycker det duger. Och klarar det inte att mata dina basar så rekommenderar jag dig att skaffa ett till och inte en konding.
Men det är ju bara min åsikt.
Ja, folk kan bygga med sina kondingar hit och dit, vartifrån tror du de tar sin ström?
Har man en seriös ljudanläggning som drar mkt ström behöver man många batterier, inte kondingar.
Men har man ett litet steg och ett batteri så kan kondingen stabilisera spänningen till en viss del.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 augusti 2008
Jo Andreas.....kondensator gör nytta...men inte den supermeganyttan många vill påskina.
Att ta hand om mindre spännings/strömdippar funkar de alldelesypperligt till.....men förkraftigare dippar så pallar de helt enkelt inte trycket pga att spänningen/strömmen inte finns därfrån början.

Därav mina argument att seöver strömförsörjningen först.
När man har ordnat DEN biten kan man börja labba med kondensatorer, mkt för att stegens interna kondensatorbankar är väldigt små och kan behöva lite uppbackning.

En sak till som kondensatorer verkligen gör nytta med är rippelspänning...men har man det (vilket man kan mäta upp med ociloskop (stavning?)) så har man andra problem med strömförsörjningen man får ordna....tex så kan laddningsrelät behöva bytas.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
18 augusti 2008
Lonefox skrev:
Därav mina argument att seöver strömförsörjningen först.
När man har ordnat DEN biten kan man börja labba med kondensatorer

Ett förnuftigt argument enligt mig iaf, håller med helt och hållet. smile

Sök