Vad säger ni : Chokladboll eller negerboll ?

red daddy
18 augusti 2008 ·

mickinho skrev:

Klorin_Elvis skrev:
En av mina polare blev påhoppad av en mörkhyad kille idag när han var på arbetsförmedlingen för att han hade en t-shirt som det står "Bevara negerbollen" på sig !  Den mörkhyade sade att det är kränkande och att han ville slå in polarens skalleoch att han ville hänga honom !  sen så ville han att dom 2 skulle gå ut och "prata"  ! vad tycker ni om det ??

jag kan förstå den mörkhyade grabben. just ordet neger är ett väldigt kränkande och känsligt ord....
extremt onödigt av din polare att ha en sån tröja, okej, den mörkhyade grabben kanske överreagera, men han har förmodligen fått stå ut med kränkningar flera ggr, och nu rann det över hmm

Om personen kommer från Niger då? (land i afrika?) Negerian eller nigerian? Rasist? hmm

Säger negerboll själv, chokladboll är väl nåt helt annat som liknar en negerboll?

FLindgren
18 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Volvo Knugen skrev:

FLindgren skrev:
http://bloggbilder.aftonbladet.se/image … 88c120.jpg

Har alltid hetat negerboll, kommer alltid heta negerboll ;P

Har en liknande tröja och idag när jag hade den på mig så kom det fram en neger o sa att jag är omogen o att den var kränkande o massa skit tongue hahahaha NEGERBOLL IS THE NAME!!!! big_smile

haha satan va löjliga vissa kan vara...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Roundcube
18 augusti 2008 · 801 Inlägg

Affro med mjäll big_smile

Tega Yrkesförare
18 augusti 2008 · 1 073 Inlägg

Negerboll!

XoniceN
18 augusti 2008 · 42 Inlägg

Har sagt Negerboll sedan jag har varit liten:P

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
18 augusti 2008 · 991 Inlägg

mickinho skrev:

Klorin_Elvis skrev:
En av mina polare blev påhoppad av en mörkhyad kille idag när han var på arbetsförmedlingen för att han hade en t-shirt som det står "Bevara negerbollen" på sig !  Den mörkhyade sade att det är kränkande och att han ville slå in polarens skalleoch att han ville hänga honom !  sen så ville han att dom 2 skulle gå ut och "prata"  ! vad tycker ni om det ??

jag kan förstå den mörkhyade grabben. just ordet neger är ett väldigt kränkande och känsligt ord....
extremt onödigt av din polare att ha en sån tröja, okej, den mörkhyade grabben kanske överreagera, men han har förmodligen fått stå ut med kränkningar flera ggr, och nu rann det över hmm

Vad är det som är så onödigt med att ha en sådan t-shirt på sig när man tycker att negerbollen ska bevaras och ha sitt namn kvar , den har hetat det så länge så vad spelar de för roll ??  som många andra säger så betyder ordet neger svart / brun så vad är det som är kränkande med de ?  fattar liksom inte hmm

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Walle_wandalen
18 augusti 2008 · 61 Inlägg

Negerboll så klart

nicke_34 Yrkesförare
18 augusti 2008 · 1 267 Inlägg

Även jag säger Negerboll!

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
Xuri One Man Clan
18 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
Hej alla glada !

Läste en kokbok/bakbok här hemma idag och såg att det stod negerboll!
Då var jag tvungen att kolla i alla andra mat/kok/bak böcker som vi har och det stod det i varenda bok !Vad säger ni ? 
                          // Emil

står de vitlök i den också är de nån rassebok wink

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Turbo_Erik
18 augusti 2008 · 526 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:

mickinho skrev:

Klorin_Elvis skrev:
En av mina polare blev påhoppad av en mörkhyad kille idag när han var på arbetsförmedlingen för att han hade en t-shirt som det står "Bevara negerbollen" på sig !  Den mörkhyade sade att det är kränkande och att han ville slå in polarens skalleoch att han ville hänga honom !  sen så ville han att dom 2 skulle gå ut och "prata"  ! vad tycker ni om det ??

jag kan förstå den mörkhyade grabben. just ordet neger är ett väldigt kränkande och känsligt ord....
extremt onödigt av din polare att ha en sån tröja, okej, den mörkhyade grabben kanske överreagera, men han har förmodligen fått stå ut med kränkningar flera ggr, och nu rann det över hmm

Vad är det som är så onödigt med att ha en sådan t-shirt på sig när man tycker att negerbollen ska bevaras och ha sitt namn kvar , den har hetat det så länge så vad spelar de för roll ??  som många andra säger så betyder ordet neger svart / brun så vad är det som är kränkande med de ?  fattar liksom inte hmm

Tycker det är töntigt och omoget att bära en sån tröja..
Vill man bära en tröja med tryck så måste det finnas flera alternativ roll?
Men det är jag. Skulle iofs aldrig bära en keps eller tröja med Volvotext på heller smile

FluGan Sideways.nu
18 augusti 2008 · 873 Inlägg

Får man säga Danska wienerbröd och Finska pinnar då?

Nej, negerboll heter det och kommer alltid att heta det...

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

självklart negerboll... det är ju det de heter så varför säga nått annat? skulle ju va som att kalla en audi för bmw eller tvärtom roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
18 augusti 2008 · 2 953 Inlägg

_Glenne_ skrev:
självklart negerboll... det är ju det de heter så varför säga nått annat? skulle ju va som att kalla en audi för bmw eller tvärtom roll

viss skillnad

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:

_Glenne_ skrev:
självklart negerboll... det är ju det de heter så varför säga nått annat? skulle ju va som att kalla en audi för bmw eller tvärtom roll

viss skillnad

nepp... det heter ju audi, då kan man ju inte säga bmw istället..... det heter ju negerboll, då kan man ju inte säga chokladboll istället.... ser du likheten wink

Senast redigerat av _Glenne_ (18 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
mange_00
18 augusti 2008 · 105 Inlägg

Negerboll!

GTI ska de va annars få de va
Svurre
18 augusti 2008 · 55 Inlägg

Chokladboll. Tycker negerboll är ett fult ord.

Racso Dr Snuggles
18 augusti 2008 · 956 Inlägg

0mega skrev:
Eftersom man får säga Vitlök, så borde man väl få säga Negerboll?

Där kom den ...

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
alex_side Neerd
18 augusti 2008 · 1 596 Inlägg

nigger boll heter det

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Kim2000
18 augusti 2008 · 219 Inlägg

negerboll så klart

Opelmadness German cars, quality and beyond
18 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Negerboll så klart. Heter ju inte anat egentligen. roll
Men ska jag beställa en på nåt fik säger jag kokosboll eller chokladboll. Fast på värmländska då. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang