6165
Sök

Spåra fordons identidet via landsarkivet?

Jeep Tom
276 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Någon på Gorg som har erfarenhet av att spåra upp gamla fordonsidentiteter via landsarkivet/SVAR ?

Har nämligen till 2 objekt bara chassienummer kvar, finns inge ägarepapper eller liknande. Och vet inte heller riktgit vart fordonena gått i bruk tidigare. Så nu vill jag spara upp gamla pappershandlingar för att sedan kunna identiteter till fordonena.

Men någon som har erfarenhet av det, skulle vara intressant o veta vad det kostar mm och hur det går till.. Om inte annat så skall jag ringa upp till dom i dagarna, men skulle vilja ha lite under fötterna först så frågar här smile

(Värt att påpeka är att fordonena är ifrån mellan 1940 och 1945, så det är rätt gamla fordon vi snackar om)

Feeling free to do my own thing

195 Inlägg
20 augusti 2008
Skickade ett mejl till statens arkiv för ett par månader sedan, skulle ha kostat 30 kr per fordon. Dessa fordon avregistrerades dock runt 94-95, vet inte om det blir dyrare om de är äldre.

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

Jeep Tom
276 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Hmm okej... tror att det är olika arkiv om jag vet rätt... andra arkiv om bilarna är äldre än nån gång på 70 talet. Ligger på microfilm och andra källor då även när det blir så gammalt som jag är ute efter.... aja får väll reda på hur det är när ja ringer upp till dom om inte annat, skall försöka hinna imorrn =/
Senast redigerat av jeep_tom (20 augusti 2008)

Feeling free to do my own thing

Sök