7032
Sök

Bra tryck i en Saab 9-3 Aero (00-02) jämfört med 9-3ss?

V-Power
1 186 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Tjena

Tänkte höra med er som har kört en Saab 9-3 Aero (00-02) om det är bra tryck i 2,0:an? Vet ju att 9-3ss Aero är rätt slö och även V6:an. Men 2,3:an i 9-5 Aero är snabb som fan.

Någon som har provat Nordic Uhr Steg 3 på 270hk?

Ska försöka provköra en så fort jag har fått körkort men vill höra lite åsikter nu.

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
21 augusti 2008
Konbanan skrev:
Tjena

Tänkte höra med er som har kört en Saab 9-3 Aero (00-02) om det är bra tryck i 2,0:an? Vet ju att 9-3ss Aero är rätt slö och även V6:an. Men 2,3:an i 9-5 Aero är snabb som fan.

Ska försöka provköra en så fort jag har fått körkort men vill höra lite åsikter nu.

/Rikard

Har en -02a sj, va å provkörde en -04 (210hk) Va inte imponerad av SS:en, gick
bra men den e ju lite bekvämare än min, min e hård eller hur man ska säga de..
Farten känns mer i min
Ser SS:en som en komforträcer, men med chip blir den nog rolig big_smile

Sen V6:an tkr ja inte e direkt slö, drar gött i hela registret, men ja upplevde den man.
roligare en aut. med tumpaddlar.!

Mvh
Senast redigerat av Bjork (21 augusti 2008)

OEM <3

V-Power
1 186 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Konbanan skrev:
Tjena

/Rikard

Har en -02a sj, va å provkörde en -04 (210hk) Va inte imponerad av SS:en, gick
bra men den e ju lite bekvämare än min, min e hård eller hur man ska säga de..
Farten känns mer i min
Ser SS:en som en komforträcer, men med chip blir den nog rolig big_smile

Sen V6:an tkr ja inte e direkt slö, drar gött i hela registret, men ja upplevde den man.
roligare en aut. med tumpaddlar.!

Mvh

Om man jämför 9-3 V6 med 9-5:ans Aero som båda har 250Hk så är Opel 6:an rätt mycket slöare.

Men skönt att höra att du inte blev imponerad av SS, då är där ju bättre tryck i Aero 00-02 smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

8 921 Inlägg
21 augusti 2008
Tycker att en 9-3 ss Aero gör sig bäst med steg 1, passar mig perfekt.
Att dom är slöa vill jag inte hålla med om,beror lite på vad man jämför mot. 0 till 100 på under 6 sec med steg 1 är helt ok.
Sedan så är ju SS en helt ny bil mot -02
Senast redigerat av Hamilton (21 augusti 2008)

Fotograf på Tierp iDag

V-Power
1 186 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Tycker att en 9-3 ss Aero gör sig bäst med steg 1, passar mig perfekt.
Att dom är slöa vill jag inte hålla med om,beror lite på vad man jämför mot. 0 till 100 på under 6 sec med steg 1 är helt ok.
Sedan så är ju SS en helt ny bil mot -02

Jämför som sagt med Aero (00-02).

På pappret är kanske 9-3ss snabb men jag tycker inte man känner speciellt mycket när man gasar på. Därför hoppas jag på att det kanske finns mer tryck i föregångaren.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Biltokig
870 Inlägg
21 augusti 2008
ss är inte ruskigt snabb, på rakan... i kurvorna dansar den förbi og9-3!
Chassiet i ss är riktigt vasst faktiskt! Man kan inte bli annat än imponerad när man susar fram längs en kurvig väg i 130km/h - Sir Clarkson(vet att många här gillar hans åsikter ^^) har sagt att "some may call it a vectra in a drag, but its so much better - it´s right up there with the bmw 3-series, and it doesn´t get much better than that..."

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

8 921 Inlägg
21 augusti 2008
Mr_Gear skrev:
Chassiet i ss är riktigt vasst faktiskt! Man kan inte bli annat än imponerad när man susar fram längs en kurvig väg i 130km/h - Sir Clarkson(vet att många här gillar hans åsikter ^^) har sagt att "some may call it a vectra in a drag, but its so much better - it´s right up there with the bmw 3-series, and it doesn´t get much better than that..."

Sant som det är sagt.

Fotograf på Tierp iDag

V-Power
1 186 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Mr_Gear skrev:

Väghållningen kan man verkligen inte klaga på.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
22 augusti 2008
Konbanan skrev:
Mr_Gear skrev:

Väghållningen kan man verkligen inte klaga på.

Nope, 0g9-3 e rätt "svampig" å go original, men med lite sänkning.. big_smile
Men som sagt, SS chassi original är riktigt fint, blev bra imponerad må ja säga.

Men de e som "Hamliton" säger, steget från OG 9-3 å SS e stort, SS:en e ju en
helt annan bil som Saab byggt, tkr dom e grymt snygga!!
Har beslutsångest om ja ska köpa en eller ej...

Ang. V6 vs. Aero á 250hk...visst e 4:an kvickare men med ett Avgas. + Filter så snackar
vi ju rätt gött ljud i V6:an wink

OEM <3

Sök