Bjork skrev:
Amstaff skrev:
Bjork skrev:
Fälgbanan är väl inte lackad på mina fälgar..?
Eller e ja helt borta...neä den e inte lackad, har ju bara lackat centrum

Ja du märker ju om du polerar med autosol och ser en massa klarlack släppa

Fälgar med polerad kant har oftast ett lager klarlack och har du otur så gulnar den p.ga autosolens grova kornstorlek i medlet..
Jojo klarlackad vet ja, men du skrev "lackad" å de tar ja som att den är lackad silver typ

Men tänkte på..Sonax flytande rubbing då?
När jag pratar lackad så menar jag ju en yta med ett lager färg / klarlack på, dv.s inte rent material som aluminium.
Sonax rubbing är inte så speciellt bra för repborttagning, mer ett medel som man köper på OkQ8 som lämpar sig för de som enkelt vill fräscha upp bilen.
Försök som jag beskrev innan att få tag på nått medel från någon som sysslar med detta proffsigt så blir resultatet bättre. Är väl bättre att få det rätt på första försöket än att prova olika medel med taskigt resultat som bara förvärrar.
Tänk på att ju mer du polerar, desto med nöter du på klarlacken

Äger / driver själv ett bilvårdsföretag och vi använder enbart produkter som VI vet är bra, varken Sonax eller Turtle är något som vi använder i vårat sortiment.
Att fixa ett ordentligt medel lämpat för repor hos en lokal bilvårdsfirma kan inte kosta många kronor, du behöver ju bara en liten skvätt!
Har själv kört b.la Smartabs TakeOff på lackerade fälgar med bra resultat, finns även andra snällare produkter om man vill försiktigt ta bort repor.
Te.x så fungerar TakeOffen grymt bra med lite vatten, på en bil med "tvättrepor" så får man bort istort sett allt med denna blandning och en bra maskin.
Här har du ju te.x en hel flaska för 299:-:
http://www.lj-trading.se/webshop/index. … oductId=11Kan du använda på hela bilen sen med grymt fint resultat.