Fått problem med Xbox360.

xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

HKS skrev:
för att få ut full grafik måste du ju ha hd tv med HÖG upplösning & hdmi kabel till boxen!

Jodå, jag har Full HD LCD 42" Panasonic. Med all hdmi kabel osv.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

Quantic skrev:

xXchamXx94 skrev:

Axor skrev:
Vill man få ut mer av sitt spelande och så mycket som möjligt av sina onlinefunktioner så finns det bara en, xbox 360, och en Elite ska det vara. Jag e MEGA nöjd. Och den där handkontrollen till PS3 e ju knappast bekväm o hålla i!

Okej, men jag tycker om att spela guitar hero, då spelar man med gitarr, sen bil spel med ratt, så jag skiter i kontroller tongue. Men har 360 bättre grafik änn PS3?

Dom är rätt likvärdiga, och då ska man ändå ha i åtanke att krysslådan har nåra år på nacken jämfört med PS3:an. Jag har en första generationens 360 när dom precis kom o den har aldrig pajat en enda gång.

Jämförelse mellan PS3 o Xbox-360 på GTA 4
http://www.youtube.com/watch?v=johaLQ_1AME

Hmm, tycker att dom är lika bra, ungefär.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Mortalis VW-nörd?
25 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

Om det nu är den "Nya" 360 premium som är tystare, svalare och stabilare som kommit ut i butikerna så (skulle komma en sån nu i höst, tror 60 gigarn e den).
Finns ingen anledning att köpa en elite egentligen, om man inte gillar svart såpass mkt mer att man vill betala för de. Nya Premium har ju 60gb hd, de räcker...
Har en 360 med 20 gigarn o de duger gott o väl.
Förresten har kvalitén med 360 blivit bättre å bättre med tiden och nu krånglar aldrig min sen 6-10 månader tillbaka.
De "nya" 360n som de säljer ska klara sig från ring of death också...men men, en sprillans ny 360 så får du en bra maskin som e sköj.

xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

Mortalis skrev:
Om det nu är den "Nya" 360 premium som är tystare, svalare och stabilare som kommit ut i butikerna så (skulle komma en sån nu i höst, tror 60 gigarn e den).
Finns ingen anledning att köpa en elite egentligen, om man inte gillar svart såpass mkt mer att man vill betala för de. Nya Premium har ju 60gb hd, de räcker...
Har en 360 med 20 gigarn o de duger gott o väl.
Förresten har kvalitén med 360 blivit bättre å bättre med tiden och nu krånglar aldrig min sen 6-10 månader tillbaka.
De "nya" 360n som de säljer ska klara sig från ring of death också...men men, en sprillans ny 360 så får du en bra maskin som e sköj.

Okej, men har hört från någotstans att PS3 ger mindre problem änn vad 360 gör, fastän det är elite osv...

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
maccswe
25 augusti 2008 · 200 Inlägg

Mortalis skrev:
Om det nu är den "Nya" 360 premium som är tystare, svalare och stabilare som kommit ut i butikerna så (skulle komma en sån nu i höst, tror 60 gigarn e den).
Finns ingen anledning att köpa en elite egentligen, om man inte gillar svart såpass mkt mer att man vill betala för de. Nya Premium har ju 60gb hd, de räcker...
Har en 360 med 20 gigarn o de duger gott o väl.
Förresten har kvalitén med 360 blivit bättre å bättre med tiden och nu krånglar aldrig min sen 6-10 månader tillbaka.
De "nya" 360n som de säljer ska klara sig från ring of death också...men men, en sprillans ny 360 så får du en bra maskin som e sköj.

Håller med dig.. MEN nu när man kan lägga in spelen på hårddisken som kommer med nya uppdateringen är det bra att ha stor hårddisk.
Fatta vilken skillnad det kommer bli på laddtiderna.. okej du måste fortfarande ha skivan i men det kommer man ändå att tjäna mycket tid på . Alla som lirar gta 4 , kommer slippa vänta i 1-2 minuter i början innan man får börja spela.
big_smilebig_smilebig_smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 augusti 2008 · 6 170 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

På 360 måste du vad jag vet betala för att få använda "Live!" men på PS3 är multiplay gratis.

Och som sagt så är 360 och PS3 hyffsat likvärdiga när det gäller grafiken men det beror ju lite på från spel till spel.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

xXchamXx94 skrev:
Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

På 360 måste du vad jag vet betala för att få använda "Live!" men på PS3 är multiplay gratis.

Och som sagt så är 360 och PS3 hyffsat likvärdiga när det gäller grafiken men det beror ju lite på från spel till spel.

Wow vad bra att det inte kostar något för PS3 då smile. Mjo men jag tror nog att jag väljer PS3, får se. Måste söka efter mer saker vettu wink

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Mr_ChriL Polestar
25 augusti 2008 · 155 Inlägg

Jag fick samma problem för 3 veckor sedan. Jag ringde supporten och berätta som det var och efter en dag så kom ett företag som heter UPS och hämtar mitt xbox helt gratis. Men jag har dock inte fått tillbaka mitt 360. Men om ca 4 dagar så får jag det smile Lycka till

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
Mortalis VW-nörd?
25 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

maccswe skrev:

Mortalis skrev:
Om det nu är den "Nya" 360 premium som är tystare, svalare och stabilare som kommit ut i butikerna så (skulle komma en sån nu i höst, tror 60 gigarn e den).
Finns ingen anledning att köpa en elite egentligen, om man inte gillar svart såpass mkt mer att man vill betala för de. Nya Premium har ju 60gb hd, de räcker...
Har en 360 med 20 gigarn o de duger gott o väl.
Förresten har kvalitén med 360 blivit bättre å bättre med tiden och nu krånglar aldrig min sen 6-10 månader tillbaka.
De "nya" 360n som de säljer ska klara sig från ring of death också...men men, en sprillans ny 360 så får du en bra maskin som e sköj.

Håller med dig.. MEN nu när man kan lägga in spelen på hårddisken som kommer med nya uppdateringen är det bra att ha stor hårddisk.
Fatta vilken skillnad det kommer bli på laddtiderna.. okej du måste fortfarande ha skivan i men det kommer man ändå att tjäna mycket tid på . Alla som lirar gta 4 , kommer slippa vänta i 1-2 minuter i början innan man får börja spela.
big_smilebig_smilebig_smile

Aha ja de e ju inte så dumt smile Tänkte byta ut min så småningom mot de tystare/svalare så då blir de ju automatiskt större disk.

xXchamXx94 Studerande
25 augusti 2008 · 727 Inlägg

Mr_ChriL skrev:
Jag fick samma problem för 3 veckor sedan. Jag ringde supporten och berätta som det var och efter en dag så kom ett företag som heter UPS och hämtar mitt xbox helt gratis. Men jag har dock inte fått tillbaka mitt 360. Men om ca 4 dagar så får jag det smile Lycka till

Okej hoppas det kommer smile

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
beta
26 augusti 2008 · 804 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

Lägg till wlan och batteriaccet till 360in så är plötsligt 360 dyrare, hddvd skulle det slutas med också.
Sen har ps3 fördelen att man kan stoppa i valfri 2,5" sata-disk vilket inte ska gå med x360. Rätt mysigt att ha 500gb bara för att mobba x360 elite-köpare. cool

xXchamXx94 Studerande
26 augusti 2008 · 727 Inlägg

baaki skrev:

xXchamXx94 skrev:
Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

Lägg till wlan och batteriaccet till 360in så är plötsligt 360 dyrare, hddvd skulle det slutas med också.
Sen har ps3 fördelen att man kan stoppa i valfri 2,5" sata-disk vilket inte ska gå med x360. Rätt mysigt att ha 500gb bara för att mobba x360 elite-köpare. cool

Så du säger att PS3 är bättre änn 360:n?

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
beta
26 augusti 2008 · 804 Inlägg

xXchamXx94 skrev:

baaki skrev:

xXchamXx94 skrev:
Jag har jämfört nu 360 å PS3, PS3 hade mer saker änn vad 360:n hade, men PS3 kostar ungefär 1000:- mer. Sen vill jag veta med online saker, måste man betala för att spela online med 360 ller PS3? För jag vet att det inte kostar något med Wii, för att det är bara sätt dit en internetkabel sen spela online. Skulle vilja veta det.

Lägg till wlan och batteriaccet till 360in så är plötsligt 360 dyrare, hddvd skulle det slutas med också.
Sen har ps3 fördelen att man kan stoppa i valfri 2,5" sata-disk vilket inte ska gå med x360. Rätt mysigt att ha 500gb bara för att mobba x360 elite-köpare. cool

Så du säger att PS3 är bättre änn 360:n?

Bättre och bättre,
PS3 är prisvärdare, x360 med samma utrustning är dyrare (wlan, play&charge osv).
PS3 har blue-ray så framtidens filmtittande är säkrat.
PS3 har möjligheten att sätta i vilken storlek på hårddisk du vill, x360 är låsta till de storlekarna de säljs med. En 120gb hdd till x360 kostar runt 1500kr, för samma pengar går det att sätta en 500gb disk i PS3.
PS3 är tystare, både fläktar och skivläsare.

x360 har igentligen bara 2 saker som talar för den.
#1 spelutbudet
#2 att det hyffsat lätt går att spela backup-skivor, fast med risk att bli bannad.

maccswe
26 augusti 2008 · 200 Inlägg

baaki skrev:

xXchamXx94 skrev:

baaki skrev:

Lägg till wlan och batteriaccet till 360in så är plötsligt 360 dyrare, hddvd skulle det slutas med också.
Sen har ps3 fördelen att man kan stoppa i valfri 2,5" sata-disk vilket inte ska gå med x360. Rätt mysigt att ha 500gb bara för att mobba x360 elite-köpare. cool

Så du säger att PS3 är bättre änn 360:n?

Bättre och bättre,
PS3 är prisvärdare, x360 med samma utrustning är dyrare (wlan, play&charge osv).
PS3 har blue-ray så framtidens filmtittande är säkrat.
PS3 har möjligheten att sätta i vilken storlek på hårddisk du vill, x360 är låsta till de storlekarna de säljs med. En 120gb hdd till x360 kostar runt 1500kr, för samma pengar går det att sätta en 500gb disk i PS3.
PS3 är tystare, både fläktar och skivläsare.

x360 har igentligen bara 2 saker som talar för den.
#1 spelutbudet
#2 att det hyffsat lätt går att spela backup-skivor, fast med risk att bli bannad.

Måste bara tillägga att online delen är sjukt mycket mer avancerad och bättre på xbox men det kommer nog komma att bli på samma nivå med ps3 om några uppdateringar.
Men i dagsläget har xbox ett stort försprång där med tanke på att dom redan hade live på xb1.

xXchamXx94 Studerande
26 augusti 2008 · 727 Inlägg

maccswe skrev:

baaki skrev:

xXchamXx94 skrev:

Så du säger att PS3 är bättre änn 360:n?

Bättre och bättre,
PS3 är prisvärdare, x360 med samma utrustning är dyrare (wlan, play&charge osv).
PS3 har blue-ray så framtidens filmtittande är säkrat.
PS3 har möjligheten att sätta i vilken storlek på hårddisk du vill, x360 är låsta till de storlekarna de säljs med. En 120gb hdd till x360 kostar runt 1500kr, för samma pengar går det att sätta en 500gb disk i PS3.
PS3 är tystare, både fläktar och skivläsare.

x360 har igentligen bara 2 saker som talar för den.
#1 spelutbudet
#2 att det hyffsat lätt går att spela backup-skivor, fast med risk att bli bannad.

Måste bara tillägga att online delen är sjukt mycket mer avancerad och bättre på xbox men det kommer nog komma att bli på samma nivå med ps3 om några uppdateringar.
Men i dagsläget har xbox ett stort försprång där med tanke på att dom redan hade live på xb1.

Mjo Xbox 360 har ju funnis ett tag så, PS3 kommer uppdatera, sen kommer ingen annan slå PS3 tror jag, sen tycker jag att själva consolen är sjukt snygg. Hittils tror jag att jag ska skaffa PS3 yikes

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
IMPRAZERN Intresseklubben
26 augusti 2008 · 673 Inlägg

Men ni som har kört borde PS3 och Xbox 360, vilken av dom tycker ni har bäst grafik?

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
xXchamXx94 Studerande
26 augusti 2008 · 727 Inlägg

IMPRAZERN skrev:
Men ni som har kört borde PS3 och Xbox 360, vilken av dom tycker ni har bäst grafik?

Hmm har kollat på youtube. Inte så stor skillnad faktist. Men PS3 har blu-ray vilket är super bra wink. Men just nu funderarar jag på PS3 faktist

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Rinnegan Malleus Malificarum
26 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Hmm har kollat på youtube. Inte så stor skillnad faktist. Men PS3 har blu-ray vilket är super bra wink. Men just nu funderarar jag på PS3 faktist

PS3 är väl bara limiterat till 20fps eller dylikt?

360 är runt 50 - 60 fps. Vilket innebär att den har svårare att "lagga". Tror att siffrorna stämmer, men det var något i dom trakterna.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
xXchamXx94 Studerande
26 augusti 2008 · 727 Inlägg

Siarnaq skrev:

xXchamXx94 skrev:
Hmm har kollat på youtube. Inte så stor skillnad faktist. Men PS3 har blu-ray vilket är super bra wink. Men just nu funderarar jag på PS3 faktist

PS3 är väl bara limiterat till 20fps eller dylikt?

360 är runt 50 - 60 fps. Vilket innebär att den har svårare att "lagga". Tror att siffrorna stämmer, men det var något i dom trakterna.

Tror inte att PS3 laggar heller.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang