Bytat stereo i min 9-3a, varför måste jag då ändra om inställningar varje gång?

Memme I'am AWESOME..
23 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Jag har nyss bytat min orignalstereo i Saaben och varje gång jag startar om bilen så måste jag slå om mina installningar i den nya stereon någon som vet varför detta händer?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Ligaya
23 augusti 2008 · 155 Inlägg

sätt ihop den röda o gula kabeln på stereon så sparas inställningarna.

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
Memme I'am AWESOME..
23 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Ligaya skrev:
sätt ihop den röda o gula kabeln på stereon så sparas inställningarna.

Hur menar du? tongue och den e alltid död varje gång jag startar bilen!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
keffy89 Saab
23 augusti 2008 · 344 Inlägg

ja i iso kontakten, finns det en röd kontakt dra ut den och byt plats med gul

luunggan
23 augusti 2008 · 956 Inlägg

Bak på stereon sitter ´finns det en röd och en gul kabel. Den röda ska kopplas till konstant ström, dvs batteriet och den gula till tändningen, så att stereon går igång när du startar.

Om stereon inte startar nu med bilen och den stänger av sig själv, så har du kopplat den gula till batteriet och  den röda till nyckeln.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
professor_nord
23 augusti 2008 · 178 Inlägg

tror de ska finnas en kabel för minnet som ska gå från pluss(alltid direkt ström)
själv  har jag alltid koppla bägge plussfrån stereon på samma kabel
som ger direkt ström så sparas instälningar
och den går spela med utan att starta bilen
mät bara bakom stereon då bilen är avstängd
där du får ström på den ska på minnet

four rings to rule them all
DrEvilBoy
23 augusti 2008 · 29 Inlägg

luunggan skrev:
Bak på stereon sitter ´finns det en röd och en gul kabel. Den röda ska kopplas till konstant ström, dvs batteriet och den gula till tändningen, så att stereon går igång när du startar.

????
Det är väl den gula kabeln som går till "minnet" och skall ha konstant ström, om det blir avbrott på den gula så nollställs alla inställningar. Den röda är antingen ström direkt från batteriet eller via tändningen.

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Så här har jag kopplat in min stereo :


http://www.ladda-upp.com/bilder/8044/min-stereo


och detta är detta som gör att jag måste fixa om installeringarna varje gång!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
mellowd Drop Shop
24 augusti 2008 · 926 Inlägg

mät upp o se så du har konstantström på gul.

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

mellowd skrev:
mät upp o se så du har konstantström på gul.

Det har jag ;D, för den funkar prima när bilen är igång och så.. Bara jobbigt att göra om alla installeringar och att stereon börjar om från första låten hela tiden!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Amazon_123GT Driifter;)
24 augusti 2008 · 1 630 Inlägg

du har inte ström till stereon minnefunktion.. har du verkligen ström fram till stereon när du har tändningen avslagen i den gula sladden? måste finnas ström fram till den hela tiden annars tappar stereon minnet så fort du vrider av tändningen och du får göra om intställningarna när du startar nästa gång

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Aern
24 augusti 2008 · 457 Inlägg

Du måste ha direktström till den gula kabeln, även när tändningen är avslagen!

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
du har inte ström till stereon minnefunktion.. har du verkligen ström fram till stereon när du har tändningen avslagen i den gula sladden? måste finnas ström fram till den hela tiden annars tappar stereon minnet så fort du vrider av tändningen och du får göra om intställningarna när du startar nästa gång

Hur fixar jag då ström till minnesfunktionen?, och vart sitter minnesfunktionen?  Det ända jag inte har kopplat in är anteennen ( Kör utan radio just nu ) för att jag har nt köpt någon isosak!

Senast redigerat av emijl (24 augusti 2008)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Aern skrev:
Du måste ha direktström till den gula kabeln, även när tändningen är avslagen!

Hur menar du ? yikes, fattar lixom noll!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
KimVsWorld Mästare
24 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

Batteriet>Gulkabel>Stereo?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Batteriet>Gulkabel>Stereo?

Verkar jag fatta, men den gula sladden eller.. Jag fattar inget lixom, för jag sätter i dom klossar bara rak in i stereon :S, som e längstfram!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Amazon_123GT Driifter;)
24 augusti 2008 · 1 630 Inlägg

har du iso kontakter orginal? isf ska du ha en gul kabel i den i bilens härva kolla så att de finns ström i den när du har tändningen avslagen..  och ifall du har de kollar du så den hammnar på rätt ställe så gul går till gul i andra delen av iso kablaget


annars går de ju me en fuling o dra en kabel själv ifrån batteriet o skarva på den gula sladden till stereon glöm inte sätta säkring på kabelen bara och skydda den där du drar den igenom plåten..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Mangisen
24 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

kolla så inte säkringen i bilens säkringsbox till stereon har gått sönder.. du får leta upp vilken säkringsnummer det är i bilens instruktionsbok..
Farsan hade nämligen precis samma fel på sin S70 och vi höll på i flera timmar med att felsök.. men så tittade vi på säkringeni bilens säkringsbox som går till stereon och där fanns ingen hehe..

Memme I'am AWESOME..
24 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Skit alltså, jag känner mig som en idiot! yikes

Fattar inte mkt, jag har bara satt in dom klossarna som sitter längstfram.. Och jag fattar inget om ISOkontaker och gulasladdar:S... Ända gulasladd jag har e den som syns på bilden och de :S

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
kruz_power
24 augusti 2008 · 74 Inlägg

du har en röd och en gul strömkabel som syns på bilden. de är dom alla menar.

På en av dom ska det vara ström både när du har tändningen på och av. ( bruka vara röd)

och på den andra ska det bara vara ström när du har tändningen på. (bruka vara gul)


lycka till:)

Power is nothing whitout control
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang