Fördel öppen wastegate/screampipe?

Okim Dra mig i draken!!!
11 augusti 2009 · 616 Inlägg

fan va fult... inget för mig

Mvh// Okim // Jocke
JonasHalt
11 augusti 2009 · 699 Inlägg

ZonaX skrev:

jonTe skrev:

David91 skrev:
Är det bra att ha sånt då? lagligt?

Nej iom att man släpper ut avgaser som inte passerar katalysatorn.

Men om man som på min bil inte behöver ha kat. för att köra lagligt då?  Då borde det vara OK elle?

Kan inte tänka mig det då det låter alldeles för mycket

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Stefan Varberg Supraman
11 augusti 2009 · 2 300 Inlägg

har man ingen prestandaracer så ska man kanske inte ha det då de inte passar.

jag har de på min riktad ner på backen och låter gott, det ska höras att det e riktigt krut under huven hehe.
men sen e det en praktisk sak med att köra med öppet då det kan va minst sagt krångligt att få till ett snyggt rör tillsammans med dp.n

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
ZonaX Svetsare
11 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
har man ingen prestandaracer så ska man kanske inte ha det då de inte passar.

jag har de på min riktad ner på backen och låter gott, det ska höras att det e riktigt krut under huven hehe.
men sen e det en praktisk sak med att köra med öppet då det kan va minst sagt krångligt att få till ett snyggt rör tillsammans med dp.n

Hehe, och hur ofta ser man dp:n då?  Under huven ser man bara "överdelen" av allt och under kommer man inte ens (syftar på din bil).

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
K0vaNsGarage
19 mars 2013 · 110 Inlägg

Ökar visst effekten kanske inte mkt men du får ju ut avgaserna mkt fortare en turbo ska ha så fritt flöde som möjligt ut ! extern wastegate ger bättre korektladdtryck om man köper bra wastegate och inga 500kr skit wg

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
chrizz Administratör
19 mars 2013 · 11 783 Inlägg

volvo_kovan skrev:
Ökar visst effekten kanske inte mkt men du får ju ut avgaserna mkt fortare en turbo ska ha så fritt flöde som möjligt ut ! extern wastegate ger bättre korektladdtryck om man köper bra wastegate och inga 500kr skit wg

Dagens meningsfull trådlyft. Kolla datumet på vad det är du svarar på innan du svarar, det här kändes inte helt nödvändigt tycker jag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
K0vaNsGarage
19 mars 2013 · 110 Inlägg

chrizz skrev:

volvo_kovan skrev:
Ökar visst effekten kanske inte mkt men du får ju ut avgaserna mkt fortare en turbo ska ha så fritt flöde som möjligt ut ! extern wastegate ger bättre korektladdtryck om man köper bra wastegate och inga 500kr skit wg

Dagens meningsfull trådlyft. Kolla datumet på vad det är du svarar på innan du svarar, det här kändes inte helt nödvändigt tycker jag.

OCH DOM HAR JU FEL!

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
Mickius
19 mars 2013 · 4 670 Inlägg

O du tror seriöst dom bryr sig om detta efter 3,5 år? big_smile eller var de spela duktig som kom fram wink

Senast redigerat av mickius (19 mars 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang