Bästa sättet att dra El till laddtrycksmätare ?

pHeeL
24 augusti 2008 · 87 Inlägg

Hej hej, bara jag här igen .

Jag undrar följande. Hur drar jag el på bästa sätt till min Laddtrycksmätare (AutoGauge) som har följande kablar , en Röd som ska anslutas till tändningsmatning, en gul som ska anslutas till + och en svart som skall anslutas till - , sen yttligare en röd som skall anslutas till tändning och en svart till minus .. dem är för mätarsensorn.

Bilen är en Volvo V40 T4 från 01 .

Har provat och dra el och det SLUTADE i snar katastrof.. bilen vägrade starta. Fick till slut efter massor av om och men ... igång bilen genom startkablar.

Så det vill jag inte göra om .. därför ber jag nu snällt om proffshjälp . big_smile big_smile

DusanMandick Random Hero
24 augusti 2008 · 4 047 Inlägg

dra gul direkt till +en, svart till en jordplint runt säkringarna, dom båda röda till + kabeln vid stereon eller röd smal till tändningen. ( kan även va lila på vissa ). de e bara o göra så lätt för sig som möjligt så går de bra big_smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
pHeeL
24 augusti 2008 · 87 Inlägg

DusanMandick skrev:
dra gul direkt till +en, svart till en jordplint runt säkringarna, dom båda röda till + kabeln vid stereon eller röd smal till tändningen. ( kan även va lila på vissa ). de e bara o göra så lätt för sig som möjligt så går de bra big_smile

Det låter juh super enkelt men nej nej ..

Förlåt dessa dumma frågor men Jordplint ? har du bild på den ??

Gul direkt till +en då menar du alltså batteriets plus pol ?

ShyGuy RM-operatör
24 augusti 2008 · 667 Inlägg

Har du inte belysning i solskyddet? Stjäl den strömmen=)

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
24 augusti 2008 · 2 009 Inlägg

Är man såhär osäker ska man nog låta bli ändå och låta någon kunnig göra det istället.
Blir oftast billigare i slutänden iallafall då..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Patric_87
24 augusti 2008 · 76 Inlägg

Om du har slutsteg så ta ifrån remote kabeln

Roundcube
24 augusti 2008 · 801 Inlägg

jag tröttnade på att leta strömkällor i framsätet. jag skarvade på små högtalarkablar på mätaren och drog bak till steget, en på remoten och en på 12 V. funkar skit najjs big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang