Polaren kom hem i en enda röra datorer hårddiskar borta

ghost_boy83 CREW
28 augusti 2008 · 2 594 Inlägg

har inte hört nått änn mer änn från honom, men om det är han det vet jag ej,
Men de jag vet är att han inte är nån jävla peddo!! så pass väl känner jag honom.
tycker det är fel att hänga ut nån i tidningar att vara en pedofil, barnet kan ju se och utge sig för att vara äldre och man kan knappast tvinga nån att visa sig i cam det är ett eget beslut, hoppas bara denna historia slutar gott och min kompis slipper bli oskyldigt dömd för nått som kan förstöra ens liv så jäkla mycket

Senast redigerat av ghost_boy83 (28 augusti 2008)

kohler
28 augusti 2008 · 671 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
har inte hört nått änn mer änn från honom, men om det är han det vet jag ej,
Men de jag vet är att han inte är nån jävla peddo!! så pass väl känner jag honom.
tycker det är fel att hänga ut nån i tidningar att vara en pedofil, barnet kan ju se och utge sig för att vara äldre och man kan knappast tvinga nån att visa sig i cam det är ett eget beslut, hoppas bara denna historia slutar gott och min kompis slipper bli oskyldigt dömd för nått som kan förstöra ens liv så jäkla mycket

ja, hur fan funkar det där egentligen... hur fan ska man veta hur gammal nån annan är, särskilt över internet ?? Och även i verkligheten.. Om någon har ett falskleg på 18 år men sen visar sig vara 14 år... är man fortfarande peddo då??

Hoppas det hela är ett missförstånd som reder ut sig och att ingen oskyldig blir dömd i vilket fall.

Second is the first loser
Sushikocken Sleeper
29 augusti 2008 · 3 084 Inlägg

skulle också vilja veta hur man lurar någon på internet att klä av sig naken "du får en marabou chokladkaka om du gör som jag säger" eller vadå :? Tycker faktiskt att föräldrarna har ett ansvar att lära upp sina barn att inte prata med snuskgubbar och absolut inte klä av sig naken i cam... Lite vett i skallen har man även då man går i mellanstadiet.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TRYIT Teddan
29 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

lase skrev:
Ajajaj!

Skulle det vara den stackarn i artiklen hade de nog plockat in honom direkt... Inte kom om du har lust, annars ta en solig resa någonstan tongue

jo dom gör faktiskt så.

har personligen varit med om det, dom ringer och frågar om man kan komma ner på stationen.
Man frågar vad dom vill, dom svarar bara att det är en rutingrej.
Sen sitter man där och kommer nästa år någongång mad

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
mrjaba
29 augusti 2008 · 105 Inlägg

Om det nu e han så lär du inte se honom utomhus på ett tag
Hoppas inte det i alla fall smile

Misstänkt nätpedofil i Göteborg

En man i 25-årsåldern från Sundsvallstrakten misstänks ha lurat en flicka i mellanstadieåldern i Göteborg att klä av sig naken inför en webbkamera.

Förmodligen har han lurat fler flickor att göra samma sak, skriver Göteborgs-Posten på nätet.

– Kortfattat kan jag säga att mannen och offret mött varandra på nätet. Det rör sig om en vuxen individ som övertalat eller förmått en mycket ung flicka att klä av sig inför en rullande webbkamera. Det handlar om fullbordad kriminalitet, inte om ett försök, säger kammaråklagare Stina Lundqvist till GP.

Brottsrubriceringen är utnyttjande av barn för sexuell posering. 25-åringen nekar till anklagelserna med motiveringen att han inte haft kännedom om flickans låga ålder.


P.S så går det om man ger sig på GÖTEBORGARE  wink 
We brothers in the Hood! hehe  smile 

Senast redigerat av mrjaba (29 augusti 2008)

ghost_boy83 CREW
29 augusti 2008 · 2 594 Inlägg

Sushikocken skrev:
skulle också vilja veta hur man lurar någon på internet att klä av sig naken "du får en marabou chokladkaka om du gör som jag säger" eller vadå :? Tycker faktiskt att föräldrarna har ett ansvar att lära upp sina barn att inte prata med snuskgubbar och absolut inte klä av sig naken i cam... Lite vett i skallen har man även då man går i mellanstadiet.

du det undrar jag med sjukaste jag hört skulle inite förvåna mig om hon va me på en dating sida där hon utgav sig för att va mycket äldre och sen när hon blev upptäckt av föräldrarna drog hon en snyft historia om att hon blev lurad, fy fan! hoppas han klarar ut de här för jag vet att han inte är nån peddo han har en son precist som mig som han älskar över allt annat och han kommer aldrig få se honom igen pga att en mindereåring utgett sig för att va äldre och visat sig på cam men vi ska inte dra förhastade slutsatser än,
men det är sjukt hur lätt man kan bli en pedofil genom ett misstag det är omöjligt att se hur gammal man är om man ljuger på nätet

Smajly
29 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
polaren kom hem i går och allt va i en röra alla datorer va borta samt mobiler och hårddiskar och cd/dvd skivor va borta, på borde va en lapp där han skulle ringa polisen han ringde dit men dom sa inte så mycket fråga om han ville ha en advokat och en tid i dag han ska på förhör.

polaren har inget förflutet inom kriminella och är världens ärligaste datorer å telefoner finns det kvitto på den enda han kunde tänka sig är att han tagit ner filmer å spel som vilken annan som helst roll han skulle dit tre men har inte hört nått än å nu är familjen å polarna rätt oroliga,

min fråga är vad är straffet för fildelning ? är det nån som åkt dit eller vart med om liknande

Va står det här?? Jag hittade iallafall 2 komma, 1 punkt och ett frågetecken. Vinner jag nått?

Spethz_
29 augusti 2008 · 212 Inlägg

Smajly skrev:

ghost_boy83 skrev:
polaren kom hem i går och allt va i en röra alla datorer va borta samt mobiler och hårddiskar och cd/dvd skivor va borta, på borde va en lapp där han skulle ringa polisen han ringde dit men dom sa inte så mycket fråga om han ville ha en advokat och en tid i dag han ska på förhör.

polaren har inget förflutet inom kriminella och är världens ärligaste datorer å telefoner finns det kvitto på den enda han kunde tänka sig är att han tagit ner filmer å spel som vilken annan som helst roll han skulle dit tre men har inte hört nått än å nu är familjen å polarna rätt oroliga,

min fråga är vad är straffet för fildelning ? är det nån som åkt dit eller vart med om liknande

Va står det här?? Jag hittade iallafall 2 komma, 1 punkt och ett frågetecken. Vinner jag nått?

Nej, men du kan få en charmkurs till ett bra pris.

gamlingen
29 augusti 2008 · 5 198 Inlägg

Konstigt om de skulle ta mobilerna om det vore tal om fildelning,klart han har ju kunnat dela filer via videosamtal.. näe nåt grövre är det.

Tomten Tomten
29 augusti 2008 · 1 065 Inlägg

Tidningarna kan ju skiva typ vad dom vill. Sen om det är hela sannigen skiter väll dom i.

sen tror jag inte det handlar om fildelning.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
alexbenhard Hemlig Agent
29 augusti 2008 · 1 115 Inlägg

Sushikocken skrev:
skulle också vilja veta hur man lurar någon på internet att klä av sig naken "du får en marabou chokladkaka om du gör som jag säger" eller vadå :? Tycker faktiskt att föräldrarna har ett ansvar att lära upp sina barn att inte prata med snuskgubbar och absolut inte klä av sig naken i cam... Lite vett i skallen har man även då man går i mellanstadiet.

Hehe det är enkelt att få någon att klä av sig i cam!

Jag tog över en konversation som en tjej hade med någon kille i 35 års åldern...
Han satt och drog skinn i camen efter att jag pratat med honom i typ 15 minuter.

Med andra ord man låtsas vara någon annan...

TRYIT Teddan
29 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

alexbenhard skrev:

Sushikocken skrev:
skulle också vilja veta hur man lurar någon på internet att klä av sig naken "du får en marabou chokladkaka om du gör som jag säger" eller vadå :? Tycker faktiskt att föräldrarna har ett ansvar att lära upp sina barn att inte prata med snuskgubbar och absolut inte klä av sig naken i cam... Lite vett i skallen har man även då man går i mellanstadiet.

Hehe det är enkelt att få någon att klä av sig i cam!

Jag tog över en konversation som en tjej hade med någon kille i 35 års åldern...
Han satt och drog skinn i camen efter att jag pratat med honom i typ 15 minuter.

Med andra ord man låtsas vara någon annan...

och du satt å titta på när han drog i den ??? undrar vem som är sjukast big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
christofferedil Yellow bug!
29 augusti 2008 · 1 640 Inlägg

Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.


"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Senast redigerat av Edil_ (29 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
keffy89 Saab
29 augusti 2008 · 344 Inlägg

någon kanske va hemma hos han? tongue

nu borde han hört av sig? eller?!

coffe.dk Zzzz
29 augusti 2008 · 937 Inlägg

Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.


"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Den där texten uppfattar jag iofs som att han skall underrättas i efterhand om han inte är hemma.

Det vore ju jävligt dumt om polisen inte fick göra husrannsakan bara för att någon inte är hemma.
Och ännu dummare vore det ju om polisen skulle vara tvungen att meddela den misstänkte innan de gör husrannsakan??

TRYIT Teddan
29 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

coffe.dk skrev:

Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.


"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Den där texten uppfattar jag iofs som att han skall underrättas i efterhand om han inte är hemma.

Det vore ju jävligt dumt om polisen inte fick göra husrannsakan bara för att någon inte är hemma.
Och ännu dummare vore det ju om polisen skulle vara tvungen att meddela den misstänkte innan de gör husrannsakan??

håller med dig coffe, dom kna upplysa om husrannsakan i efterhand.

men nu är det ju så att man skall vara skäligen misstänkt innan dom gör detta, och har ni inte hört från han än så är han garanterat anhållen.

kommer han inte ut efter 3dygn så blir han Häktad och då är misstanke graden hög.

detta säger jag så folk skall fatta det och itne för smutskastning,
blir han häktad så är han förmodligen en pedofil! ! !


det är inga spekulationer eller nått utan ren fakta, han blir inte häktad för fildelning.
men 2dagar kvar efter det kan ju trådskaparen skriva igen så får vi veta om han är polare med en peddo

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
christofferedil Yellow bug!
29 augusti 2008 · 1 640 Inlägg

coffe.dk skrev:

Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.


"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Den där texten uppfattar jag iofs som att han skall underrättas i efterhand om han inte är hemma.

Det vore ju jävligt dumt om polisen inte fick göra husrannsakan bara för att någon inte är hemma.
Och ännu dummare vore det ju om polisen skulle vara tvungen att meddela den misstänkte innan de gör husrannsakan??

Har för mig att jag läste något om att man skall bli meddelad, om inte annat innan dom går in i huset. Behöver ju inte vara en vecka i förväg .. Det känns inte rätt.. Och defintivt inte åt "småbrott". Men aja, polisen har väl full makt till det mesta..

Senast redigerat av Edil_ (29 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
TRYIT Teddan
29 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

Edil . det är förmodligen ett brott med en hyffsad straffskala eftersom dom har gjort det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
coffe.dk Zzzz
29 augusti 2008 · 937 Inlägg

r-ted skrev:
Edil . det är förmodligen ett brott med en hyffsad straffskala eftersom dom har gjort det.

OM det är "utnyttjande av barn för sexuell posering" som det gäller så är det böter till 2 års fängelse.
Och är det ett grovt brott är det 6 månader till 6 år.

blacken
29 augusti 2008 ·

Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.


"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Men nu så hör det till bilden att Svensk polis och sk rättsväsendet gör precis vad fasen dom vill utan hänsyn till lagar och regler och internationella överenskommelser om "individens rättigheter och integritet"..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang