3483
Sök

beslutsångest: hur lurar jag min son?

född blåvit
624 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Det här kanske passar bäst för såna som har barn själv wink

Jo jag har alltså beslutsångest!
Lovade min motor-galna snart 5-åring härom dan att vi skulle åka till Uddevalla och kolla på Trial VM imorgon, han ser fram emot det såklart (han ser fram mot allt som har förbränningsmotorer..). Så idag slog det mig att vafasen det är ju flygshower och grejer på Säve i helgen! Vart inne och spanade lite på sidan och jag blev ganska sugen och trodde att pojken också skulle bli det. Men tji fick jag, han vill hellre åka och kolla på motorcyklar än flyg och helikoptrar.

Vad fasen gör jag nu? Jag vill ju hellre åka till Säve! yikes

Och nej tyvärr så håller inte helgschemat för en dag på varje ställe sad

3 182 Inlägg
29 augusti 2008
av egen erfarenhet från min idiot till far så säger jag att du ska hålla vad du lovar till din son.

men det är bara vad jag tycker.

Avstängd
653 Inlägg
29 augusti 2008
dabby skrev:

Lovade min motor-galna snart 5-åring härom dan att vi skulle åka till Uddevalla och kolla på Trial VM imorgon, han ser fram emot det såklart (han ser fram mot allt som har förbränningsmotorer..). Så idag slog det mig att vafasen det är ju flygshower och grejer på Säve i helgen! Vart inne och spanade lite på sidan och jag blev ganska sugen och trodde att pojken också skulle bli det. Men tji fick jag, han vill hellre åka och kolla på motorcyklar än flyg och helikoptrar.

Du säger så här: hoppsan (sons namn) motorcyklarna stannade visst hemma idag så vi får titta på flygning istället smile

(Alltså du säger detta när ni redan är där wink )
Senast redigerat av airflow (29 augusti 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

123 Inlägg
29 augusti 2008
pukan2 skrev:
av egen erfarenhet från min idiot till far så säger jag att du ska hålla vad du lovar till din son.

håller med!

726 Inlägg
29 augusti 2008
gör det för grabben som du lovat!

blacken
29 augusti 2008
pukan2 skrev:

Överenstämmer HELT med föregående talare..

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
29 augusti 2008
airflow skrev:
dabby skrev:

Du säger så här: hoppsan (sons namn) motorcyklarna stannade visst hemma idag så vi får titta på flygning istället smile

(Alltså du säger detta när ni redan är där wink )

Jo men nu va han snart 5. Hade kanske funkat om han va 2.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Hmm.
29 augusti 2008
Haha du skulle aldrig nämnt något om helikoptrar och flyg...tongue... du skulle bara åkt dit och ursäktat dig för att det var visst förra veckan det var motorcyklar eller något liknande tongue....

262 Inlägg
29 augusti 2008
Lämna grabben hemma och kör själv wink

Sleeper
3 084 Inlägg
29 augusti 2008
jag hade nog också valt trail smile.. Så det är klart ni far på trail

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

363 Inlägg
29 augusti 2008
håll det du lovat!

She Devil

329 Inlägg
29 augusti 2008
Att du ens tvekar? Självklart skall du hålla det du lovat din son. Bara rubriken får mig att nästan bli förbannad....

Men det är ju min åsikt..

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 augusti 2008
Lura ens son är väl inte de bästa man kan göra? , håll det som du har sagt.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 augusti 2008
du kan ju inte svika grabben bara för att du vill se flyg... hela grejen med barn är att du hamnar i andra hand.... lär dig det eller få en besviken och lessen son

2slow

956 Inlägg
29 augusti 2008
Annars kan du ju prova sätta han framför datan och visa lite filmer med lite flyg uppvisningar och kanske få han att bli lite intresserad av det, och om du har tur kanske han vill åka på det istället.

Men huvudsak är att han får ändra sig om han vill och inte att du bestämmer åt han.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

2 337 Inlägg
29 augusti 2008
Klart som fan du ska hålla vad du lovat grabben.

735 Inlägg
29 augusti 2008
Jag minns än idag hur jävla ont det gjorde dom gånger när farsan lovade att vi skulle göra kul för att sen banga och göra nått han tyckte var roligare/vettigare. . . Tror inte din unge är funtad på något annat sätt heller så håll vad du lovat är du snäll......

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 augusti 2008
av egen erfaranhet så bör du hålla det du lovar!

jag kommer sällan överens med min far, bråkar väll iaf en gång per dag och allt för att han har svikit mig en del så svik inte din son nu när du har lovat!
Senast redigerat av _Glenne_ (29 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

566 Inlägg
29 augusti 2008
Har själv en son..Och ser hellre han glad än mig själv.

1 112 Inlägg
29 augusti 2008
antingen så håller du vad du har lovat eller så ser du till å ha ett vattentätt argument! typ att inträdes biljetterna var slut när du skulle hämta dem efter jobbet.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Sök