beslutsångest: hur lurar jag min son?

FLindgren
29 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Så går det när man skaffar unge, då får man lida i 18 år innan man kan kasta ut ungen............ å kärningen ;P

men om det nu är så att ditt intresse går före ungen utveckligt å allt detdära så är det ju bara att säga att det blev inställt.. pga av regn eller nått sånt.. man fattar  väll inte så mycket när man är fem år? ;p

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
chrizz Administratör
29 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Widowmaker skrev:
antingen så håller du vad du har lovat eller så ser du till å ha ett vattentätt argument! typ att inträdes biljetterna var slut när du skulle hämta dem efter jobbet.

Spelar det nån roll vad man har för argument? Lillkillen kommer ju bli hur besviken som helst, oavsett om det är pappas fel att de inte fick kolla på motorcyklar eller inte...

Nej, håll det du lovat istället. Så pjåkigt är det inte med MC väl smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
azid Det som inte dödar gör ont
29 augusti 2008 · 2 668 Inlägg

FLindgren skrev:
Så går det när man skaffar unge, då får man lida i 18 år innan man kan kasta ut ungen............ å kärningen ;P

men om det nu är så att ditt intresse går före ungen utveckligt å allt detdära så är det ju bara att säga att det blev inställt.. pga av regn eller nått sånt.. man fattar  väll inte så mycket när man är fem år? ;p

barn fattar att man försöker lura dom vid 2 år ålder... vid 5 är dom fulllärda hur dom vuxna runt dom fungerar... mästare på att läsa av omgivningen

2slow
FireTraXX DFFL
29 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

azid skrev:
du kan ju inte svika grabben bara för att du vill se flyg... hela grejen med barn är att du hamnar i andra hand.... lär dig det eller få en besviken och lessen son

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
index
29 augusti 2008 · 658 Inlägg

Klart du ska hålla vad du lovar!

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Tommy_F Dkv
29 augusti 2008 · 592 Inlägg

Okej... håll det du lovat!!!

Senast redigerat av Tommy_F (29 augusti 2008)

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
kolvas
29 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

Som någon skrev här innan, försök att få han intresserad av helikopter & flyg annars så är det nog trial som gäller.

Jag lovade min 2-åriga son att vi skulle åka å titta på rally för några veckor sedan, efter han gått och lagt sig så ringde en och behövde kartis så då ställde jag upp på det för att det var kris. Pojken var odräglig hela den helgen bara för att jag hade åkt på rally utan honom så för att kompensera detta så blir det till Hässleholm och glo på rally imorgon big_smile

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Fetazde Kombi-Nation
29 augusti 2008 · 289 Inlägg

FLindgren skrev:
Så går det när man skaffar unge, då får man lida i 18 år innan man kan kasta ut ungen............ å kärningen ;P

men om det nu är så att ditt intresse går före ungen utveckligt å allt detdära så är det ju bara att säga att det blev inställt.. pga av regn eller nått sånt.. man fattar  väll inte så mycket när man är fem år? ;p

Sorry men jag måste säga emot.. meningen med att skaffa barn är väl inte att kasta ut dom ?

Jag tycker att du bör hålla vad du lovat, jag har också dåliga minnen när min pappa lovat att ta mig till ställen men sedan hittat på ursäkter för o slippa.Fast jag var ung (5-7år) så minns jag det än idag.
Det är ingen engångshändelse utan det lär säkert upprepa sig,"för du har ju gjort det innan så att säga".

Var nu en BRA pappa och gör din son lycklig, hans intresse borde gå före ditt eget !

FireTraXX DFFL
29 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Klart att man kan blåsa sina ungar, men ljug inte.
Du har redan lovat honom att han ska få se Trial VM, då ska han fan få se det med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rock-Star
29 augusti 2008 · 2 982 Inlägg

han är FEM!
han har inget att säga till om.

Men i ditt fall så tänker du på Eget nöjjjje... så har du lovat honom och farmor bryter benet så förstår alla här varför han inte får se MCs, men får han inte se mcs pga att du vill se fåglar samt att du lovat honom... Ja, du kan nog göra eget val.

antingen får du muta honom eller så får du se MCs....

Rock-Star
29 augusti 2008 · 2 982 Inlägg

Fetazde skrev:

FLindgren skrev:
Så går det när man skaffar unge, då får man lida i 18 år innan man kan kasta ut ungen............ å kärningen ;P

men om det nu är så att ditt intresse går före ungen utveckligt å allt detdära så är det ju bara att säga att det blev inställt.. pga av regn eller nått sånt.. man fattar  väll inte så mycket när man är fem år? ;p

Sorry men jag måste säga emot.. meningen med att skaffa barn är väl inte att kasta ut dom ?

Jag tycker att du bör hålla vad du lovat, jag har också dåliga minnen när min pappa lovat att ta mig till ställen men sedan hittat på ursäkter för o slippa.Fast jag var ung (5-7år) så minns jag det än idag.
Det är ingen engångshändelse utan det lär säkert upprepa sig,"för du har ju gjort det innan så att säga".

Var nu en BRA pappa och gör din son lycklig, hans intresse borde gå före ditt eget !

fetazde har absolut rätt. som många andra här.

mbfidde
29 augusti 2008 · 225 Inlägg

Lalle87 skrev:
Lämna grabben hemma och kör själv wink

hmm.........du har inga barn va?

har du lovat grabben så tycker jag att du ska hålla det!

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Lalle87
29 augusti 2008 · 262 Inlägg

mbfidde skrev:

Lalle87 skrev:
Lämna grabben hemma och kör själv wink

hmm.........du har inga barn va?

har du lovat grabben så tycker jag att du ska hålla det!

var sarkastisk...

klart att han ska ta med sin son om han lovat..

Jerry Reparatör
29 augusti 2008 · 306 Inlägg

Håll löftet till din son.
Kan förfan inte svika honom så.

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
29 augusti 2008 · 2 252 Inlägg

ägna tiden åt din son, flyg uppvisningar kommer de fler, ingenting betyder så mycket som att den far följer med på det man vill se, talar av egen erfarenhet, dom få gångerna jag ens visste vars min farsa var haha tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
dabby född blåvit
29 augusti 2008 · 624 Inlägg

Oj vad många som överreagerar, hallå internetet tongue

Visst kommer jag göra vad samvetet säger och odla hans intresse (lite större chans att han skaffar hoj (läs: jag skaffar) tidigt än att han skaffar flygplan tidigt tror jag nog). Är själv skilsmässobarn som förr var grymt besviken på min farsa. Fast när man vid 20-25 upptäckte att man redan lyckats bättre än han nånsin gjorde så går det liksom över smile

Tyckte mest det var en kul grej att skriva om för att fördriva tiden för folk så här på fredagskvällen big_smile

Hee-Maan
29 augusti 2008 · 3 113 Inlägg

kan du inte offra dig för ditt barn? smile

du kan i stort sätt säga vad du vill, han följer dig ändå. Men när man har lovat någonting så tycker jag själv att man ska hålla det, även om det nu är din son, far, mor, flickvän t.o.m. person man mindre gillar.

Semper Fi
xorox_88 Smack that ass!!
29 augusti 2008 · 2 953 Inlägg

ge han en påse gott å blandat en fanta burk å en street xtreme så åker han nog å kollar på flygplan med dig

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Digital_Kicker
29 augusti 2008 · 3 721 Inlägg

har du lovat pågen att åka så ska du hålla vid ditt ord!

kolvas
29 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

dabby skrev:
Oj vad många som överreagerar, hallå internetet tongue

Visst kommer jag göra vad samvetet säger och odla hans intresse (lite större chans att han skaffar hoj (läs: jag skaffar) tidigt än att han skaffar flygplan tidigt tror jag nog). Är själv skilsmässobarn som förr var grymt besviken på min farsa. Fast när man vid 20-25 upptäckte att man redan lyckats bättre än han nånsin gjorde så går det liksom över smile

Tyckte mest det var en kul grej att skriva om för att fördriva tiden för folk så här på fredagskvällen big_smile

Du får nog räkna med att det kan bli så här när man har den topicen.

Många som skriver här har nog inte barn själva... ibland kommer saker emellan och man får tänka till rejält. Nu handlade ju detta om en ganska löjlig sak egentligen, bägge sakerna är ju kul.

ps. jag köpte en minimoto precis efter jag fått reda på att min sambo var gravid tongue  ds.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang