Aero Vs Viggen

calibrafromfinland v6<33
11 februari 2006 · 118 Inlägg

som rubriken lyder vilken e bäst?? av års 99-02

Gurra Båtmekaniker
11 februari 2006 · 57 Inlägg

Viggen

Gustaf

Friska motorer tänder varje varv
sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Vad menar du med bäst? Bäst i test eller bäst motor eller bäst design eller hur?

Konstapeln Snickar guru
11 februari 2006 · 278 Inlägg

Båda är skit köp audi istället wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Rs_88 Street legend
11 februari 2006 · 191 Inlägg

Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)
Saab 9-3 aero cab "Rs" (2002)
sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Rs_88 skrev:
Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

Viggen tillverkas inte längre, så bra var den...

EyeLighter
11 februari 2006 · 381 Inlägg

Jag har en Aero funkar kanon.
Viggen har iofs lite bättre delare som koppling å bromsar m.m.
Men MKT Dyrare att äga både inköp och försäkring om man e under 25 år och beroende på vart man bor dvs.
Skatten e väl det som e samma på dom. Köp en Aero eller en vanlig 9-3 2,0t Full tryckare å trimma å Aero/Viggen plast på. Hänga av en viggen vid röd ljuset e inga problem.

Burken Utanlem
11 februari 2006 · 895 Inlägg

sveddan skrev:

Rs_88 skrev:
Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

Viggen tillverkas inte längre, så bra var den...

vad jag vet så är inte alla skrotade? så den är fortfarande bra smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
11 februari 2006 · 701 Inlägg

Har en utav varje hemma och jag märker inte mycket skillnad. Visst Viggen låter lite mer och går en aning bättre men det är också allt. Men vist det skiljer gö 3 år bilarna i mellan som jag har tillgång till och det ska gö vara en viss skillnad.

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
11 februari 2006 · 368 Inlägg

Konstapeln skrev:
Båda är skit köp audi istället wink

SOM OM

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
MilleN
12 februari 2006 · 9 108 Inlägg

Sitter det slitsade bromsskivor på aero? Det gör det på viggen iaf.. Och visst är den några mm lägre än aero också??
Sätena är riktigt sköna i Viggen, med viggenlogga insydd o grejer..

Sedan sitter faktiskt viggen-paketet på de senare aero-modellerna också.. Är väl bara trekanten under sidoblinkersen som saknas.

Om det är värt att köpa viggen istället för aero = knappast! Såvida man inte får för bra pris såklart

sveddan
12 februari 2006 · 1 453 Inlägg

SupraM3 skrev:
Viggen är ju lätt grymmast!!! endast 500-550 exemplar och sen har vi ju interiören,kjolpaketet och som nån sade 230hk...det är ju en Svensk M3a!!!

Vem fan bryr sig om BMW M3? Bara stekare som kör runt i sånna ändå...

Disälturbo Jude
12 februari 2006 · 86 Inlägg

Är  Viggen byggd i Finland??

Markus_C Kart & Mätningstekniker
12 februari 2006 · 701 Inlägg

MilleN skrev:
Sitter det slitsade bromsskivor på aero? Det gör det på viggen iaf.. Och visst är den några mm lägre än aero också??
Sätena är riktigt sköna i Viggen, med viggenlogga insydd o grejer..

Sedan sitter faktiskt viggen-paketet på de senare aero-modellerna också.. Är väl bara trekanten under sidoblinkersen som saknas.

Om det är värt att köpa viggen istället för aero = knappast! Såvida man inte får för bra pris såklart

Kan tillägg att jag har turbo i ryggen på min -02.

sveddan
12 februari 2006 · 1 453 Inlägg

SupraM3 skrev:

sveddan skrev:

SupraM3 skrev:
Viggen är ju lätt grymmast!!! endast 500-550 exemplar och sen har vi ju interiören,kjolpaketet och som nån sade 230hk...det är ju en Svensk M3a!!!

Vem fan bryr sig om BMW M3? Bara stekare som kör runt i sånna ändå...

stekare?? jojo du...då vet vi...

Då vet "vi" vad?

sveddan
12 februari 2006 · 1 453 Inlägg

SupraM3 skrev:

sveddan skrev:

SupraM3 skrev:

stekare?? jojo du...då vet vi...

Då vet "vi" vad?

då vet vi andra vad du tycker om de lyxiga tyska bilarna...

vad är det för fel på M3?? visst alla kanske inte gillar dem men så som du resonerade så verkade det värre..

Klart jag tycker det är fina bilar, sa det mer som ett skämt smile Du vet så fort man säger m3 så himmmlar alla med ögonen, även de som faktiskt aldrig sett en sådan bil

Semifreak
13 februari 2006 · 98 Inlägg

Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

BMW 435d "OemPlus" (2016)
Tesla Model 3 "SR Plus Rwd" (2019)
Tesla X P90DL "Dark Yoda" (2016)
EyeLighter
13 februari 2006 · 381 Inlägg

2.0 är mer varv villig har jag hört men sen om de stämmer vet jag inte. Jo viggen e juh helt klart bättre men sen ska man juh bara ha råd med en oxå.



Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

sveddan
13 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

Jag har 2.3 i min Aero tongue

-Ncs-
13 februari 2006 · 321 Inlägg

Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

Nu vill ja inte vara grinig bara för att ja själv kör AERO wink...men ja har då inte sett en ENDA viggen som har tagit nytta av sin STORA 2,3L motor mer än att bara chippa den... Skulle kunna hitta typ totalt 100 stycken 900 eller aero som skulle rasta en viggen vilken dag som helst smile...

Å för det andra så talar ju alla om VIGGEN paketet, ffs, det enda som skiljer utseendemässigt e juh vingen. Fast dom e ju rätt poppis på alla saabar smile

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang