Blev jagad med blåljus

Opelmadness German cars, quality and beyond
4 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Hmm. skrev:

Irmscher Vectra skrev:

kolvas skrev:

Varför ska man stanna för blåljusen?

Det ska blinka växelvis rött å blått om man ska stanna om jag inte missminner mig från förra gången tongue

Var du i usa och blev stoppad eller? Finns väl ingen polisbil som har rött och blått ljus här..
Inte på taket iaf.

i grillen jo. läs körkortsboken tack.

Jag skrev ju det! lol "Inte på taket iaf". Har läst körkortsboken.. Har nog haft körkort längre än dig med. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
-S40- Livsnjutare
4 juni 2008 · 403 Inlägg

trodde folk skulle trösta mig för den smärta jag fick utstå, och inte snacka regler o bestämmelser:P

Gta Iv 31april
airflow Avstängd
4 juni 2008 · 653 Inlägg

-S40- skrev:
mjo, men lite svårt o stanna mitt på bron:P

Har du inga bromsar i bilen elr wink

Jag har rätt i vad jag än säger.
Germax
4 juni 2008 · 12 086 Inlägg

NOL skrev:
att så många kör med blåljus visste jag inte / har jag aldrig sett. men om ja inte minns fel så är väl blå den färg som syns bäst i mörker väl? sirener då alltsåtongue

Nej, det är den färgen som syns bäst i periferiseendet. Samt de färgen som ögat ej reagerar på ljusmässigt, pupillen stänger inte för blått ljus, därför uppfattas färgen starkt.
Sen syns den säkert bäst i mörker med tongue Men vilka blinkande ljus syns inte bra i mörker?

Carlsberg
4 juni 2008 · 111 Inlägg

Väldigt off topic men,.... När vi ändå pratar om ögats uppfattning om olika färger....tongue

Hur kommer det sig att större delen av sveriges nyare pistmaskiner är gula istället för röda?:SEnligt mig är det större kontrast emellan rött(som dem var tidigare) och vitt än gult och vitt.

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
NOL dragkruka
4 juni 2008 · 275 Inlägg

JapMax skrev:

NOL skrev:
att så många kör med blåljus visste jag inte / har jag aldrig sett. men om ja inte minns fel så är väl blå den färg som syns bäst i mörker väl? sirener då alltsåtongue

Nej, det är den färgen som syns bäst i periferiseendet. Samt de färgen som ögat ej reagerar på ljusmässigt, pupillen stänger inte för blått ljus, därför uppfattas färgen starkt.
Sen syns den säkert bäst i mörker med tongue Men vilka blinkande ljus syns inte bra i mörker?

så var de ja :p minns bara att polisen hade just blått ljus för nån speciell anledning hehe:P

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
4 juni 2008 · 1 781 Inlägg

har även hört att Connex har blåljus på sina utryckningbilar.. men om de stämmer vet jag inte då jag inte sett några

Team Insane Racing
John87 Stolt Volvoägare
5 juni 2008 · 4 913 Inlägg

azid skrev:
bara polisen får vara poliser.... ganska grovt brott att leka polis..

skulle tagit hans regg och anmält skiten

Det var en VV-bil och dom får ha blåljus.
Livet måste vara jobbigt om man ska anmäla allt, även såna som inte gör något fel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Gulmun * Klåpare
5 juni 2008 · 1 718 Inlägg

-S40- skrev:
trodde folk skulle trösta mig för den smärta jag fick utstå, och inte snacka regler o bestämmelser:P

Naaaawwww... *klappar på ryggen* wink

Tycker också det är otrevligt att se blåljus. Men så länge det inte blinkar i grillen och tutar så är det uthärdligt.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang