7479
Sök

katalysatorn låter :S

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
som topic  så låter den  som fan som att de är nå löst i den yikes går de att fixa lr måste man införskaffa sig ny sådan??

Rapidoz
688 Inlägg
4 juni 2008
köp ny

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
köp ny

Nej har inte råd kostar ju 500 å de känns onödigt efter som den funkar ju som den ska  inge gnäll på bes  om avgasvärderna

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
4 juni 2008
Kan vara skyddsplåten som skramlar bara.

Allt för den där jävla hatten!

Rapidoz
688 Inlägg
4 juni 2008
christofer_k skrev:
940turboplus skrev:
köp ny

Nej har inte råd kostar ju 500 å de känns onödigt efter som den funkar ju som den ska  inge gnäll på bes  om avgasvärderna

Men då är det ju inte heller katten som är trasig som du skrev i första inlägget...

öppna upp den och kolla om du ser något som sitter löst..
är ju inte precis ovanligt att delar lossnar utav typ baktändning eller att något slagit i den så den gått sönder.

263 Inlägg
4 juni 2008
christofer_k skrev:
940turboplus skrev:
köp ny

intresserad av bilar och tycker 500 kr är för dyrt? ;o

Bjuuuu han!!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 juni 2008
_Jacob_ skrev:
christofer_k skrev:
940turboplus skrev:
köp ny

kan man inte vara det ändå?
alla bor ju inte hemma fortfarande..

Rapidoz
688 Inlägg
4 juni 2008
maximus skrev:
_Jacob_ skrev:
christofer_k skrev:

Jo klart man kan men när man skaffar sig en bil och en hobby får man vara beredd på att lägga ut dom slantarna för att få den fixat också.
500kr är billigtom man är optimist.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
christofer_k skrev:
940turboplus skrev:
köp ny

Men då är det ju inte heller katten som är trasig som du skrev i första inlägget...

öppna upp den och kolla om du ser något som sitter löst..
är ju inte precis ovanligt att delar lossnar utav typ baktändning eller att något slagit i den så den gått sönder.

läääääääääs  har inte skrivit att den är trasig ..

5 089 Inlägg
4 juni 2008
500 för en katt dyrt? var ju det billigaste priset på en ny som jag har hört iaf:D troligtvis så har skiten innuti katten ramlat isär. så dte är antingen leva med det, eller köpa en ny som gäller

\Lindgren

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
maximus skrev:
_Jacob_ skrev:

Jo klart man kan men när man skaffar sig en bil och en hobby får man vara beredd på att lägga ut dom slantarna för att få den fixat också.
500kr är billigtom man är optimist.

om de  funkar som den ska då ska jag inte behöva köpa  ny lr  anstränga mig att  byta ..  fråga om de går å fixa den  laga  å de går inte att uppna då den är  helsvetsad ..

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
maximus skrev:
_Jacob_ skrev:
christofer_k skrev:

haha bor hemma  xD  men men 500 kr onödigt  när den endå funkar .. vill bara bli av med skrammlet .. å de kmr innifrån katalysatorn  tänkte om de går att  klämma ihop  den så insatsen fasnar och inte vibrerar

263 Inlägg
4 juni 2008
alltså om det skrammlar innifrån katalysatorn tror jag väl inte den renar avgaserna på samma sätt då "vaxkakan" skulle ha gått sönder och ligger där å rasslar. Så om den gör ett satans ljud ifrån sig så tror jag den har gjort sitt om det inte bara är skyddsplåten eller kopplingarna som har stuckit iväg. Då är det värt att köpa sig en ny på typ biltema för 6-800 kr så man i alla fall klarar nästa besiktning.

Bjuuuu han!!

78 Inlägg
4 juni 2008
christofer_k skrev:
maximus skrev:
_Jacob_ skrev:

haha bor hemma  xD  men men 500 kr onödigt  när den endå funkar .. vill bara bli av med skrammlet .. å de kmr innifrån katalysatorn  tänkte om de går att  klämma ihop  den så insatsen fasnar och inte vibrerar

Herregud, sälj bilen om 500 är mkt.... Min BEGANGADE gick på 1500 men fick ner den till 1000 och en ny kostade 4500.. Men knacka på katten och skramlar det så är insatsen lös och det GÅR inta att svetsa om du inte är någon okänd super svettsare. det som kommer hända antagligen till slut är att det kmr skramla om hela avgassystemet för det kommer blåsa ut i dämparna m.m. Kostar den bara 500 vilket låter som ett bankråd så KÖP!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
isf så vill jag ju hitta hela  biten med katalysatorn asså org delen  avgas systemet är delat i 4 delar  grenröret   katalysatorn,främredämpare , bakredämpare  har just köpt bakre å främre dämpare  har hunnit svetsa bakre  ska ta å svetsa främre efter besiktningen som är den 11te denhära månaden å de är ju typ bara 6 dagar tills de å jag är helt pank just nu ...

Sök