Nu när packningen mellan bromsvätskebehållaren och bromscylindern sprack på audin så tänkte ja byta den och hålla på, sen antar ja att ja måste lufta bromsarna.. då kommer ja till frågan, hur gör ja de ?
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
ja är det vilken ordning eller hur man gör allmänt? kompåisen sätter sig i bile och pumpar på bromsen, sen när pedalen har lite tryck, håller han inne pedalen hela tiden, men öppnar du nippeln på oket. väntar tills det har sprutat ut lite olja\luft. sen drar du åt nippeln och kompisen kan släppa pedalen. sen är det bara att upprepa på alla fyra bromsoken, tills det inte längre kommer ut någon luft från systemet.
aha okej SÅ de är bara att lossa nippeln på oket, bromsa tills de bara sprutar vätska och sen skruva tillbaks nippeln, och göra de på alla 4 hjulen ? hehe de borde till och med jag klara !
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
aha okej SÅ de är bara att lossa nippeln på oket, bromsa tills de bara sprutar vätska och sen skruva tillbaks nippeln, och göra de på alla 4 hjulen ? hehe de borde till och med jag klara !
jo de är lätt men man måste vara 2 eftersom man måste håller ner bromsen tills nån dragit fast nippeln
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Blir väl lite extra bökigt om man vill byta all bromsvätska?
Gäller att veta totala volymen bromsvätska, sen pumpa ur den volymen samtidigt som man fyller på lika mycket. Eller gör man på annat sätt? Man tömmer inte hela systemet totalt antar jag..
Blir väl lite extra bökigt om man vill byta all bromsvätska?
Gäller att veta totala volymen bromsvätska, sen pumpa ur den volymen samtidigt som man fyller på lika mycket. Eller gör man på annat sätt? Man tömmer inte hela systemet totalt antar jag..
När jag har bytt bromsvätska har jag använt en sån bomsvätskeutsugare, först tömmer jag bomsvätske behållaren, häller i nytt, sen är det bara att lufta på oken, brukar ta ungefär lite mer än halva behållaren/ok för att vara på säkra sidan att vätskan blir bytt.
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
jo de är lätt men man måste vara 2 eftersom man måste håller ner bromsen tills nån dragit fast nippeln
Eller tjacka,låna en bromsluftare, skitsmidigt och lätt..
Om bilen är gammal så trampa inte ner bromspedalen i botten, för då är jobbet förgäves..
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
http://www.speedbleeder.com/ Köpte sånna till Chargern.. smidigt om man e själv o ska lufta. Samt att det underlättar om man ska byta vätska i framtiden
http://www.speedbleeder.com/ Köpte sånna till Chargern.. smidigt om man e själv o ska lufta. Samt att det underlättar om man ska byta vätska i framtiden
Fy fan, där är någon som fått betalt för att tänka och verkligen lyckats, det var en riktigt bra grej, blir att beställa ett gäng.
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Fy fan, där är någon som fått betalt för att tänka och verkligen lyckats, det var en riktigt bra grej, blir att beställa ett gäng.
Instämmer.. bara lossa nåt varv.. sätta sig i bilen o pumpa några gånger, sedan lägga åt nippeln.. KLART
Om bilen är gammal så trampa inte ner bromspedalen i botten, för då är jobbet förgäves..
vadå ? Nu fattar ja noll... varför inte pedalen i botten för ?
För att det kan finnas massa jävla skit i systemet. man använder bara en viss längd när man bromsar, och på den återstående längden kan det ha bildats rost å skit vilket gör att när du har kör ner pedalen i botten när du luftar som du inte brukar göra finns det risk för att huvudcylindern pajjar...
som sagt , pumpa upp ett tryck , låt polaren behålla trycket , öppna nippeln, och försök inte att trampa pedalen ända ner i mattan ! stäng nippeln och fortsätt tills du märker att inge mer luft kmr ut !