Demontering dörrinsida volvo s60

Respiratorvolvo
6 juni 2008 · 26 Inlägg

Tja, Skaffat mig en Volvo s60 å haft den i hela 2 veckor så gick dörrhandtagetsönderinne i bilen
(lite jobbigt att veva ner rutan varje gång man ska ut).
Clipsen ha ja lyckats få bort men dörren verka hänga kvar ändå, förmodligen sitte dt en skruv nånstans men den bli ja inte klok på hur ja ska få väck el hitta utan att bryta sönder dörren.
Nån som kan dta???

SIgnatuyr: Elvis slicket svensson
Citat: East bound and down´
Strjäntecken: Turbo
Bil: S60 T5
zzzoder
6 juni 2008 · 358 Inlägg

Clipsat runt om med en hel del clips.. tryck i mitten på samtliga. I bak så sitter de en skruv inne i hantaget eller om de var i "koppen" strax där under.. sitter en liten plastbit över som man pillrar den. I fram så har jag glömt bort för närvarande.. men peta på alla clips och dra ut den nertill så ser du sedan vart de tar stop och kan utforska över det stället.. Har gjort de några gånger. De är mkt lättare än vad man tror.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Dannexc60 Trucker
7 juni 2008 · 61 Inlägg

fram dörren demonterar du genom att som du gjort ta bort alla clips,sedan får du dela på själva hantaget du drar i när du stänger dörren, de ser inte ut som de går att dela men de gör de,själva yttersidan mot dig ska bort,försök med naglarna,du känner en liten springa längst med båda sidorna,prova o bänd där de gjorde jag o de släppte, men dom sitter rätt bra. När den delen sedan är väck så sitter de två torx skruvar där,lossa dom sedan är de bara att dra ut dörrsidan lite i underkant o sedan lyfta,sedan får du sära på elkopplingarna o lossa vajern till innerhandtager,har du tur är de bara den som har släppt. lycka till mvh Danne. (skriv o fråga om de är något som du inte förstår)

Volvo Xc60 D5 AWD "Xc60 Polestar" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang