3517
Sök

ang lådmått proson basar (4st 8")

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
tjena har 4 st proson basar å vill veta låd mått till dom både protad å sluten å vad för vent längt å tum  jag behöver

helst  per bas  kollade upp med ett jbl program  så vosa de sig att  alla 4 ska ha 368 liter portad å sluten 166liter  rätt så stort för 4 8 " basar

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
ingen som vet??

956 Inlägg
7 juni 2008
Blir lättare om du skriver vilket modell det är smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 761 Inlägg
8 juni 2008
80-100 liter sluten kan jag tänka mig, med mycket dämpull.

Portad låda blir knappast bra eftersom Qts är väldigt hög men eftersom du ändå vill ha förslag så föreslår jag 130 liter med 3 st 4" rör som är 11cm långa, dämpmatta på väggarna. Avstämningen är beräknad till runt 50 Hz, det innebär att du egentligen bör ha subsonicfilter ifall du ska spela musik med mycket djup bas.

733 Inlägg
8 juni 2008
jag har själv kört med 6 stycken proson 10 " basar i en portad låda på 114 liter.... så över det ska du definitivt inte med portad låda och sluten låda ska va sjukt mycket mindre än då med dina basar.... de basarna ska egentligen spela i sluten låda så jag hade byggt slutet... antingen en låda med skiljeväggar så basarna spelar för sig själv eller så kan de spela två och två.... byggde en låda till min bror som hade två proson 12or... vi byggde en sluten låda på 39 liter och det lät riktigt bra.... när vi testade lådan med mitt steg på 600 wrms så skakade bilen ganska bra.. både backspegeln i bilen och båda utanför smile M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Sök