tips på hur man får myggbett att sluta klia?

Kanelbullen
8 juni 2008 · 1 722 Inlägg

hej hej big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Larsson_Power Saabvilde!
8 juni 2008 · 1 708 Inlägg

FL3JM skrev:
Så om man verkligen vill vara säker på att myggbettet ska sluta klia, då ska man först pissa på myggbettet sen göra ett kryss i det med en nagel, sen gno jord, sen spotta på det, sen hälla whiskey på det, sen hälla alsolspritgel på det, sen smeta in salubrin och sen xylocain, sen kleta sperma på det, sen köra en deo på det, sen knapra en pollentablett, sen spraya perfym på det, sen smöra in det, sen skära av det med rakhyvel, sen hälla thinner på det.

Vad fan kan man göra mer lixom? Bajsa på det?

HAHAHAHA! lollol

Senast redigerat av Larsson_Power (8 juni 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Stefan Varberg Supraman
8 juni 2008 · 2 300 Inlägg

Kryssar man myggbetten så späds giftet ut av kroppen snabbare och det slutar klia.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Mr_Redbull Evolution Garage
8 juni 2008 · 478 Inlägg

tigerbalsam o mängder av det.
kliar du då får du det på fingarna o vips har du kliat dig elle rknuggat ögon eller ngt så det svider som faen ska lära dig o inte klia på mygbetten big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Menne
9 juni 2008 · 30 Inlägg

Det brukar sluta klia ifall man tar kylbalsam på bettet

Psst.. Detta stannar mellan oss
Phaetoon
9 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Att skära håll på myggbeten gör så att vätskan inuti dom släpps ut och trycket minskar.
Då minskar även kliandet. Sprit både dövar och desinficerar.
Salt, nässpray och andra liknande medel fungerar också, eftersom dom suger ut vätskan ur myggbeten. Samma sak med sockerbitar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Thiger_84
9 juni 2008 · 509 Inlägg

Jag kör också nagel-X-metoden å de funkar.

Phaetoon
9 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Thiger_84 skrev:
Jag kör också nagel-X-metoden å de funkar.

Risken är ju att man får in bakterier i såret och att det blir lite infekterat och läker sämre.
(Jag måste egentligen vara extra noga med sådant eftersom jag är diabetiker, men det gör jag inte.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Thiger_84
9 juni 2008 · 509 Inlägg

Phaetoon skrev:

Thiger_84 skrev:
Jag kör också nagel-X-metoden å de funkar.

Risken är ju att man får in bakterier i såret och att det blir lite infekterat och läker sämre.
(Jag måste egentligen vara extra noga med sådant eftersom jag är diabetiker, men det gör jag inte.)

Man kan ju badda med lite sprit efteråt om man vill..

alex_side Neerd
9 juni 2008 · 1 596 Inlägg

häll aceton på det så slutar det "klia"

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang